
Navštíveno 1506x

Ahoj.
Kámoš má pár problémů se svojí MX3. Je to MX 3 r.v. 1994 1,8 6V 24 ventil.
A ted ty problémy:
1. Když jede tak mu sem tam jakoby vynechá motor a pak se to zase chytne. Nevíte čím to může být? Svíčky i kabely jsou nové.
2. Ted mu začaly blbnou otáčky. Nejdřív mu to lezlo strašně nahoru na vonloběh. říkal že mu to leze až na 3-3,5 tis otáček a tím pádem to žere jak kráva. Je to jakoby mu nevypnul sytič. Co může být v řiti nějaké čidlo? A dnes mi volal, že to zas kolísá ale hodně že to vyleze na 3 tis a spadne na tis a zas nahor a dolu.
Prosím porďtě nekdo kdo by mohl vědět. Díky
At to veme na diagnostiku
No předtím jsme ale chtěli slyšet jestli někdo neví co to může být

31.05.2007, 14:23 |
Hanes Nemá přasklou hadici k sání, podobně se to chovalo jednomu známému, stačilo podržet ruku na hadici-na díře a motoru klesly otáčky a zklidnil se.
Bylo to prasklý v místě kde jsou takový ty varhánky-nebylo to pořádně vidět.
Váha vzduchu v prdeli a nebo volnoběžnej ventil pod klapkou
to je to kolísání otáček
zasranej palec a víčko rozdělovače - rozdělat jemným smirkem očistit palec a skalpelem oškrábat kontakty ve víčku
to je to vynechávání motoru
Jestli ma origo nasavani tak se podivej jestli neni praskla manzeta za vahou vzduchu.Extra privod vzuchu -to potom ECU nevi jak nastavit bohatost smesi a do jaky polohy dat IAC Jestli je to OK tak si zkus vycistit IAC (volnobeh-ventil). Vahou vzduchu to muze byt taky (bohata smes ) ale to kolisani to se mi moc nezda . Vahy vzduchu se cistej docela dobre na Mazdach , z 10ti aut se jich vetsinou 7-8 da vycistit- to uz musi byt strasne zasrany aby to neslo. Ma to nejakej code ? Mrkni na to jestli to nema code (08 - vaha vzduchu nebo 34- volnobeh ventil) a dej vedet. Good luck

31.05.2007, 21:15 |
MarauderZ28 | Upraveno: 2007-05-31 21:17:35
MX3 V6 má VAF tam jak se to posere nedá se to opravit, mě se aspoň teda nikdy ten kužel co se zatlačuje proti pružině vživotě nepodařilo rozebrat, jinak Shelby má jednu váhu doma třeba by Ti jí půjčil na vyzkoušení, já teď řešil váhu u čtyřválcový Mazdy ten má už klasickej MAF a je strašně citlivá na zasrání vždycky mezi 3000 - 4000 otáčkama je pak díra jak hovado ...
My ten kuzel akorat prostrikame sprejem a vymenime to gumovy tesneni. Nekdy se to vyplati a funguje to . Zvlast kdyz zakaznik nechce dat $500 za IAC. Co se tyce vahy vzduchu tak to sorry , ja mel v domeni ze to ma klasickej MAF a ne tu starou krabici.Koukal jsem do Alldata a tady prestali davat VAF od roku 93. Hele zkousel si nekdy odvrtat tu zatku na VAF a pak si hrat s tim sroubkem ? Ja vim ze to na Toyotach jde ale nevim jestli je to mozny u Mazdy - na to se budu muset podivat az dostanem nejakyho "veterana " do garaze.
Mezo sáním a váhou by to mělo být OK jak je tam ta vroubkovaná gumová hadice, tak to jsme celé oblepily, aby kdyby to bylo prasklé tak tam nešel vzduch.
To kolísání není male. je to jako kdyby mu zapnul a vypnul sitič skáče mu to 1500 a zátky na 1000 a je to celkem rychly prostě nahoru dolu nahoru dolu. A nedělá to hned od začátku. začne to pochvilce až se ten motor jakoby zahřeje. Více méně to vypadá že v okamžiku kdy by měl vypnout sytič tak to začne dělat.
for Hartik - jj V6 maj VAF do roku 98 resp pak nevím jestli ještě maj ale Probe a Mazdy co znám MX6, MX3, Xedos jí maj, normálně 4 válce maj MAF jak píšeš už od roku 93
for Tweety - volnoběžnej ventil, dělalo mi to taky je to takovej ten váleček pod klapkou, vyměnil sem to a mám klid ...
for Hartík - tu zátku odvrtávali kluci na Probe 1 GT - nevím teda přesně co tím dosáhli, ale hned sem si na to vzpoměl jak jsi to napsal ....
A jde MX3 vypípat nějak doagnostika doma v garáži, tak jak to jde třeba u Suzuki Swift, nebo se s tím musí jedině na diagnostiku?
jde to přez diodu a diagnostickej konektor v motoru zeptej se Korena z fora

01.06.2007, 13:51 |
koren jj,mar ma recht,de to domorobo systemem
jestli bude zajem zkusim pohledat,ale obavam se ze to je na starym (mrtvym)disku:-(
Koren: Prosím jestli by to klaplo už sem ti psal i mail. POvedlo se mi sehnat celý manuál. ale tohle tam předpokládám nebude.

