Navštíveno 27269x
Ahoj borci. Nevím, jestli je tohle přesně vhodný místo pro tenhle příspěvek (případně prosím přesunout tam, kde se to bude víc hodit - díky). Na FB jsem narazil na tuhle stránku, kde se začaly řešit věci ohledně problémů při STK. Kdyby vás to zajímalo, tak na to mrkněte - docela se to tam rozjíždí, tak myslím, že se s tím možná začne něco dělat (ikdyž kdo ví :-) ) www.argumentor.cz/nazory/tuning-ma-mit-pri-stk-vyjimku-detail-16889
23.05.2016, 19:47 |
Shr3k Mno legislativa je IMO furt stejná a to už dlouhou dobu (možná, že se začala konečně po letech realizovat) a "výjimku" můžeš dostat, stačí projít příslušnou homologací viz. individuální přestavba nebo stavba vozidla.
24.05.2016, 14:11 |
Stiby Taky si myslím, že se legislativa nezměnila, jen tu bude asi příkaz shora, že se to má víc kontrolovat. Jinak přiznám se, že jsem tento web neznal a je to docela zajímavý projekt, takže díky za to :)
Mno, já vyměnil už hodně špatné tlumiče za nové včetně pružin a zjišťuju, že STK kvůli tomu neprojdu. No, tak budu na auto dávat zase zpět špatné tlumiče, leč originál, aby auto prošlo.
já bych to skusil,dělal sem stk s nižšíma pérama a prošlo v pohodě,né každý STKáčko to bere asi tak do detailu
Konik: vzdyt to ma homologaci, tak cajk
25.05.2016, 18:06 |
mourl Lucni.konik nechapu? dával jsi nějaké "tunning" nebo jak?
Tak originál podvozek na moje auto neseženu. Nevyrábí se, nedodává se. Defakto jsem našel jednu z posledních možností na dodávku tlumičů+pružina na můj typ auta. Bohužel je výškově stavitelná(snažil jsem se o tuhostně stavitelnou). Mám podvozek, mám certifikát o homologaci od výrobce, že tento podvozek lze použít pro daný typ auta a úředníkovi to nestačí, aby mi to zapsal do TP, abych neměl problémy na STK, jelikož co se děje na STK je do nebe volající. Podotýkám, že výrobce je z DE.....a nechápu, když už je ta EU, proč EU homologace v CZ nestačí. Takže v současné době po marných jednáních na dopravce, na STK se obracím na oficiální zastoupení automobilky a snad to vyjde tam.
25.05.2016, 20:03 |
gizmi Lucni.konik: plne te chapu, ja mam na obou autech vetsi kola + na golfu podvozek a na vse mam papiry (homologace). Bohuzel jsou v Nemcine = problem. Nechávám to být, vozím to v autě, PČR mi to bere (chovám se slušně = nemají důvod) a kdyby se nedej Bože něco stalo a pojišťovna dělala problém, tak si vezmu právníka. Také nechápu důvod neakceptace Německých homologací, když jsme v EU.
25.05.2016, 20:08 |
Hanes Ona bohužel homogace doložena tüv doklady potvrzenymi vyrobcem onoho dilu ze patri na tvoje auto proste v CR nestaci. Ja mam pitomy 17kola na jednickovou octu. Kupovano v DE s doklady vyrobce kol kde je primo homologacni cislo me octy. Zajdu na stk ze chci vystavit doklad o montazi, ze de MDcr mi je s prekladem dopisou. Tam me poslali na statni skusebnu ze mi to za cca 3500kc proveri a vydaji papir ze to moje auto je mit muze, ale to uz proveril vyrobce kola a doklady vydal.
Na otazku proč to v Čr nejde kdyz jinde v evropě s tim neni problem mi řekli že jsme sice na stejne lodi, ale my jsme na jine palubě než ostatni.
