
Navštíveno 1229x

dá se někde vyčíst jak nafučet kola jako nějaká rovnice třeba váha auta X rozměr pneu ?

20.08.2007, 11:01 |
Zdenek (A)
Voci + pneumatika = vidim, ne! ;-)))))))))))
jo myslíš že u 275/35/20" vidíš jak to foukáš ? ta guma je furt stejná ...
autak ma dve tuny jezdim furt sam 225 45 16 foukam na 2,1 a no problemo :) po roce tehle taktiky, kdyz stehuju tak pritlacim na zadku na 2,4 aby se nereklo...

20.08.2007, 12:49 |
clown v autodatech byvaj data k foukani, aspon na origo gumach :o)
no co foukam tak 90% osobaku a je jedno estli maj 14 nebo 17 tak 2,2 , jinak udava to vyrobce a na gume je napsano kolik ma maximum
podle vlastní zkušenosti s nízkoprofilem, pokud mám pod 2.6, tak se sjížděj boky, takže 2,7-2,8 mám,ale rozměr někde jinde samo - 225/45 R17, ale to řiká spousta lidí že se nízkoprofiláky foukaj na mnohem víc, myslim že i v tabulce Barum mi v srevise řikal 2,6. Kdybych to fouknul jako michal, tak za mnou budou jiskry :o)))))

20.08.2007, 13:25 |
clown escudo ... :o) to je fajn ... s timhle rozmerem mam 2.3 a 2.9 na slahagy, co ma 1700 kilo samotnej :o))
clown: no habla espanola :o) nikdy jsem problém neměl a posledně mi to tak fakt foukal i v barumce

20.08.2007, 15:56 |
Beda me zase rikali, ze je blbost foukat to na vic nez origo, ze prej pak ta guma nema ty vlastnosti co by mela mit, tak nevim
Beda: s*r na gumy a pojeď do Mimoně woe :o))
ale jsou na to tabulky, třeba budou i na netu, i když nevim jestli 22"
225/45R17
245/40R17
215/40R16
vsechno foukam na 2,8 studeny takze ohraty kola +0,3 = 3,1
VW Passat Variant 225/45/17 a predek foukam na 2,5 a zadek na 3,0.
taky bych bral tabulku či nějakej vzoreček i když to asi nebude :)
noojoooo, lakomec chtel usetrit petku za pipak a ted nevi :-)
Me treba privadelo k silenstvi, kdyz muj otec kdysi zarputile foukal Wartburga(165/80R13, 4.2m, 930kg) na 1,4 (predek) a 1,6 (zadek), pac to psali v prirucce. V zatacce bylo krasne citit jak v jednom okamziku auto kleklo, kdyz lehla bocnice, ale prirucka byla svata.
Passat B5 215/50/17 na 2,6 celé auto
a ten pípák by mi řekl na kolik mám foukat ?
MarauderZ28: za ty prachy...
no neřekl by mi to, ten pípák Ti hlídá tlak v kolech, ale neřekne Ti zda máš foukat na 1,5 nebo 3,2 a o to mi jde, tlak sem schopen ohlídat sám ...
MarauderZ28: ja vim, ale za ty prachy by to mel i na pozadani dofouknout :-)
jinak, co vim, tak u zavodnich gum se kuprikladu vsechna nastaveni odviji od teploty pneu, resp rozdilech v ruznych mistech. Takze kdybych mel provadet vlastni vyzkum, tak bych asi postupne dofukoval, dokud se bude pri jizde zvysovat tlak. Ale na to bych teda potreboval ten pipak :-)
Paráda jak všichni foukají na tři atmošky a mění dva čepy každej měsíc a tlumiče, který mi vydrží 120.000 km mění po 45.000. Došlo mi to až ve chvíli, kdy jsem spokojeně dojížděl denně do práce s kolem na 1.2 atmosféry asi měsíc a nevěděl jsem o tom :o) Foukám 2.1 - 2.3 a je to tak akorát na ty naše jámy, pokud někdo naloží pořádně zadek, závodí nebo se bojí o kola, tak si dá víc ale primární pohodlí odpružení u auta dělají právě pneumatiky.
MarauderZ28: Myslím si, že když si uděláš nějakej testovací úsek a dáš si jedno odpoledne testování, přijdeš na to sám, jakej tlak je nejlepší. Je to hlavně na tobě jestli tě baví víc pohodlí nebo pevná pneu.
nějak podobně jak RedBaron. Koupil jsem ted nový kola (215/35 19) a taky to řešil. V pneuservisu mě řekli ad to foukám min na 3.0 Zdálo se mi to dost na normální ježdění, tak jsem hodil na předek 2.3 a 2.4 nám vzadu a v poho, auto váží 1 370Kg. Asi taky záleží kde člověk jezdí, jakej podvozek atd...
CRX: a sjíždění pneu na bocích?
u mě se pneu sjíždí rovnoměrně. Mužeš mít špatnou geometrii...