
Navštíveno 1405x

ahoj kluci potřeboval bych malou radu...cca před měsícem mi najednou výrazně stoupla spotřeba a následně začalo auto špatně startovat..dejme tomu že chytne tak na po 4 a po dvou metrech jízdy motor chcípne ale pak už jde nastartovat normálně..když se konečně rozjedu tak auto cuká jako by nebyl benzín a připadá mi jako by nešel na všechny válce....pak musím zastavit a tůrovat motor na plno a po chvíli už se chytne...chvíli jedu normálně ale pak jako by místy ztrácel výkon...hlavně když sešlápnu plyn tak se nedostanu přes 4 000 otáček..myslel jsem že je to svíčkama a když jsem se jel zeptat pro jistotu do servisu tak mě píchli na počítač a řekli že nehlásí žádnou chybu..pak mi začali vyjmenovát čím vším to bude..např rozvodák ( měněn cca 60 tkm za zpět) atd..takže opravy by asi přesáhli hodnotu auta což se mi nechce investovat..mohl by mi někdo poradit..předem díky...
jo ještě je to rok 96, 1.6 16V EFI
Co když odpojíš váhu vzduchu nebo lambdu?
já nejsem moc odborník co se motoru týká ale na známýho doporučení jsem odpojil to co je v tom kroužku tak nevim jestli je to ta lambda nebo váha :)

jo a když to bylo odpojený tak jsem nastartoval ale hned to chcíplo a pak už nešel natočit
To je volnoběžnej ventil... váha je mezi vzduchovým filtrem a sáním (EFI)
myslíš tohle?? já vim..blbý otázky ale co se týká motoru tak jsem uplnej laik :)

Jojo to je váha vzduchu (MAF) Konektor od lambdy je zhruba u měrky oleje - takovej čtverhranej (4piny)
jasný..takže když to odpojim a bude to ono tak by to mělo teoreticky fungovat normálně??
Zkus nejdřív jedno a pak druhý... dej vědět co to dělá.
fajn..zítra to zkusim a pak napíšu..zatim díky moc máš u mě pivo :)
tak jsem to dneska zkoušel odpojit...když jsem odpojil tu lambdu tak žádnou změnu jsem nepoznal...blblo to stejně...pak jsem vytáhl tu váhu vzduchu a hned to bylo lepší...s tou odpojenou váhou se to špatně zbírá ze spoda a pak když přidám hned plnej tak to cuká chvilku a pak se chytne...od těch 1800 ot. do těch 3 900 ot. to jde fajn ale u 4 tis. jako bych dupl na brzdu..ten motor jako by chtěl ale nemůže..tak nevim...koukal jsem jak tu váhu vyčistit ale ten kovovej díl byl čistej a to černý na tom jsem radši nechal bejt..

06.08.2007, 21:29 |
hoff Netroufam si rict ze jo, ale pokud je to to samy co jsem mel ja tak potes koste! Byla to RJ-ridici jednotka. Konkretne pokles napeti napajeni cidel z RJ,coz zpusnbi chudou smes. Me to vyslo na 15tis nez jsme na to prisli :-P (new MAF, svicky, podavaci cerpadlo,prace prace hledani zavady) Jed k nekomu na diagnostiku a za chodu motoru zkuste odpojit napr MAF a pokud na diagnostice nebude zapsana chyba,troufam si tvrdit viz vyse. Spatne startuje a ve 4t,ot prestane tahnout-cili spise jak das vice jak 3/4plynu - to jest chuda smes pri startu a pak ve vyssich ot.
ach jo..uz jsem z toho zoufalej..Dekl mi radi co muze a furt nic...dneska jsem to zkusil bez MAF(určitý zlepšení chvíli bylo), pak bez lambdy(to nezměnilo nic) ted vecer bez skrtící klapky-taky žádná změna...ráno se ještě pokusim vyčistit tu váhu vzduchu, volnoběžnej ventil, reset ŘJ a jestli na to nepřijdu tak pojedu někam do forda a jestli tam na to nepřijdou tak konečně vyzkoušim tu palici co jsem koupil na bourání zdi a použiju tech benzin na konečné řešení fordí otázky :)
RJ u escortů se neserou. Ještě jsem to zatím neslyšel - ani o jedné poruše. Prostě projdi postupně po vičištění kabely, svíčky. Dost paseky nadělá jen třeba odrolená izolace z kabelů - jo, bohužel to se stává. Jinak byl jsi na našich stránkách? www.fordfans.cz - zajdi do fóra. určo tam najdeš pár postřehů a lidí, co měli stejné příznaky.

