Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Tak co mám nebo nemám ? :o)

 o Navštíveno 4046x o
o 22.07.2007, 23:22 | MarauderZ28
prodám DRAGSTER – speciál pro závody ve zrychlení,velmi lehká a pevná trubková konstrukce,možno zabudovat libovolný motor,před dokončením.


o 22.07.2007, 23:39 | Leveler
Dodělej rači už tu Caramelu..:)
o 22.07.2007, 23:49 | tappaja
tak tak...;o)
o 23.07.2007, 17:48 | Nismo.Power
přesně takhle zkončily známý - koupily dragster bez motoru :)

jeden má :
Pontiac Formula 400 ........ zrenovoval vzadu sou 385ky gumy a vypadá to good...... origo motor byl nekompletní takže vyndal ten tunovej motor z oceli a dal tam hliníkovej z čajky :)))

druhej :
El-Camino ...... auto je v rekonstrukci motor se stále hledá...... do origo camina rok 70 což je 500bhp stojí kolem 100k což neni málo takže nakonec možná pude W12 německý produkce :)
o 23.07.2007, 17:50 | Nismo.Power
všechno jen tak mobilem ..

el camino bude jako nový :)

foto k příspěvku  od Nismo.Power

o 23.07.2007, 17:51 | Nismo.Power

foto k příspěvku  od Nismo.Power

o 23.07.2007, 17:51 | Nismo.Power
formulka :)

foto k příspěvku  od Nismo.Power

o 23.07.2007, 17:52 | Nismo.Power
čajka sání :)

foto k příspěvku  od Nismo.Power

o 23.07.2007, 17:52 | Nismo.Power
víc toho tady nemám :)

foto k příspěvku  od Nismo.Power

o 24.07.2007, 07:34 | Lukaash
Jak muze mit ten Pontiac veteransky znacky?
o 24.07.2007, 08:29 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
Lukaash: proc by nemohl, jsme v cechach :-)
o 24.07.2007, 10:40 | Luke-Jeep
asi tak...
o 24.07.2007, 13:26 | radek.613
Jaký prase tomu dalo veteránské RZ? Už si to číslo píšu, bo co je moc je moc, vezu v pátek na vyřízení pár testací, tak se kouknu, kdo to vystavil a podepsal.....
o 24.07.2007, 13:31 | Majk-fox
NismoPower: Podle reakce radka, si někomu pěkně zavařil:-(
o 24.07.2007, 13:44 | Tuner#2
Sorry za OT, ale když může mít Brouk se sníženou střechou a hnusně (dle mě) přidělaným bodykitem taky Véčka, tak proč by nemohlo mít tohle? Proč se na Škodovkách neudělí testace jen za jinou barvu na třeba příčce motoru a pak projde třeba zmršený Brouk? Vím že jsme v Čechách, ale když vidím co všechno má Véčka, tak to bych za pár let je mohl na autě mít taky :o)
o 24.07.2007, 13:51 | radek.613
TunereNo.2, protože ty auta co popisuješ, v životě před testovací komisí nestály. To jen majitelé předali jistý obnos (jak je v ČR zvykem) a byly jim průkazy a RZ dodány ve formě balíčku až domů. Oproti tomu právě ti škodofkáři, co i několik let makají na tom aby to bylo košer auto a pak ho k testaci přistaví, nedostatky si vyslechnou a napraví je. V minulosti, ještě tak rok zpátky, bylo pražským a brněnským folklorem za jistý obnos získat veteránské RZ na sebevíce otuněný sráč, majitelé a kluby amerik v tom hráli prim až to částečně skončilo odebráním oprávnění k testování HV. Ale jak vidno, s produkty jejich "práce" se ještě nějaký čas budeme setkávat, než se ten bordel uklidí.....
o 24.07.2007, 13:58 | Tuner#2
radek.613: Přesně tohle jsem už taky slyšel a mám na to stejný názor. Jenže je to opět jako vše u nás o kamarádech a eventuelně o penězích :o/
o 24.07.2007, 14:50 | badczech
Hele a nenapadlo vás, že ty značky dostal před přestavbou třeba? Nebo to s těma značkama koupil... I když dneska se dá "udělat" všechno, to je pravda.....
o 24.07.2007, 14:56 | Tuner#2
Jenže každý rok, nebo dva se chodí dle mě na testaci ne? Nějak jsem to moc neštudoval, protože se mě to zatím a asi ani potom týkat nebude.
o 24.07.2007, 15:00 | Luke-Jeep
jj Tunr ma pravdu
o 24.07.2007, 15:24 | tappaja
Kamarada jebali za identifikacni znaky 383 (stroker motor 6.2) ktery si nalepil na predni blatniky, blok, vse okolo je identicky jako 350 motor.
A pak vidim, jak tam nekdo cpe nakou cajku chciplou.
o 24.07.2007, 15:32 | radek.613 | Upraveno: 2007-07-24 15:34:44
Badczech:

1/ statut historického vozidla : "HV je mimořádně zachovalé a originální mechanicky poháněné vozidlo, ve vzácně původním stavu či po kompletní renovaci, v továrním provedení odpovídající době jeho výroby, jakékoli odchylky od tohoto stavu jsou nepřípustné, které je V TOMTO STAVU pro jeho technickou výjimečnost či historickou hodnotu UDRŽOVÁNO a není používáno k běžnému provozu či výdělečné činnosti". Toliko ke stavu "před přestavbou".

2/ koupit vozidlo s historickými RZ nelze - v případě prodeje zaniká jak testace, tak platnost RZ, prodáváno je vozidlo vyřazené neboli vozidlo nezpůsobilé provozu na pozemních komunikacích a kupec, neboli nový majitel, si musí testaci k získání historických RZ nechat zpracovat na své jméno, tedy komplet novou.

