Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Dotaz jak od debila:-)

 o Navštíveno 1571x o
o 10.07.2007, 00:15 | Antonio
tak mam tu jeden stupidni dotaz, tak to berte s nadhledem.
zajimalo by me zda se dá nejak nasimulovat zvuk BOV u obyc auta bez turba... vim ze tam neni ani turbo ani tlak ktery by delal zvuk zkukem....
neexistuje nahodou neco takoveho...:-)


o 10.07.2007, 00:20 | KaCzaba
vypal si ten zvuk na CD a porid si kvalitni aparaturu a pak to muzes poustet kdykoli se ti zachce :-DDDDDDDD
BOV ti pousti tlak ze sani,tady neni co by ten zvuk nahradilo
o 10.07.2007, 00:27 | Antonio
ja to vedet,ale zeptat jsem se musel... asi si kupim auto s turber kvuli tomu zvuku:-)
o 10.07.2007, 06:41 | Dave0401
woe... jednou te svezu a uz chces taky pssssssst ;)))
o 10.07.2007, 07:34 | Antonio
jj, psssssss pssssssss:-))) pokazde co se povozim v tvojem aute,tak vymyslim nejake pi..viny:-)
o 10.07.2007, 08:20 | xenonman
ja si myslim ze psst uz je trapne lepsi je kacenka :-)))
o 10.07.2007, 08:36 | píďa363
no nevím jak BOV Ale teď mi ladič od subaru vynadal ať se na to vysereme teď že je v módě zase všechno naopak na tvrdo. zadný odpouštění. přišli jsme o hezký zvuk a získali asi dalších 15 koní.
o 10.07.2007, 13:18 | MarauderZ28
jak jste vyndáním BOV mohli přidat koně ? navíc doufám že si nemyslíš že BOV se tam cpe kvůli zvuku :o)))))))
o 10.07.2007, 14:01 | -Hans-
Mar:o)
o 10.07.2007, 15:22 | kucik
jo tak to je dobrá blbost získat vyndáním BÖV koně navíc.Si myslim,že naopak zrychlení se muselo zhoršit,když ti vznikne prodleva třeba u řazení,protože turbo se zpomaluje daleko rychleji díky zpětnému tlaku
o 11.07.2007, 01:43 | Shr3k
kucik: Ve zkratce - pokud auto s turbem nemá MAP ale normální MAF sensor, odpuštěním již jednou naměřeného vzduchu ti vznikne bohatá směs, což zjistí vzápětí lambda a výkon jde dolů. Proto se u aut s váhou vzduchu (VW třeba) používá recirkulační BOV, který pouští stlačený vzduch zpět před turbo.
o 11.07.2007, 06:39 | Dave0401
shr3k: toto mi vysvetli ;)

což zjistí vzápětí lambda a výkon jde dolů
o 11.07.2007, 09:53 | Shr3k
Dave0401: Lambda regulace upravuje směs paliva a vzduchu na lambda = 1. Z lambda sondy dostává ECU informace o složení směsi a v případě potřeby regulovat zkracuje nebo naopak prodlužuje délku vstřiku. V případě nepřirozeně bohaté směsi, která vzniká po odfouknutí již naměřeného vzduchu mimo sání tak ECU zkrátí otevření vstřiků, aby doregulovala na správný lambda poměr. V praxi to znamená dočasný pokles výkonu ... ca 2-3 s, než se přirozeným chodem motoru poměr naměřeného a skutečně proteklého vzduchu opět upraví.