01.06.2007, 18:37 |
koren to stopro nebude;-)
o vikendu to zkusim pohledat a dam vedet
kamarád ma ten motor kdybys ctěl vyměnit, včera to vytahoval z nějaké bouračky

01.06.2007, 21:29 |
koren koren by potreboval par malickosti...
Jaký motor? 1,8 6V? Za kolik? a co vše je potřba když ho do teď měl? zkusím se ho zeptat.
říkám Ti je to ten ventil rafika lítá od 750 do 2500 ot jak zběsilá ...
tak koukám, mělo by to jít i bez diody jako na Probe stačí sponka na papír ...
This is the FAQ from Mx-3.com I figure since David Coleman coppied it from this guy Mike we can copy it from them.
This is from Mike P's site. He rules.
Locate and open the "Diagnostic" box under the hood. It's by the firewall. The pins labelled "TEN" (which stands for "Test ENgine" by the way) and GND (ground) are the pins of interest. Make sure the ignition is OFF and use a paperclip to jumper the TEN and GND pins together. Turn on the ignition (do not start the car) and watch the CEL. After about 4-seconds, it will begin to flash any codes that may be stored. If there are no codes stored, the CEL will not flash (it will go out.)
Malfunction codes are generally 2-digit affairs although Mazda decided to get tricky. They include 2-digit codes that involve '0' (zero) as a digit. Code 02 is one example. Code 10 is another. The codes are broken into a 10s digit and a 1s digit. The 10s digit is flashed first, followed by the 1s digit. The digits are distinguished by the length of time they flash the CEL. 10s digits flash the CEL on for 1.2-sec while 1s digits flash the CEL for 0.4-sec. Digits that are '0' (zero) flash the CEL exactly zero times.
List of codes and what they correspond to:
02 'NE2' crankshaft position sensor
03 'G' camshaft position sensor.
04 'NE1' camshaft/crankshaft position sensor
05 Knock sensor
08 Volume Air Flow sensor (VAF)
09 Coolant temperature sensor (CTS)
10 Intake air temperature sensor (IAT)
12 Throttle position sensor (TPS)
14 Barometric pressure sensor
15 LHO2S (Left Hand Oxygen Sensor) inactivation error
16 Exhaust gas recirculation (EGR) system
17 LHO2S inversion error
23 RHO2S inactivation error
24 RHO2S inversion error
25 Fuel pressure regulator control solenoid
26 Canister purge solenoid
28 EGR vacuum solenoid
29 EGR vent solenoid
34 Idle air control (IAC) solenoid
41 VRIS #1 solenoid
46 VRIS #2 solenoid
67 Electrical Cooling Fan Relay #2
69 Water Thermosensor (fan)
Shelby (12:36 AM) :
tak mu tam napis, ze mu vahu prodam a necham mu za 4500 celej motor :-D
Shelby (12:37 AM) :
me se tam nejak nejde prihlasit

02.06.2007, 01:00 |
koren co je "CEL" ?

02.06.2007, 01:18 |
MarauderZ28 | Upraveno: 2007-06-02 01:19:00
check engine light

02.06.2007, 01:56 |
koren sem si to myslel
tak to fungovat nebude,mx3 nic takovyho nema,aspon moje ne
proto ta dioda
tu mate kompletni chybove hlasky vcetne navodu v DE,
[ Link ] od nejake poloviny 95 roku uz vyblikani chybovych kodu nejde, treba moje probe uz to neumi...
no protože to má OBD II, mám na to scanner ten to přečte spolehlivě
Z toho návosdu moc chytrej nejsem. Mohli by jste mi popsat česky jak to udělat? ty kody chápu ale jak to provést?
Mám ještě dotaz. Přelouskali jsme ten návod co sem dal Marauder. On v tom ale check engine nemá. Bude postup stejný, akorát se dá mezi ty dva konektory dioda, nebo se to musí udělat jinak?
pak se to dělá přez diodu, údajně by to mělo fungovat i s ručičkovým voltmetrem ...
přes diodu chápu ale kam ji dár? mezi ty dva kontakty mezi GND a TEN nebo kam tu diodu dát?
Díky já jen pro upřesnění
Mám problém:
Spojil jsem jak byo napsané GND a TEN a místo aby dioda začala vyblikávat, tak jenom svítila a zapl se ventilátor od chladiče. Kde může být problém?
útoč na kořena ten má někde návod, mě to na Probe funguje jak má ....

06.06.2007, 14:29 |
koren utoky na korena jsou momentalne zbytecny
a) mi padnul mail jak podtatej(ale to by nebyl problem)
b) ten navod mam fakt na mrtvym disku(a to uz problem je)
tweety: u mx3 je to vcelku alchymie.nesmis mit treba zatazenou rucku,zarazenej kvalt,zapnuty jakykoliv cokoliv(treba svetla,defrost...) a hlavne mit vsechny cidla v poradku...
jinak zkusim jeste kouknout v praci,jestli se ten navod nekam nezatoulal...
potom uz zbejva jen voodoo a doufat ze to vycucnu z ty mrtvoli:-(