Co se týká testace, samozřejmě že tihle lidé na prodlužování testace nechodí, maximálně opět osloví své "kamarády" a ti jim to razítko za příslušný obnos zajistí, jako jim zajistili při vydání těch RZ. Kdyby se takováhle věc objevila před krajskou testační komisí, majitel odchází s roztrženým průkazem, demontovanými RZ a výzvou k odstranění vraku z pozemních komunikací, což se vlastně za nějakou chvíli stejně stane..........
o 24.07.2007, 15:40 | MarauderZ28
mno já nevím každopádně ten spolek veteránistů má v tom solidní bordel - nesmyslně přísný pravidla pak se nedivím, že spousta lidí to obchází navíc tam seděj z části vemena který ani nevědí co znamená tovární provedení a jebou lidi za věci který jsou historicky a výrobně OK ... a pak jejich totální zkorumpovanost ...
o 24.07.2007, 15:46 | Tuner#2
radek613: Ve všem souhlas až na tu poslední větu. To chceš říct, že vyřazení z Véček (třeba kvůli zanedbanému stavu - odlišení se od originálu apod.) mě už pak auto nepřihlásí na normální papíry? To je dle mě blbost, když projdu STK, tak auto normálně přihlásím na značky.
o 24.07.2007, 15:53 | badczech
radek613: děkuji za vysvětlení, nikdy jsem o V-značkách moc nevěděl, jen mě to napadlo jako logické vysvětlení a neee hned že je někdo podmazal.. Ale asi to tak je no.. :o/
o 24.07.2007, 15:55 | tappaja
Normalne neprihlasis.
Treba me to jednou ceka, mam origo nemeckej technicak, odhlasenej a pak bude pro me jedina moznost V znacky. Nastesti se nechystam z toho delat tuningovou karu, takze snad to bude v poradku (pokud me komise nevyhodi za polyuretanovy silentbloky)
Zajimavy je, ze kamos ma status veteranskyho auta, plati 1/12 pojistky a zustaly mu normalni SPZ. U nej by asi zmena zpet byla mozna.
o 24.07.2007, 16:02 | Tuner#2
tappaja: O téhle možnosti jsem taky slyšel, zůstanou normál spz a chodíš na testaci jednou za rok a platíš 1/12 pojistku. Ale zpět k mému dotazu, proč, když tě zruší Véčka, tak by to nešlo přihlásit? Vždyť jezdí spousta veteránů na normálních značkách a pokud projdu STK, tak mě nikdo nemůže sebrat možnost s takovým autem jezdit?
o 24.07.2007, 16:34 | koren | Upraveno: 2007-07-24 16:35:21
a veteranskej "tuning" nejde?ja mel za to ze jo.samo ze "dobove".pokud si dam na auto sidepipes,kdyz v ty dobe byly a jezdilo se s nima a budou odpovidat originalu z ty doby tak kde je problem?
o 24.07.2007, 16:38 | tappaja
Otazka je, jestli "sidepipes" byly v ty dobe priplatkova vybava.
Tuner: pokud v dobe, kdy zadas o veterany mas auto na normalnich notach, tak potom ten navrat asi moznej je. Opacne urcite ne.
o 24.07.2007, 16:55 | Tuner#2
tappaja: Tak bych to chápal i já. Když před tím nemáš, tak to asi problém bude.
o 24.07.2007, 17:08 | koren
takze treba lepsi karbce tak smula...nebyly priplatkovy takze nic,i kdyz je to treba origo edelbrock z ty doby a to auto s tim jezdi doted?
o 24.07.2007, 20:25 | radek.613
TunerNo.2: pokud má vozidlo historické RZ - tedy "Včka", je zapsáno v registru historických vozidel a neexistuje v běžném registru vozidel (buď v něm nebylo nikdy = dovozy, nebo v něm bylo třeba před 50ti lety a bylo vyřazeno - zlikvidováno, aby bylo později nalezeno a renovováno). Pokud takovému autu budou neoprávněně udělené historické RZ odebrány, bude vyřazeno z registru historických vozidel a nemá pražádnou šanci být zpět přihlášeno do klasického registru. Už nikdy ho do klasického registru nedostaneš. Stává se věcí, která nesmí na silnici, má statut exponátu do stodoly, případně vozidla, které je možné provozovat na neveřejných soukromochých komunikacích, kde nepodléhá legislativě. Na silnici už se nikdy legálně nedostane.

Někteří lidé si stále pletou proces získání historických RZ s ojebávkou, jak dostat kdejakou šunku do provozu, protože je jim jasné, že do klasického registru by ji v životě nepřihlásili a přestavbové STK či výzkumáku by je vyhodili po prvním spatření toho votuzidla. Ve skutečnosti je tento proces šancí, jak pečlivě renovavaná, či vzácně autetická vozidla historické hodnoty vrátit po desítkách let práce do provozu a umožnit tak jejich majitelům a renovátorům je provozovat.

Pak existují vozidla, která jsou dodud zapsána v registru klasickém, mají tedy klasické RZ a absovují pravidelné TK+ME a jen a jen díky péči jejich majitele jsou stále v technicky i historicky korektním stavu. Takováto vozidla lze, pokud se najde oprávněný důvod, otestovat jako historická, s tím rozdílem, že zůstávají v klasickém registru a výsledkem testace je kromě určení historické hodnoty a zttechnické klasifikace dle FIVA i průkaz historického vozidla, na který může majitel uplatnit u pojišťovny nárok na 1/12 povinného ručení. Tím že vozidlo zůstává na klasických RZ, není zbaveno povinnosti absolvovat nadále pravidelně TK + ME.

Ad Jiří (Marauder) - ani tak bordel, jako obyčejná česká vychcanost a úplatnost. Opět opakuji, naprostý prim pár let zpět hrála v podvodech s historickými RZ tlupa tzv. historických klubů amerik a než se je podařilo zastavit, napáchali tady děsné věci, které (jak je koneckonců vidno na Nismově fotkách) řešíme s federací ještě dnes, podotýkám že úspěšně a statických exponátů k naložení do octa stále přibývá. Co se týká té přísnosti, je nutná, účelem řízení k získání veteránských RZ není hromadné přihlašování do provozu všemožných vozidel. Je to výsada určená pro poctivé lidi, kterým v rámci renovací vozidel nečiní sebemenší problémy přísné požadavky splnit, ba naopak si pokládají za čest, že ta vozidla dokáží dostat do opravdu původního stavu.

