
Navštíveno 1024x

to zní velice nadějně :o) akorát cena toho motoru budě příšerná a vyrábět se to sériově moc nebude
zasadni bude asi ta zmena kompresniho pomeru. V SAABu uz jim to jezdilo, ale nejak se to neujalo. Ale vypada to zajimave.
I kdyz, nez to bude v ojetine, abych si to mohl poridit, tak uz budeme litat vznasedlama :-)
ty hodnoty jsou zajimavy....

26.07.2007, 08:44 |
clown jj cetl jsem vcera
1.8 175kw ... rachot :o)
otazka je, kdy to bude v realu

26.07.2007, 09:01 |
hanzz jj, konečně se automobilky začaly po 15ti letech zabývat i benzínem, ne jenom naftou.
jenom jsem zvědavý, jak to bude se spolehlivostí. A předpokládám, že servisní úkony na takovýmhle motoru budou za pěkný řachy...
kdyz se chce, jde vsechno. Je to jen o ochote, nasypat ty nehorazny prachy do vyvoje. Viz treba pokrok v TD za posledni roky.
SAAB par let zpatky:
Engine displacement 1.598 liter
Number of cylinders 5
Cylinder bore 68 mm
Piston stroke 88 mm
Compression ratio 8:1 to 14:1, depending on engine load
Max. compressor boost pressure 2.8 bar (40 psi)
Max. monohead tilt angle 4 degrees
Maximum torque 224 Ib.-ft.
Maximum horsepower 225 hp

ten tlak je kapku dost ne ? :o)
tak je o neco vetsi, nez v pneumatikach...
jo tenhle motor bycl uchylnej, 5ti valec, 1,6l 225 koni.... a to uz je par let zpatky co s tim laborovali.
tak já nevím, ale třeba Mazďácká 2,2 turbo tlačí 11 PSI a tahle 1,6 40 PSI ...
MarauderZ28: nekde ten vykon nahnat musis, kdyz nemas objem. Navic nevim, jestli je to uplne srovnatelny kvuli tomu variabilnimu kompresnimu pomeru. Pokud tomu dobre rozumim, tak ten kompresor tlaci, prave kdyz se snizi kompresni pomer.
no nevim, na 5válec 1,6 l s plnícim tlakem 2,8bar mi ten výkon přijde dost komickej.
Scream: tam slo spis o to, z mel spotrebu jako klasicka 1.6ka

26.07.2007, 15:19 |
FBS ¨to muselo pěkně "kopnout" při sepnutí turba do sedačky .o)))
myč: JO to bych i věřil, ale jen pokud se to bude lochtat, ze jo. pri vyuzivaní výkonu bude spotreba min. 2X vyšší nez normal 1,6. Tim padem mi to tak zazracný neprijde.
ja bych rekl ze to zazdej z ekonomicky nevyhodnejch duvodu jako to bylo v minulosti Otto Diesel taky nevymyslel motor na naftu ale na rostlinej olej jenze co s tim cernym odpadem tak to nekdo zkusil a rozjel se kseft a komerce jako krava

26.07.2007, 17:51 |
Daryl (A)
Scream: mno zazracny jke to, ze auto s takovym vykonem muze jet s tak smesnou spotrebou. Zazrak je ta moznost, chapes ? Kdyz chces jedes za par litriku a kdyz chces, tak mas raketu. Dnes to mozny neni a potrebujes na to proste 2 auta. O to tu jde,
Dobře a to to žere 3litry nebo co? i s VW 1,8t pojede na dalnici ustalenou rychlostí okolo kila pod 7l.

27.07.2007, 06:58 |
.mycTD | Upraveno: 2007-07-27 07:00:22
Scream: je mi jasna, ze koncern to ma uz odjakziva. Tohle je takova alternativa pro toho, kdi nechce VW ;-)
blizsi info:
[ Link ]
Jinak obecne tvrdi pri variable CR spotreba -30%, coz zatim vyrobni naklady vyrovnavaly.
myč: on někdo motory s VCR už vyrábí v serii?
Scream: prave ze ne, teda o nikom nevim. Prestoze svoje prototypy uz maj snad vsechny koncerny. Ale jestli si to nekdo muze dovolit dat na trh, tak firma stylu MB, kde zakaznik neprocitava, jestli se mu v benzinu vrati rozdil oproti fabii.
Pak nechápu proč by to MB používal když zákazníkům o spotřebu nejde
MarauderZ28: tak o spotrebu jde vicemene vzdycky. Mam na mysli treba meho souseda se 120kou, kterej furt vypocitava, kolik by musel projezdit, aby se mu vyplatilo nove uspornejsi auto.
Predstav si, ze by skoda postavila neco jako RX8, to by asi chalupari nerozdychali.