
Navštíveno 1701x


13.05.2007, 17:46 |
Corry Jak tahle věcička vlastně funguje? Jaká je podstata její funkce ? ... teoreticky se dá lehce vyrobit " podomácku ", ne? Má s tim někdo zkušenosti ?
Díky za info ... :o)

ShortShift funguje tak, že díky jinému tvaru páky ti podstatně zkracuje dráhu řízení - je tam delší páka na táhlo do převodovky...takže řadíš podstatně kratším rozsahem dráhy...třeba Pepíno_Honda to má v autě, mu napiš...
Tohle je třeba nákres na Saxo VTS, ale prý u některých aut tenhle systém aplikovat nejde, tak nevim...

už vidím jak lehce podomácku na soustruhu děláš kouly např, sháníš ložiska, děláš futra apod a navíc to musí bejt z pořádnýho matroše a žádnýho bláta ...

13.05.2007, 19:06 |
Corry Chápu to správně ??? Fungovalo by to?
viz. obrázek ....

to je blbost dělá se to tak, že ufikneš 1-2 cm nad kuličkou a navaříš to pod kuličku s kulisou nic neděláš ...
Corry,prakticky takhle - to zvednutí kuličky je dobrý proto, aby v některejch případech nekolidovaly táhla/táhlo s nějakou částí podvozku/vejfukem - hodně často se to dělá u škodovek typu felda/favo
většinou pokud neberu demontáž práce pro člověka s dobře vybavenou dílnou na 15 min...

13.05.2007, 19:27 |
Corry Mára: Myslíš, že nejde vysoustružit miska na uložení a nad ni jenom taková polomiska jako víko ? ... ( viz. obrázek ) a nebo to udělat pres páky ? ...( viz. obrázek č2 ) ... všechno samozřejmě všechno přes ložiska...


13.05.2007, 19:27 |
Corry
proboha proč vymejšlíš takovýhle píčoviny ? ufikni 2 cm nad koulí to co ufikneš přivař pod kouly a je hotovo než vymejšlet něco co nemusí absolutně fungovat a bude to stát 10x víc. Tamto se 4x řízne rozbruskou a 4x zavaří a je za 15 min vyřešeno ...
No resi to, ze kdyz prodouzi cast pod kouli, defacto spusti tahla niz a muze mu to kolidovat s necim pod autem. Ale pokud je to uz na DANEJ TYP vymysleny, je fakt, ze nema cenu nic dalsiho vymejslet a bud to koupit nebo riznout.

14.05.2007, 11:39 |
Valis Corry: Zajed za Budkou,ten uz to vymejslel v mazde,tak ti poradi ;-)

14.05.2007, 12:27 |
MarauderZ28 | Upraveno: 2007-05-14 12:27:43
v Mazdě funguje to jak sem popsal 100% jedinný co je potřeba upravit je vyhnout plýšek co kryje zespod táhlo o 5 mm

14.05.2007, 15:27 |
Corry No, řešim to, že už takhle " sériově " mám mezi tim kloubem dole a vejfukem asi 2 cm fochu... což mi přijde málo... takže varianta " fik a fik " mi asi nevyjde... ale už mám jasno... :o)
Jinak všem díky za rady...
Valis: no, díky...ale zaprvý ho neznám... a za druhý sem chtěl jenom podstatu vysvětlit...ale to sem pochopil hned jak sem tenhle příspěvek založil... a všechny rady me jasně usměrnili... :o)
pocitej s tim, ze si zkratis zivotnost synchronu a casteji se budes trefovat "mimo" kvalt... imho vyhozenej cas...
CV: Tím je myšleno to doma vyrobený nebo všechno?

15.05.2007, 15:22 |
Honza2.016v | Upraveno: 2007-05-15 15:27:06
všechno..třeba na favu byla s tímhle řazením životnost převodovky, resp. synchronů 1 sezona CWC.. pak byl nutnej drobnej repas...
hlavně je potom dobrý auto s tímhle řazením nikomu nepujčovat- kámoš takhle pujčil svý autocross fáčko a dotyčnej mnohokrát spočítal zuby než se trefil, nakonec prořadil a místo za 3 dal za 1
.... zas chod fofrklacku dopředu/dozadu byl celkem 5cm v pohybu do starny míň, jen 5tka byla trochu dál..
no vsechno... vyrobci nedelaji drahy tak dlouhy jen kvuli tomu, aby mel Bidrin a spol co delat :-) nutis pak ty synchro krouzky k podstatne rychlejsim zmenam (brzdeni) rychlosti=opotrebeni (jak moc je to problem zalezi na mire zkraceni drah)
pokud mluvime o podelne ulozenym motoru-prevodovce, je to jeste horsi (vlivem nakrucovani silentbloku-drzaku a pod dochazi pri podrazeni-akceleraci k relativnimu pohybu prevodovky vuci kastli- kde byla 5ka je najednou 3ka a pod)...
hlavne to koupis na dost aut v cene 1000 - 1200,-Kc za cely takze nema cenu vymejslet jak to udelat
treba tady
[ Link ]

16.05.2007, 15:55 |
Corry na dost aut? ... konkrétně tady na 2 auta... :o)
kde tady ? já sem zkrácenejch řazení už něco namontoval a nebyl nikdy p
problém za rozumnou cenu sehnat ...

16.05.2007, 22:11 |
Corry na tom poslednim linku tady...
Neni problém sehnat ? ... Citroen ZX ???
tak nevím jak u Citrona, ale u Pežo se řazení krátilo až u převodovky na takový platly a ne na páce ...
no bidrin ma na dve ale bylo to jako priklad, tusim ze na sportovnichautodoplnkach je toho vic a pak magicka eBay :-)