Ad Tappaja: bohužel, díky pravé "kocourkovské" legislativě v této zemi nemůžeš žádat u udělení historických RZ na vozidlo, které má klasické RZ a je tedy zapsáno v klasickém registru vozidel, neboť jedno a totéž vozidlo nemůže figurovat v obou registrech. Pokud tedy trváš na zisku historických RZ pro to dané vozidlo, musí být vyřazeno z klasického registru - tedy stát se vozidlem nikde nepřihlášeným a následně může být testováno na vydání historických RZ. A zde je kámen úrazu - aby Ti vyřadili vozidlo z klasického registru, musíš dodat doklad o jeho ekologické likvidaci oprávněnou firmou. No ta Ti to auto zlikviduje, takže už pak nemáš co do historického registru přihlašovat....proto vznikl (do doby než nám schválí novelu zákona, ve které se federace např. v tomto "likvidačním" bodě hlásila o změny) paralelní systém, kdy vozidlo zůstane v klasickém registru na klasických RZ, ale lze ho testovat na historickou původnost a vydat mu Průkaz historického vozidla.

No a na závěr k té původnosti: ano, veškeré změny, odporující stavu daného modelu daného vozidla, jak bylo obchodníkem v době své výroby nabízeno a prodáno, jsou nepřípustné, výjimku tvoří opotřebitelné díly, jako náplně, pneumatiky, baterie, žárovky a podobně. Ale třeba u pneumatik platí, že majitel takového vozidla je povinnen vybírat jako náhradní díl i od současných výrobců pneumatiky co nejbližších rozměrů a konstrukcí, jako byly originály, třeba i za cenu, že si je pořídí v zámoří či nechá na zakázku vyrobit v Rakousku. Pokud hodlá majitel vozidlo ospojlerovat či vybavit doplňky, musí komisi doložit (prospekty+ceníky+nabídkové listy+zápis doplňků v dokladech k vozidlu), že v době, kdy bylo dané vozidlo prodáno, tyto doplňky existovaly, na vozidla se montovaly a to samozřejmě výrobcem či prodejcem. Proti takovým úpravám samozřejmě nebude mít komise námitek, zrovna tak jako proti neseriovým odstínům laku v rámci výstavních kusů či limitovaných serií. Totéž se týká nestandardních úprav motorů, agregátů a podobně - pokud byly dealery tyto úpravy zákazníkům v roce výroby daného vozidla nabízeny, ať jsou na testovaném vozidle klidně provedeny. Pokud jsou to však úpravy, vzniklé 30 let po ukončení výroby toho vozidla a na každém druhém použitém díle je "made in china", tak to neprojde, byť to třeba technické vlastnosti vozidla opravdu vylepšuje. Ale pojem "historická původnost" není o vylepšování, ale o originalitě, takže třeba u Mustanga klidně bubnové brzdy s úsměvnou (ne)účiností a koženkové sedačky bez bočního vedení, ve kterých člověk lítá ze strany na stranu, než vrtané kotouče od Bremba a anatomické židle od Sparca.....
o 25.07.2007, 07:23 | .mycTD
radek.613:ty furt porovnavas tovarni verzi vs china tuzing po 30letech. Tady jde asi spis o dobovy tuning, napr kdyz na medveda ze 70.let namontuju Kamei kit, ktere treba primo dealer nedodaval, ale na trhu byly. Resp kdyz nekdo potunil karu pred pul stoletim hned po koupi. Podle me to pak sice neni original, ale puvodni to je.
o 25.07.2007, 09:25 | Tuner#2
radek.613: Díky za vyčerpávají popis.
o 25.07.2007, 09:59 | radek.613
MycTD: opakuji, dobové příslušenství, určené a schválené pro dané vozidlo, pokud bude na autě, majitel doloží, že je pro toto auto schváleno a určeno, pokud to příslušenství nemontoval výrobce/dealer, holt musí majitel vozidla dodat doklad od výrobce toho příslušenství, ve kterém bude typ testovaného vozidla uveden včetně schválení použití výrobcem automobilu a doba produkce toho příslušenství bude příslušná věkovému limitu FIVA a věku vozidla. Je to konečně jasné?
o 25.07.2007, 10:20 | .mycTD
radek: oki, tak ja to kridlo za 15 let sundam :-)
o 25.07.2007, 10:26 | radek.613
A co očekáváš za 15 let? Že se budou nas historické RZ stavět auta vyráběná po roce 1995?
o 25.07.2007, 10:32 | .mycTD
jo :-)
o 25.07.2007, 10:55 | radek.613
To tě zklamu, to se nestane, předběžné zprávy od národní autority hovoří do budoucna o pevném vymezení roku výroby a jeho dalším neprodlužování, neboť se celkem oprávněně soudí, že vozidla konce 80tých a zejména následných 90tých let už nejsou ani konstrukčně, ani historicky zajímavá, ale naopak uniformní, koncernová, platformová a jako taková je u nich snaha o historické zachování zbytečná. Co jsem byl loni na jednáních v Rakousku, hovořilo se o předběžně o hranici 1975, samozřejmě v současné době toto nepřekračuje hranice návrhů....
o 25.07.2007, 11:01 | zazaa
mycTD : no zatim je postup ze kazde 2 roky se posune limit pro HV o 1rok