Tento jev samozřejmě nepostihuje motory, které počítají směs pomocí tlakového senzoru (MAP) v sacím potrubí. Postihuje jenom motory s průtokoměrem (váhou) vzduchu (MAF). Samozřejmě předpokládám zachování sériové ECU, případně absenci jakéhokoliv piggyback palivového kontroléru, nebo emulaci lambdy.
o 11.07.2007, 09:56 | .mycTD
Dave0401: lambda hlida pomer paliva/vzduchu. Kdyz je paliva moc, omezi dalsi privod.
Otazka je, jak je ten proces rychlej.
o 11.07.2007, 09:56 | Reprák
píďa: toe dobra kravina :) to co ty pises je mozna tim, ze BOV byl nakej Bckovej, odpoustel vzduch porad, nebo odešel seriovej Boschák. Pokud nebude mít BOV, tak ze mu preju hodne vydelku na novy turbo, klapku a saci ventily :)))
o 11.07.2007, 09:57 | .mycTD
Shr3k: tyjo, takova slohovka a o tri minuty rychlejsi :-)
o 11.07.2007, 09:58 | Reprák
Shr3k: nevim kde sis to precetl, ale s tim se neda souhlasit. Narazy od turba pri pusteni pedalu tam budou vzdy, stejne tak jako elektronika nebude nikdy tak rychla, jako to turbo.
o 11.07.2007, 10:04 | Shr3k
ReproBoy, jistě, "nárazy" tam jsou :-) ... nicméně normální systém nepředpokládá, že mu najednou upustíš úplně mimo už jednou naměřený a spočítaný vzduch. To se při "nárazu od turba" nikdy nestane - co MAF naměří, to se taky dostane do válců.
o 11.07.2007, 10:08 | Reprák
proto se dělají twinport BlowOff. Nicmene i normalni blow off ventily jsou i na autech s MAF plně funkční. Zalezi na vyrobci a jak ten BOV funguje. Tohle je takovy tema, kdy maji vzdycky obe strany castecne pravdu, protoze je tolik druhů BOVů a motorů, ze problemum nikdy nejde zarazit. Nicmene ziskani +15ps bez BOVu, je nesmysl.
o 11.07.2007, 10:15 | Shr3k
Jistě, proto se dělají, aby právě mnou popsaný efekt potlačily. Viz třeba asi nejznámější HKS SSQ. Nicméně i sekvenční twinport upustí už jednou naměřený vzduch úplně mimo, pokud rychle stáhneš plyn...
o 11.07.2007, 10:47 | píďa363 | Upraveno: 2007-07-11 10:56:34
buď nějak moc čtete knížky nebo vás na těch vysokých učí jen teorii. při řazení, radíš pod plným plynem pouze s odpojením zapalovaní, vstřiky tlačí stále. V tuhle chvíli je lambda trochu mimo. já se nebavím o serii. Taky jsem tomu nevěřil. hou hou je to soutěžní/vrchařská svině a pro ni je vše přizpůsobeno. jinak mít turbobenzin tak ho tam mám taky. tady je to tak 2 soutěže a turbo jde ven a do háje, žádná repas prostě nic. Oni jim teda ty prachy asi za chvíli dojdou.

oooomluva nahoře jsem se nějak předběhl. odstraněním BOVu se nesehnalo 15k byla tam ještě jedna nebo dvě drobnosti. samotný BOV nevím jak moc přidal nebo změnil. Omlouvám se tímto za vzniklou vášnivou diskuzi. Ale uznejte že serie(tuning) je stále ještě někde jinde než stvba závodní hemelky.
o 11.07.2007, 14:20 | Reprák
no já jsem teda strasnej teoretik :)) BOVů uz jsem namontoval a odtestoval tak 50, ruznejch :) 15k nepridas zadnou drobnosti :)
o 11.07.2007, 15:27 | píďa363
neslovíčkař... není drobnost jako drobnost... Však já taky nemyslel přímo tebe. Ale když čtu ty odborný články tady. tak mi občas přijde že ten kdo to píš snad ani neví co píše.
o 11.07.2007, 15:58 | Piskoteek
repračku- jakej BOV je nej do Unidla?Bohužel te nemužu zastihnout na icq..sry za to že to je mimo tema :)
o 11.07.2007, 19:17 | zipp
no, tak nevrátit se k původní otázce? taky by mě to zajímalo :-)
o 11.07.2007, 19:30 | Shr3k
[ Link ]
12. Argument ad hominem.
24. Povrchní výrok.
o 12.07.2007, 06:25 | Dave0401
samozrejme vim jak funguje lambda, takze to bylo spise rypnuti....

BOV je jednoznacne dobra vec, jedina neduha je obcasne streleni z vyfuku coz je zpusobene prave diky bohate smesi...

ale jinak uz tady nademnou je toho naposano dost, BOV neubere ani neprida vykon, jen poradne zmensi turbodiru takze akcelerace je lepsi ;)

a zkuste si nekdy zapojit diagnostiku a nalogujte si regulaci lambda sondy ;)
i seriova ECU to v pohode pobere i bez MAP senzoru...

prave kdyz je jen MAF senzor tak u skupiny motoru VAG je montaz BOV jednodussi... ;) (motory s mechanickou klapkou)
o 14.07.2007, 11:37 | zipp
existuje teda něco jako imitace bov pro neturbový motory?
o 16.07.2007, 19:37 | MaxxT
jestli mas spatny stiraci krouzky tak by se to dalo vyresit odfukem z klikovky, kdyz ten odfuk nepovedes zpatky do sani ale vyvedes ho nekam ven a nakonec das malou zahnutou trubicku do 90 stupnovyho uhlu.. :-) nebude ti to delat jako BOV, ale budes tam mit regulerni zvuk turbiny. :-))
o 17.07.2007, 20:08 | DITR
nejjednodušší bude gdyž si koupíš píštalku.......a jak přeřadíš tak foukneš :)))))
o 17.07.2007, 20:09 | DITR
to zipp jj existuje.....něgde sem to viděl na netu a myslím že se tady otom taky už debatovalo
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3236 sekund.