Takže se kšeftuje s tipovymi listy, nedava to rozum. Chci mit klid, asi se pro ten předraženej kus papiru vydam. Pripadne hledam tipovy list pro kola 7.5x17/et38/5x100/ pro octavii kombi tdi
Já, když jsem zapisoval větší kola - chtěl zapsat, tak se vyřídil papír na oficiálním zastoupení automobilky v CZ a pak s tím na úřad. Kola jsou zapsaná. Nyní se zkouším na ofiko zastoupení automobilky obrátit i s tímto. Snad nebudou vadit homologační listiny v DE/EN - no kdyžtak je nechám přeložit. Jen doufám, že uspěju. Dělám to hlavně kvůli STK, abych prošel.
25.05.2016, 20:18 |
Tuner#2 | Upraveno: 2016-05-25 20:18:45
Je to kocourkov a sice tady funguje dekra na Chodově, ale když jsem řešil přestavbu na 136tku, tak to bylo spíš na přesdržku než pomoc. Tady se fakt vždy dělá vše proto aby to nešlo a ne aby se občanovi pomohlo jak na to... Bohužel šrouby se utahujou čím dál víc, kamarád teď taky dával na Boru origo schnilý tlumiče, protože na novém KWčku to prostě neprojde a přes to vlak nejede :-/
mě asi bohužel čeká to samé....a to jsem myslel, že je hlavní fungující stav - tedy funkční a né nasračku a ten, co projde.
25.05.2016, 20:26 |
Hanes Škodovka povoluje 6,5x17 s pneu 205/50/17 a to pouze na rs liftback. Rs kombi jen na 16. Jinak mam obuto prave tech 205/50/17, tak jezdim na 15" dokud zapis kol nevyresim.
Achjo...to je fakt bordel.... :-( přesně,jak říká Lucni.konik a Tuner#2.Oni už se úplně pomátli - zase další (to snad ani není nedodělek,to je do nebe volající!),to je normální formulářová zvůle a ignorantství.Takže s podvozkem(pokud je jakýkoliv jiný,než "ten,co tam patří pane"..tak nejedete(a neprojdete)..čili z toho kouká pravděpodobně minimálně 1x nová geometrie a 2x přehazování podvozku..Skoro mi to připadá,jako když je to úplně cílený a chtějí "tenhle nešvar,co se nám tu rozmáhá už nejmíň dvacet let" úplně vyhubit.Připomíná mi to tady kolegu Professora,kterej když přijel na STK,tak mu soudruh technik čte a povídá při pohledu na výfuk "MADEYNENGLAND"...Kde ste to vzal? Nelze!(nebo taknějak to tenkrát bylo) :-D Cimrmani hadr..ale takový dost hořký teda.. :-(
07.06.2016, 14:28 |
HIGHTOWER | Upraveno: 2016-06-07 14:32:16
Jak jsem už dříve psal, jako je herní loby, cigaretové loby atd., tak prostě tohle mělo dát dohromady prodejce, výrobce, dovozce, protože pokud to bude tak, jak to je nastaveno, navíc bych se ani nedivil, že časem budou nějaké nehody s těmito úpravami, pojišťovny nebudou vyplácet a pak nevím, kdo si troufne s tím jezdit a v případě nehody platit a platit a platit... A nedej bože, aby nakoupili mobilní STK ve větší míře a nebo nezačali využívat možnost odeslání na STK, to u podvozků, některých kol bude 100% úspěšnost, že auto STK neprojde... Nehledě na to, že už mohou teď brát ORV na místě a je po srandě úplně...
Dělají se jízdy za PW, jinak se drží v podstatě huba... Zemědělci zablokují silnice, taxikáři magistrálu apod...
Místo toho, aby stát, když už chce rejžovat, tak nerejžuje na tomto, určit pravidla, schvalovací procesy, možnosti zapsat, téměř, vše a bylo by... Však např. origo podvozek na moje auto je od Hondy za 24.000,-, ale třeba jiné, stavitelné, jsou za 25, 30 i 40.000,- Kč. Kolik z toho jde prachů do státní kasy oproti nule, když si to nikdo nekoupí? Holt si žádný politik nemá firmu spřátelenou v tomto oboru a tak nebylo sypáno...