takze pro rok 2007/8 plati rv max 1983 , pro 2009/10 bude 1984 , 20011/12 1985 aneb nuzky se rozeviraji .... teda pokud se to nezmeni ...
o 25.07.2007, 11:04 | zazaa
aj tak bude jeste hur .....
a ja uz am rozplanovane ze do toho r. 2010 budu mit v kupe pontiaca a pujde to i prihlasit ....
o 25.07.2007, 11:15 | MarauderZ28
to mi přijde trochu jako blbost ať mi nikdo neříká že od roku 75 nevzniklo žádný zajímavý auto .... když to vezmu maximalisticky co třeba Ferrari, Lambo apod. to že nějaká skupina tatíků nebere auta po roce 75 jako auta je jejich názor, ale dost zcestnej :o)
o 25.07.2007, 11:18 | .mycTD
kde bude skupina tatiku za par let...
o 25.07.2007, 11:19 | MarauderZ28
jinak jen k tý platformě a koncernovosti spousta veteránů z období před rokem 1975 používá jednu kastly jeden motor pro X značek takže pak to trošku nechápu, to samý jako můj táta u něj kvalita hudebního průmyslu končí u Beatles a taky si nepřipustí, že někdo o 20 let mladší má na to jinej názor a někdo o 40 let mladší totálně odlišnej názor :o)
o 25.07.2007, 11:23 | koren
radek.613:jo,ted je to jasny:-) ale kdo mi vysvetli tu kamosovu story o dodatecny montazi zadni mlhovky?
o 25.07.2007, 11:50 | radek.613
Pánové, jak to tak čtu, stále se tu většina z Vás domnívá, že snad statut historického vozidla je samozřejmost a že je povinnost ho udělit čemukoli, co spadá do věkového limitu FIVA. Ale to se pletete, tak to vůbec není, je čistě a jen na posouzení komisařů, zda se nějakým konkrétním vozidlem budou vůbec zabývat či ne, i kdyby bylo vyrobené v roce 1930. Na statut HV neexistuje žádný právní nárok!

A co se týká té "skupiny tatíků" Jiří, je právě dosti absurdní a smutné, že dokud na testacemi bděla skupina znalých "tatíků" s obrovskými zkušenostmi a znalostmi, bylo uměním potkat vozidlo s "X" nebo "V" a když už člověk takové potkal, tak nevěřil svým očím jak co se týká 101% stavu, tak historické ceny a vzácnosti. A sotva se do testovacích komisí rekrutovala "všeznalá mládež", začaly geometrickou řadou narůstat průsery, začaly lítat úplatky a výsledkem je současný bordel, neb si v této zemi stále mnoho lidí myslí, že statut HV je tu pouze " vo tom vole, jak ten otuněnej lourajdr dostat na papíry". Prostě zlatokopové, za prachy cokoli, však jsme země neomezených možností, že. A co se týká té poněkud demagogické argumentace stran Ferrari či Lamba, zajímalo by mě, o kolika kusech těhle aut z let 1975 až 1983 konkrétně víš, že k nim nejsou doklady a že je právě někdo na vsi ve stodole dorenovává, aby následně potřeboval testaci. Fakt by mě ten počet zajímal..... :-D
o 25.07.2007, 11:50 | .mycTD
jestli je neco platformovy, tak jsou to podle me prave povalecny ameriky. Deleni motoru na small a bigblock a kdyz podvozkovy ram, tak pro vsechny :-)
o 25.07.2007, 11:56 | MarauderZ28
to Ferrari nebo Lambo byl příklad na kterým sem chtěl ukázat jaká je krávovina říct do roku 75 a tečka. Ok dám tedy příklad DeLorean vím o jednom co nemá čr papíry, má najeto 1200 km a je v naprosto originálním stavu co víc je to jedinnej kus s továrním turbem a je dovezenej ze ženevy z muzea, ale protože se komise rozhodla do roku 75 nikdy nedostane veterány a i kdyby se ta hranice posunula tak nikdy nedostane veterány neb nikde o tom turbu nemá nic ofiko napsanýho takže pak jak jsi psal mu nezbude nic jinýho než ho odvýst do šrotu protože co jinýho s ním, nicméně on ty veterány na tom autě má získaný tím spůsobem co se tu rozebírá a dle mýho názoru tohle auto je dostalo byť podvodem naprosto oprávněně neb druhý takový prostě není ....
o 25.07.2007, 12:12 | radek.613 | Upraveno: 2007-07-25 12:13:37
Ano, nezbude mu nic jiného než ho mít jako exponát ve statické sbírce, nebo se s ním klidně účastnit nejrůznějších automobilových akcí, avšak na ty akce a z nich je povinen jej přepravovat na podvalníku coby vozidlo nezpůsobilé provozu na pozemních komunikacích. No naokraj, jestli má majitel trochu soudného rozumu, stejně to auto na českou silnici do té džungle nevytáhne a raději si ho převeze na podválu, když je tak jedinečné a hodnotné, že.......

A těm "véčkám" se nevyjadřuji, taky na něj dojde, při nejbližším prodloužení testace tipuji....
o 25.07.2007, 12:20 | radek.613
A tak mě napadá, když tak stojí o to toho DeLoreana provozovat, proč tedy s ním neabsolvuje STK, emisní, hlukové testy a další potřebné úkony k individuálnímu přihlášení vozidla a nepřihlásí ho tak v klasickém registru jako plnohodnotné auto? To stojí peníze, že..... mnohem víc než podplatit nějakou testovací komisi, že......
o 25.07.2007, 12:21 | MarauderZ28
já bych viděl řešení naprosto jinde - dle mě by mělo být možný přihlásit jakýkoli auto na klasický SPZ bez rozdílu věku nebo původu jen bych pro auta starší řekněme 15 let zavedl speciální stk - pak by nikdo neměl potřebu švindlovat s veteránama a pokud by jeho auto bylo v OK technickým stavu normálně by dostal značky a možnost jezdit ...
o 25.07.2007, 12:23 | MarauderZ28
ano stojí a je naprostá píčovina že je to tak nesmyslně drahý .... to zas jen nahrává obchodu s vet.značkama ...
o 25.07.2007, 12:34 | Tuner#2
MarauderZ28: Mám na to stejný názor, jen bych klidně nechal ten věk auta na 25 letech - vždyť už i Favoritu bylo včera 20 let a těch tady jezdí.