07.08.2007, 13:47 |
hoff Lucni.konik : tak to jsem tedy s RJ prvni?! Nejsem elektrikar,rikam jen co jsem pochytil od meho opravare. . . Fordfans znam, ale cim to tedy je kdyz vse je promerene a vporadku-tlak paliva,vstriky,snimac ot, snimac polohy skrt.klapky,a dalsi veci jsou new! Kde jinde hledat zavadu? Opravdu u me to byla RJ,neboli napajeni okruhu cidel.
jo, jsi s RJ první...........vím dokonce, že RJ v pohodě přežila i po skratu.
Zkusil bych si pucit jinou vahu vzduchu. Na start lambda vliv nema, az potom na beh, kdyz se zahreje, ale udaje z maf se pouzivaj i pri startu, kdyz je odpojenej, pouziva RJ prednastaveny hodnoty odpovidajici cca zahratymu motoru, takze to sice nastartuje, ale taky nic moc slava. Pokud se to potom pri pridani plynu jakoby dusi, zacal bych mafem. No a v nejhorsim muzes zkusit pucit i jinou RJ, akorat u tebe uz asi bude vestavenej imo, takze by to mohlo bejt slozitejsi.
Tak jsem se dneska pokusil vyčistit vol. ventil ale bohužel nějakej chytrák přede mnou se o to pokoušel nejspíš taky a zničil hlavičku u toho spodního šroubu takže jsem v pr... pak jsem resetnul tu RJ chvíli se mi to zdálo lepší když jsem si dělal okruh na to nový naprogramování ale po cca 3 hod. jsem sednul do uata znova a už jsem nenastartoval..auto naskočilo a okamžitě zdechlo..zkusil jsem odpojit MAF a auto chytlo v pořádku..dokonce jsem se bez problému rozjel ale ve vyšších otáčkách se problem vrátil a už nezmizel :((((
Lucni.konik: jj fordfans znam...dokonce to tam řešim taky..víc hlav víc ví :)
každopádně všem děkuju za příspěvky...snad se mi to podaří vyřešit bez zásahu darmožroutů z Fordu :))))
tak dneska jsem zajel do fordu..prý to vypadá na rozvoďák....tak to snad daj do kupy...každopádně všem co přispěli moc děkuju..hlavně Dj. Deklovi..
rozvoďák? jako přeskočenej?

09.08.2007, 09:21 |
hoff Mozna? No i ja jsem zvedav. Kazdopadne drzim palec a pak napis . . .
Na rozvodak bych to nevidel. Hlavne to prece museli s jistotou zjistit na prvni pohled, staci nastavit motor do horni uvrate a zkontrolovat znacky na vackach.
To poskubavani a duseni studenyho motoru bych videl na lambda sondu nebo MAF, jak uz tady nekdo psal. Ja bych ale dodal jednu zasadni vec. Je potreba po kazde zmene udelat reset ridici jednotky (odpojit jednotku, nebo odpojit baterku). Pokud to neudelas ridici jednotka pojede podle adaptivnich map, ktere ma naplnene nesmyslama, ktery se tam dostali pri jizde se spatnym senzorem.
Takze bych postupoval takto: odpojit lambda sondu, udelat reset, jezdit s tim nejaky den a pozorovat. Pokud nastane zlepseni a prestane to cukat, je spatna lambda a nebo jeji ukostreni (to je bohuzel u vetsiny fordu pres po tech letech zrezly svody).
Pokud nenastane zlepseni, tak lambdu zapojit a odpojit MAF, udelat znovu reset a znovu nekolik dni pozorovat.
Jinak diagnostika nepozna spoustu veci; pokud bych to zobecnil, tak neumi poznat o moc vic, nez ztratu signalu nebo zkrat. Pokud je signal cidla posunutej o nejakou uroven jinam (vlivem treba ubytku napeti na spatne zemi-viz treba lambda), ridici jednotka nenahlasi chybu. Lepsi je jednotliva cidla promerit solo a neverit slepe diagnostice.
Chtel jsem neco napsat, ale uz to za me udelal prochyq .