Proč mohou k zákonu a k bodovému systému vyhlásit a brát zhřetele na podněty obyčejných lidí a i je zapracovat (což by mohli, měli, u daleko více věcí v různých odvětvích), ale u tohoto prostě nic a přitom lidí, kterých se to týká, firem, výrobců je sakra hodně...
Nikdy se neujalo nic, co jen něco zakáže, místo toho, aby to rozumě regulovalo...
14.06.2016, 11:35 |
Lucni.konik | Upraveno: 2016-06-14 11:37:40
Zpráva: Tak oficiální zastoupení automobilky se vyjádřilo takto: není to originální náhradní díl a tudíž na to "papír" nevystavíme.
Moje poznámka o tom, že originální náhradní díl se již nevyrábí a není tudíž ani možnost ho koupit je "nezaujala"...
Hlavně, že měli lhůtu na vyjádření 10 pracovních dní a stejně ji nedodrželi. To, že jsem vše doložil, co bylo potřeba, tak jim trvalo tři týdny než zjistili - jejda, on to není originální díl. Když jsem jim tam volal po uplynutí lhůty, tak furt - je to v přezkušební kontrole.
Vubec to neres, nech si udelat max preklad papiru TUV a nazdar... sem zvedav jak projdu pristi rok :-D
20.06.2016, 12:09 |
M.a.R.i | Upraveno: 2016-06-20 12:11:23
Lucni.konik:
Co máš za exota, že již se na něj nedá koupit originál tlumič a pružina?
A určitě se dá alespoň koupit druhovýroba ne?
Na druhou stranu cháopu,že stavitelný (nejspíš sportovní) podvozek je pro technika na TK jako červený hadr pro bejka :).
Escort RS2000. Sériově je kratší pístnice, kratší pružina. Tlumič je olejový a veškeré druhovýroby jsou plynové,které bohužel s originál pružinou nefungují - ozkoušeno a chová se to hrozně - něco jako zaocenánskej parník. Uvidím, jak to dopadne. Tento týden by mělo auto absolvovat STK.
tak, a pak ať mi tu někdo tvrdí, že to porsche od RWB zlegalizuje, ja myslím, že ani za zlatý prase.
Přituhuje, a situace je horší a horší, taky mě to čeká a mám z toho celkem strach, a to mluvím o podvozku, brzdách, výfuku a ne o nějakých laminátových náraznících a brutálních křídlech a spoilerech :-/
H-Honza: draku je to vše jen o penězích, protože axistuje ofiko cesta jak vše na tom autě zlegalizovat... jmenuje se Dekra a individuální chvalování...
hele, hádat se nebudu, naopak bych byl jen rád kdyby někdo něco takového čistě oficiální cestou dokázal a dal tak možnost ostatním udělat to samé a nebát se každé policejní kontroly nebo STK. Nicméně, přes Dekru jsem oficiální cestou legalizoval nějaké dovozy z USA, stejně jako dostal na CZ doklady RHD Evo, a pár týdnů zpět jsem absolvoval neskutečnou anabázi jen s podělanou změnou formátu přední registračky na svoje auto, fakt si neumím představit, že se dneska pod něco, na čem nesedí vůbec nic, nemá žádné atesty, homologace někdo podepíše, ani za velkej kotel peněz...
Tak pořád by tu byla ta varianta s přihláškou přes Německo ne ??
Nebo i to už je pase ??
tak ono asi hodně záleží i na tom, jak se k tomu staví výrobce / importér.
Mě se prostě nechtěli ani podepsat pod hranatou značku na přední nárazník, kvůli buzeraci při policejní kontrole jsem z auta vyndal i šestibod pás, už jsem na nějaký dohadování se prostě starej. Jednou za měsíc vytáhnu víkendovku, a místo abych se mohl v klidu svézt, klepu se strachy aby mě někde nevylosovali...
Je mi jasné, že zapsat kola by problém nebyl, nějaké úpravy motoru, brzd, to se dá přejít, ale třeba tady u toho RWB, ochranný rám, celý ten widebody kit, monstrózní zadní křídlo, vykuchané bezpěčnostní prvky atd., to fakt nevím, ani v německu.