radek.613: Až doposud jsem s tebou souhlasil, ale jak by bylo Tobě, být v situaci, kdy si ta parta staříků rozhodne, že Tvoje auto na véčka nedají??? To je zas a pořád jen o lidech a kamarádčovství, protože nemusí ani podmazávat, ale stačí, když bude stejnej páprda jako oni a s jedním z komise se budu znát a dají mě to hned klidně i bez úplatku. Tak to koneckonců chdí i na STK, kdy jsem 3. v řadě, pak přijede nějaký chlap v montérkách, řekne zdar franto, Franta mu řekne, zajeď sem a klidně nás 3 předběhne. Takže od jisté doby na STK nejezdím a dávám to tomu obraznému Frantovi... Bohužel jsem pořád v čechách a jiné to nebude. Proto mě štve, že když se nějaký páprda rozhodne, tak mě znemožní třeba toho Delorana vidět, protože majitel bude jejich přístupem znechucen a projít státní zkušebnou - to je balík.
o 25.07.2007, 12:47 | zazaa
radek.613 > co je spatnyho na tom ze ted potkas vic aut a motorek na Vckach ??
samozrejme se nebavim vo vselijakejch votunenejch zverstvech ....

ja to vidim tak ze je to proste moznost jak provozovat zajimave auta/motorky ktere v soucasne dobe proste nejde rozumne prihlasit do klasickeho registru a ktere se daji v zahranici poridit za velice zajimave ceny
nevidim duvod proc by to melo bejt vysadou par nalestenejch a nesmirne cenejch aut nad kterejma by kazdej jen ziral :)

treba ja mam ted z nemecka dovezenejch nekolik motorek rv68-78 ktere tady moc neni videt a ktere se daji kopit za par € a proste sem je opravil, seridil, vycistil a nechal prihlasit jako HV pac jsou v originalnim stavu, pekne zachovale a do klasickeho registru je proste nedostranu

podle me je jen dobre ze jsou ty Vcka videt cim dal vic jde jen o to zamezit temhle pruserum kdy se s tema znackama kseftuje

a k tomu uzkostlivemu lpeni na naproste puvodnosti - kdo si proste chce dokazat ze to dokaze uvest do 101% stavu tak jak kdyby to prave vyjelo z fabriky ... to je jen jeden pristup druhej je treba ten ze to je vsecko puvodni takze po treba 70 letech provozu to vypada jak vypada, ale je vse funkcni uz to je obdivuhodne a treti varianta je ze proste nekdo chce zajimave auto a tohle je prakticky jedina moznost jak ho provozovat a je mu jedno ze to neni "1A"
o 25.07.2007, 13:05 | radek.613 | Upraveno: 2007-07-25 13:07:09
Zazaa :

1/ ZAJÍMAVÉ VOZIDLO nerovná se HISTORICkÉ VOZIDLO. Máš li potřebu potkávat zajímavá auta, zkus založit registr zajímavých vozidel. Jinak tu už léta pro vysoce zajímavá viozidla existují muzea či soukromé sbírky, kde je nepochybně větší šance pro více lidí si ta auta prohlédnout, než když se kolem nich na "véčkách" proženou na dálnici dvoustovkou.....

2/ NÁLEZOVÝ neboli AUTENTICKÝ stav je nejlépe hodnoceným stavem historického vozidla. Těch 101% ode mně bylo jako příklad, když se auta renovují a jejich renovátoři tráví X let ježděním po burzách střední evropy, aby sehnali třeba jen jeden původní a originální díl.....

TunerNo2: jak by mi mělo být? Rozhodně bych neobtěžoval testační komisi vozidlem, u kterého mohou vzniknout oprávněné skutečnosti, mající vliv na jeho hodnocení a tedy neprovedení testace. Jsem testační komisař, VÍM jak má vypadat a CO má splňovat vozidlo, se kterým se lze ucházet legální cestou o provedení testace.

Co se týká Tvého srovnávání s STK - testace probíhá ve dvou úrovních - klubové a následně krajské části. Uplácená bývá ta klubová komise, která zmanipulované podklady následně podstrčí krajské komisi. Pokud se tedy fiktivně budeš "znát" s jedním ze členů klubové komise, on musí automaticky ovlivnit členy zbývající, jinak to neprojde. Jestli se nechají, je věc jiná....
o 25.07.2007, 13:27 | zazaa
no nemyslim si ze lidi sbiraji auta proto ze jsou historicka, ale proto ze jsou necim zajimava :)
a sou to vozidla takze uz z nazvu jsou urceny k jizde a ne k tomu stat na podstavci

pro me jsou zajimava auta tak do poloviny 80 let takze cast z nich splnuje podminku (minimalne tu vekovou .. a celou definici znam nemusis hned psat ze to neni automaticke :))) pro zarazeni do registru HV ....
ono je hlavne dost subjektivni to posouzeni co je a co neni HV ... co je a neni vzacne ... treba v CR muze bejt jen nekolik kusu i kdyz v dobe vzniku toho fabrika chrlila 100vky tisic nebo miliony a je podle me blbost aby takovehle vozidla koncily na srotakach pac za chvili by taky nemusely zadne zbejt
stejne tak co je zachovale ... jine to bude po 30 a jine po 60 letech atd

z tohohle meho pohledu je jen dobre ze uz je mezi veteranistama i cast jinejch lidi ktery tohle dokazou pochopit a nehrotej to jestli je kryt chladice v chromu misto v barve a nebo original sroubky s atypickou hlavou .... koneckoncu vetsina veci se da casem doladit a neni lepsi povzbuzeni nez se obcas projet a pak se pri trose stesti na ebay najdou i ty sroubky a kryt na chladic :)
o 25.07.2007, 14:40 | koren
tak podle vety:"Rozhodně bych neobtěžoval testační komisi vozidlem, u kterého mohou vzniknout oprávněné skutečnosti, mající vliv na jeho hodnocení a tedy neprovedení testace." neprojde nikdy nic...
muze totiz vzniknoukt kdykoliv cokoliv a stejne tak se to da ospravedlnit:-D