09.08.2007, 15:55 |
hoff Jezdit s odpojenym MAF? To asi nepujde ne, mam pocit ze po odpojeni motor do cca minuty zhasne? A jestli kecam tak to pujdu schvalne zkusit :-P

09.08.2007, 15:56 |
hoff Jezdit s odpojenym MAF? To asi nepujde ne, mam pocit ze po odpojeni motor do cca minuty zhasne? A jestli kecam tak to pujdu schvalne zkusit :-P
jj..říkal že mi nejspíš přeskočil o zub..tak uvidim..snad se to vyřeší..to s tim odpojením jsem zkoušel..jak MAF, lambdu tak i škrtící klapku ale zlepšení to nepřineslo...dneska jsem to už ani nenastartoval...naběhlo to a hned spadlo tak jsem musel po třech letech začít používat MHD :((

10.08.2007, 00:36 |
Fanuš Zdar měl jsem podobnej problem s mondeem 1,8 16v začal žrat a nešel přez 4000t otaček a po zdlouhavim laborování jsem přišel na čidlo ERG a odpojil jsem od něj konektor a jede to o moc líp. Je to ten střibtnej parchant za saním

Fanuš: díky za radu..ráno to zkusim...
hoff - odpojeni MAFu nezpusobi nic, motor normalne funguje a riudici jednotka pouziva nejakou svou tabulku hodnot (otacky motoru+stupen otevreni skrtici klapky). Motor nezhasne.

19.08.2007, 18:46 |
hoff Jak to vypada, uz to lita? A jeste prosba-muzete dat link z fordfans, se mi to nechce hledat ;-) kde se to tam resi . . .
a videls odpojenej maf co udela na emisich??? z uplne cistyho motoru, je hodnota CO az na 13.00 misto 0.03
Nikdo nerika, ze ma jezdit furt s odpojenym MAFem. Je potreba zjistit, kde je zavada. Pak najisto opravit co je treba nebo vymenit vadny dil. To je vse. Psal jsem tady osvedcenej postup, jak tyto 2 caste a ne vzdy lehce odhalitelne zavady nalezt. Od kompu se ale blbe neco radi, nemas vsechny informace. Muze bejt treba praskla hlava (to pak muze hodne blbe startovat), ale dotycny treba nezmini, ze jsou svicky mokry od vody. A tech zavad muze bejt vic. Treba netesnost vejfuku pred lambdou zpusobi prisavani vzduchu do vejfuku a permanentne bohatou smes. Lambda regulace pak nefunguje korektne, lambda sonda se zanasi, nici se KAT a auto jezdi se zvysenou spotrebou, cukani se casem taky muze objevit. Urcite existuje dalsich 1000 zavad, ktery se muzou projevit cukanim nebo blbym startovanim. Nejhorsi je ale zanedbany auto, kde jsou zavady po case naakumulovany.
Nekdo jezdi po servisech od certa k dablu s nulovym vysledkem, nekdo si to opravi nebo aspon zdiagnostikuje zavadu sam...
Zajimalo by me, jeslti uz maca123 problem vyresil.