a na tenhle thread se uz radsi ani nekouknu...
o 25.07.2007, 14:46 | Tuner#2
radek.613: No tak to zaplať pánbůh, že jsou a snad i nadále budou lidi jako píše zazaa. Tvůj přístup k věci se mě ani v nejmenším nelíbí a nerad bych příšel o auta a motorky přesně jak tu popisoval Mara a nebo zazaa. V muzeu je jidět nechci, lepší je přiject na nějaký veteránský sraz a vidět je tam venku naživo a i při jízdě. Mě samotného berou auta jen z 80 let +/- i něco před a za (éra skupiny B a potom naše provenience Škodovek, počínaje 130RS a konče 130LR) a rád se jezdím dívat na srazy veteránů po okolí. Kdybych tam měl vidět jen samé prdlavky (tak já říkám autům co vypadají spíš jako kočár z let třicátých, byť v 101% stavu), tak tam přístě ani nejedu. Mě zajímají auta jako Lutus Esprit, byť majitel má zatím jen anglické značky apod. A ty mě tady píšeš, že bych takovéhle auta taky příště vidět nemusel a to mě docela mrzí a štve.
o 25.07.2007, 15:01 | radek.613
Zazaa, a víš že ve vyspělých zemích okolo, např. v Rakousku či Velké Británii, při hodnocení kvality renovace či autentičnosti/zachovalosti HV vyletíš, respektive přijdeš o notnou dávku bodů kupříkladu i za neoriginální matice na výfukovém potrubí, o čemž by Ti mohli vyprávět plzeňští škodofkáři?

Ano, lidé sbírají a renovují vozidla historická, odtud se konekonců ten pojem taky vzal. Mimo vizitku své práce mají v těch vozidlech uloženy značné hodnoty, které se s dobou násobí. To je jako kdybych chtěl "véčka" na jedinného Veyrona v ČR, protože je tu taky jen jeden a je sakra zajímavý....

A souhlasím, většina věcí se dá časem doladit a jakmile se doladí, je to ten správný čas vyrazit před testační komisi :-D.

A co pořád máte s těma šroťákama? To že vozidlo nemá RZ neznamená, že nemůže jezdit, nebo být deponováno v muzeu či nějaké sbírce ne? Akorát holt nesmí do běžného provozu, což na druhou stranu v případě hodnotných vozidel stejně nepřipadá v úvahu, stačí sledovat statistiku nehodovosti a na silnici okolo se míhající TDi s černými obláčky za zádí. Znám mnoho lidí, co mají opravdu hodnotná vozidla, a i když ta vozidla RZ mají, stejně jsou na akce a prezentace přemísťována na valnících či v krytých návěsech......
o 25.07.2007, 15:14 | radek.613
TunerNo2: ale mě vůbec nezajímá, co se Ti líbí a co ne. Já zde stále udržuji téma v rovině platné (bohužel úplatné) legislativy, neb to je Zákon a hotovo.

Tady má každý plnou hubu řečí, a kdepak jste byli když ten zákon vznikal, co? Jo sejít se na chlastačku nebo pálení gum, to jsou vás hordy, ale když opravdu o něco jde, tak ticho po pěšině a prudit začnete, až když je v ohrožení získání veteránských RZ na nějaké votuzidlo, co patláte v garáži.......... my jsme zpracovali k tomu Zákonu 34 stran A4 připomínek a změn, aby bylo veteránské žití v téhle zemi snadnější a bez buzerací, bohužel z bídou dvacetina toho prošla, mimo jiné právě PRO NEUDRŽITELNÝ STAV VERBEŽE jezdící bezostyšně na historických RZ s nejhrůznějšími krámy tuzerské automobilové produkce. Vrchol nasadil jistý maník z Prahy, který si uplatil veteránské RZ na Corvette roku výroby 1996!, na to když se přišlo, to už bylo drsný i na doposud mírné úředníky na MD (a proto ty připomínky zkrouhli). Proti takovým platí jedině restrikce a zase restrikce, nic jiného, i když to bohužel odnáší ostatní nevinně. Ale dokud se tu takhle budou lidi chovat, změny se nedočkáme....

A co se týká těch prdlavek, to ani nekomentuju, neb máš zřejmě mozkovou pauzu mezi dvacátými (kdy se kočárové karoserie přestaly vyrábět) a osmdesátými léty 20.tého století, jinak si to nedokáži vysvětlit.....
o 25.07.2007, 15:25 | u-geen
tak snad radsi no comment :(
o 25.07.2007, 16:11 | ludek
2radek.613:no,jak to tady čtu (přiznám se,že mě tahle diskuze byla dohozena kámošem),tak Ti musím říct,že tady zcela nenávistně rozšiřuješ docela bludy a tak trochu se snažíš nahnat ostatním strach (to neznamená,že nemáš v něčem pravdu).Tak trochu dost si veteránské hnutí a dění kolem něj vysvětluješ po svém a ventiluješ to tady jako názor celé zeměkoule,nebo alespoň jako stanovisko FIVA, FKHV atp.,takže,abychom si ujasnili některé záležitosti:
1, nikde není psáno,že historické vozidlo musí mít původní motor
2, podle kodexu FIVA je historické vozidlo v roce 2007 vozidlo vyrobené do 31.12.1983 a zatím to nikdo nezpochybňuje a nikde není a doufám,že ani nebude psáno,které značky vozidel můžou být HV a které ne
3, průšvihy způsobené registracemi HV stojí a padají na majitelích a testačních komisích,které se tohoto zůčastnily (někdo to musel vyplnit a někdo se pod to musel podepsat a dát razítko)... všichni jsou plnoletí,mají občanský průkaz a pokud poskytnou klamné informace atp.,tak se dopustili podvodu a na to máme v ČR snad ještě nějaký zákony
hele,jestli se někde při schůzích v Praze potkáváme,tak jsem fakticky docela rozčarovaný,že člověk s Tvými názory (alespoň,tak,jak je tady ventiluješ),může vůbec účelně fungovat ve veteránském hnutí.
o 25.07.2007, 16:23 | Tuner#2
radek.613: Pauzu tam nemám, ale ani auta z dob Tudoru, Aerovek mě teda osobně vůbec nic neříkají a k ostatnímu přesně jako U-Geen. Já se o veterána ucházet nechci a ani nebudu, ale kamarád měl choutky. Ještě že jsou v komisi i soudní lidé a berou to z jiného pohledu než máš Ty....
o 25.07.2007, 16:24 | zazaa
radek.613: ty furt pletes holky a vdolky :) ja se snazim vysvetlit ze spouste lidi nejde o to mit spoustu bodu, ale chce s tim vozidlem JEZDIT a vadi me ze se cast veteranistu k tomu stavi tak jako ze to je verbez a pro spustu starsich aut je PHV jedina moznost
jestli potom zjisti ze to chteji mit v dokonalem stavu tak jen dobre, je dalsi clovek kterej o veterany ma zajem a to je snad dobre ne ??

a k te velke britanii atd tam treba existuje SWA v ramci ktere se da na silnici postavit prakticky cokoliv , ta moznost u nas bohuzel neni takze nastesti aspon pro ty stare auta jde zaridit PHV

podle toho co pises s tim ti majitele tech klenotu ktere maji podle tebe narok na to mit prukaz HV stejne nejezdi kdyz to ma takovou cenu tak proc to teda vubec zarizuji ???? tak nevim o co ti jde ... muzete za predpokladu splneni podminek veku a stavu nechat ty znacky na jezdeni te casti veteranistu co jezdit chce :)

proste staci nastavit nejake ROZUMNE pravidla a pak se jich drzet , to ze nekdo postavil na veteranske RZ wette z 96 je pruser toho kdo to povolil a to si musite udelat poradek sami mezi sebou v tech komisich ...
o 26.07.2007, 10:41 | Daryl (A)
tak to mi reknete jak to dostal tenhle sOpel.

foto k příspěvku  od Daryl

o 26.07.2007, 11:17 | radek.613
Že se ptáš "jak" Daryle, přesně takový "veteránský zájem JEZDIT" jak je vidno na tom Opelu způsobuje, že taková auta lidi potkávají na ulici a z toho vzniká následně obecná názorovost typu "když má ty "véčka" tohle, proč bych je nemohl mít já".

Co se týká Luďka:
1/ nikde nepíši, že historické vozidlo musí mít pouze původní motor, nicméně stojím si za tím, že bude-li ten motor nahrazen jiným, bude ten motor stejného typu, provedení, určení, výkonu a ostatních parametrů jako motor původní, či bude nejbližší z řady motorů nabízených výrobcem k danému vozidlu v době jeho běžné výroby a tuto záměnu je majitel vozidla věrohodným způsobem doložit, že je jak po technické, tak po legislativní stránce správná. Takže sorry, zase nic pro tunery....
2/ nezpochybňuji současně platný věkový limit FIVA ani nikde nepíšu jaká auta historická být můžou a jaká ne, pročti si zpětně tu diskuzi lépe. Návrh do budoucna ohledně pevného omezení roku byl a je pouze návrhem a v současné právní úpravě jej není třeba vůbec vnímat či brát v potaz. To jsem výše už taky psal. Opakuji, je plně na rozhodnutí testační komise, zda to které vozidlo otestuje jako "historické" či ne. Na statut HV neexistuje právní nárok!
3/ průšvihy sice spadají na konkrétní lidi a komise, ovšem, pokud se tedy ve veteránských sférách pohybuješ, musí Ti být jasné, co času a práce dá průserové testace zkontrolovat, vypátrat kdo-kdy-s kým-proč a toto vše zpracovat a předat příslušným orgánům, aby mohly následně konat v souladu s platnými zákony. Ono se pěkně na zákon "o podvodu" odkazuje, ale realizace v praxi je něco úplně jiného....

Je mi líto Tvého rozčarování, ale stav v ČR je takový jaký je, k ideálu má světelné roky daleko, k akceptovatelnému stavu poměrně blíž, neb je stále zatížen průsery konanými v jeho "pionýrských" dobách nejrůznějšími zlatokopy, co si testační komise ustavili čistě pro potřebu uvádění nejrůznějších vozidel do provozu a nedokonalá legislativa ruku v ruce s úplatky jim to umožnily. Až se někdy někde potkáme, můžeme konstruktivně zapříst debatu a dobrat se nějakého výsledku, věřím že přímá diskuze k takovým výsledkům povede. Co se týká bludů, ty jsem vysvětlil výše pod body 1/ až 3/, co se týká "nahánění strachu" (mimochodem opravdu pěkná definice, byť dosti přehnaná), ono je to někdy trochu nutné, mám zkušenosti, že v některých jedincích se díky takovému přístupu probere zbytek slušnosti a přehodnotí své zájmy a tužby ( a kupříkladu přestanou oponovat stylem "viděl jsem otuněného brouka s véčkama a já je mít nemůžu?") . Už jsem podobným způsobem několik lidí "zachránil" :-D. A co se týká účelnosti mého působení, myslím že archiv testovaných vozidel tady ve skříni za mnou při listování v něm potvrdí dodržování technického kodexu FIVA a ostatní legislativy právě ve prospěch opravdových veteránů, a ne pseudovozidel, se kterými jejich majitelé "jen chtějí jezdit".

.... zase jsem si vzpomněl na Smoljaka: "je to marný, je to marný, je to marný" :-D
o 26.07.2007, 11:22 | MarauderZ28
jak se postupuje v případě - dám příklad Camaro 1 mělo z výroby např 350 cui motory, ale dealer do toho montoval úplně jiný který GM nikdy do Camara nedávalo vznikla tak verze Yenko, můžu klasický Camaro přestavět do týhle dealerem upravený a prodávaný podoby samo když beru že dodržím správný lak a polepy atd ....
o 26.07.2007, 15:10 | ludek
tak ještě jednou na radka613:
ZPZ TM může vlastnit každý občan této republiky,přijde pouze na to,jaké vlastní vozidlo,jestli tyto značky chce a pokud splní vše,co je potřebné k provedení klubové a krajské textace a zápisu vozidla do registru HV

co se výměny motorů týče,zase nemáš,ale tentokrát vůbec,pravdu. V protokolu o testaci HV (který jistě znáš nazpaměť) je k motoru psáno toto:

a,je motor vozidla původní
b,pokud ne,odpovídá motor původní dokumentaci
c,pokud ne,uveďte rozdíly

a zatím,co třeba u nás se v různé době různými způsoby zapisovaly do různých vozidel různé agregáty,které někdy měly a někdy taky ne schválení od výrobce původního vozidla (např. dieselové motory do Volhy M19,Wartburgy do Aerovek), tak zase třeba v USA montovali do auťáků místo small blocků, big blocky a v západní Evropě postupovali taky jinak (Maserati motory v závodních Citroenech,Steyer motory ve FIATech)... ovšem všechno je to historie (i když někdy trochu specifická) a třeba takový Bedford s motorem z MB 123 200D je možná větší unikát,nežli standardní sériovka,jde tedy pouze o to,aby majitel byl schopen doložit,že úprava tohoto vozidla byla někdy schválená k provozu na veřejných komunikacích ... bylo a je to pořád o tom samém - první chtěl jezdit levněji,druhý chtěl vyšší výkon a třetí třeba prostě nemohl sehnat díly na originální motor a tak vlastně všichni tři udělali to,že upravili jiný agregát a naladili ho do stávajícího vozu (a dneska se tomu říká tuning).Pokud tyto úpravy byly prokazatelně provedené v provozní době vozidla (a nejlépe prokazatelně před věkovou hranicí 1983),tak není co řešit.Takže sorry pro Tebe,ale tuning byl,je a bude vždy a všude a jde jen o to,jak se tomu říkalo v minulosti a jak se tomu bude říkat za xx let.
Nevím,kolik šanonů s testacema máš za zády při psaní těchto příspěvků,já žádný,protože jsou uskladněné někde jinde a taky jich není málo,ale myslím si,že pokud k případným zájemcům o ZRZ TM přistupuji vcelku normálním způsobem a vysvětlím jim,co lze a co ne,a vcelku jasně stanovím pravidla,tak nemám problém otestovat a dát kulaté razítko jak na ameriku (i když má big block motor),tak i na Felicii (i když má motor z 1203jky) ...
věci,které popisuješ Ty (co se autentičnosti týče) se týkají spíš vystavování průkazů FIVA pro vybrané veteránské soutěže a další akce a to je práce pro top specialisty.Ovšem jak jsem se přesvědčit i tyto průkazy vystavované převážně značkovými specialisty jsou spíš o tom,jak moc dobře zná majitel Pepík komisaře Vaška,nebo Jarda Frantu … je to o lidech a je to všude,když jsem loni přivezl z Německa jedno z prvních CéBéček (Honda CB350 twin),tak tam byl přiložený protokol z TÜV,kde byl technický stav popsaný slovy: sehr gute zustand a u motorky vůbec nefungovala spojka,protože majitel zřejmě ztratil kuličku ve vypínacím ústrojí a zadní brzda vůbec nebrzdila … nicméně pevně věřím tomu,že v okamžiku,kdy se toto vozidlo nacházelo ve stanici TÜV určitě toto všechno fungovalo :c)
o 26.07.2007, 15:15 | ludek
2 marauder28: jenomže ta přestavba by správně musela proběhnout do roku 1983,protože pokud toto uděláš v současné době,tak vlastně vyrábíš repliku vozidla s použitím většího,nebo menšího množství originálních a upravených,byť třeba typově schválených dílů.Tyto repliky by měly podléhat testování před zvlástní testovací komisí FKHV,jenomže žádná taková není a navíc z historického hlediska toto opravdu žádné HV není,nýbrž prostě auto,které jsi smontoval v roce 2007 ... jedině,že by toto někdo udělal před rokem 1983 a nedotáhnul to do konce,Ty jsi to našel zapomenuté u sousedů ve stodole a opětovně tomu vdechnul duši :c)
o 26.07.2007, 15:52 | MarauderZ28
aha jasně ... v USA takhle přepracovaným autů říkaj Yenko clone např v případě toho Camara ...
o 26.07.2007, 23:17 | Nismo.Power
radek : tak zrovna o tobě sem si teda myslel že máš trochu víc inteligence než žbleptající kýbl bahna ! vůbec netušim co je tobě po mějch známejch který sou znatelně starší než ty a s autama dělaj oba celej život ....... Formula je na veteránskejch legálně i s tim že plní STK a EM ...... z motorem problém neměl, originál motor je v garáži ale už při vyřizování V značek byl čajka s tim že bylo udáno že motor není originál a rozepsáno co a jak se změnilo....... jinak kompletní auto je pak originál ve stavu tak 90% jako nový a neorigo je motor, vejfuk a podložky pod zadníma kolama........
jako ale vozit se po někom jen proto že má milionkrát hezčí auto něž nějakou prašivou tatru který rujnujou benzínový stanice od severu k východu se mi zdá v naší ahc komunitě fakt sviňárna
Ať se vozí kdo chce co chce po lidech jako hodil daryl těch tu jezdí fakt hodně ale né po autě který je očividně veterán a jezdí na podvalu na srazy USA aut .......

vždycky je u výměny motoru u veterána dostupnej onen bod "C" a pak je na komisi jestly to schválí . . . znám víc "V" aut který "V" prostě dostaly i s tim že tam neni origo motor ale řikat o nich nic nebudu nebo by se tady z toho zase nějakej závistivej ***** posral ........

sry že sem nadával ale myslim že každej pochopí . . .
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3493 sekund.