21.04.2017, 15:53 |
Kesam Já sem prošel s fistou uplně normálně jako vždy :D Na kolech i na vzduchu :-)
21.04.2017, 15:57 |
CRK Kesam: To si děláš prdel? Kterýho Lojzu tam bereš na zaďoura? :D
21.04.2017, 16:40 |
gizmi | Upraveno: 2017-04-21 16:41:18
Ehm...argument s DEKRU me docela rozesmál. Koupil jsem normální tuctovou obyčejnou sériovou Hondu CR-X v krásném stavu ze Švýcarska a stojí mi druhý měsíc na dvoře, protože slavná DEKRA mi auto nedokáže ztotožnit (zajímavé, stejné jsem měl již 3 kousky) a Honda mi poslala čerstvě za krásných 4100,- sice výpis, ale schází tam x údajů, takže mi jako ofiko zastoupení bylo oznámeno, že záleží na úředníkovi, zda to takto vezme, nebo mi zůstane bez papírů. Válí se mi tu jedny SPZ na jinou, tak v nejhorším jako za jiných časů změna VIN, nebo si počkám na Včka... ale masakr!!! :( V pondělí jsem na to zvědav na úřadě..
21.04.2017, 21:59 |
Kesam U nás v pohodě když to není extremek :-) i s tou převařenou kapotou akorát jsem musel sundat zahrádku s tím kšiltem a pruty :D
21.04.2017, 22:00 |
Kesam Já sem chtěl 15 kola na BMW e 21 napsal sem na homologace za 1300 dopis 15 kola žádne et 195/50 na 40 let starou káru ani sem nemusel na STK a mám je :-)
21.04.2017, 22:34 |
jura.j | Upraveno: 2017-04-21 22:34:57
tak menší info pro motorkářů
na fórech šli strašný zvěsti jak se vyhazuje za padáky,rámy,světla,kde co.
mám čerstvo po stk s bulldů.
najel sem do hale,dostal sem pod stojánek kobereček,asi abych si ho neodral o beton,problikal sem světla,ukázal číslo rámu,fotí a pápalála.
padáky,upravený blatník,denní svícení,jiná barva než metla,širší zrcátka,ale prostě pohoda.
ja to fakt od kusu STK a technika.
21.04.2017, 22:48 |
CRK tady mě vyhodili už před 10 rokama, že mi nešel otevřít kufr
Všechno je to o lidech.
Já sem loni neprošel jen kuli tomu, že sem měl na prdeli 245/35 místo 255/35
Nevite někdo, jak je to u starsich aut s dobovymi doplňky? Escort MK2 1975 neprosel kvůli rozsirenym blatnikum, který jsou i na fotkách z RS volitelného prislusenstvi. A to se nejedna o X pack, kterej se dal poridit na kteroukoliv 1,1l.Ze se mu nelibily sedadla neresim, daji se dat puvodni sesle.
s celkovyma rozmerama auta dokazou vysirat i na evidennce, takze jestli technik svoji teorii postavi na sirce auta, tak je IMHO puvod doplnku uplne irelevantni
Však v TP by musely být uvedeny upravené údaje rozměrů vozidla po instalaci a nebo už rovnou napsané alternativy rozměrů, při případném dodělání doplňků - zvětšení rozměrů, takže STK jednalo zřejmě dle rozměrů a správně. Leda najít STK, kde jim toto bude jedno nebo nechat výrobcem dopsat alternativní rozměry při doplňcích :-)
No jo, to uz jsem pochopil, jen je blby, ze zkouset to jinde s propadlou bez podvalu není asi moc rozumny.
V pohodě, propadlá a nikdo nic.
Propadlá TK je jim na STK u koncáku, problém je, když tě někde vychytaj švestky. Pokud to je ověšený nějakejma číčovina a polda bude chuj, tak se máš na co těšit.
No prave, nejde o STK, ale o jizdu tam. Kdybych vedel, ze nekde tutove projdu, tak ten podval zajistim. Takhle je to jen mrhani zdrojema, který se daji vyuzit uzitecneji. Třeba se zadari a sezenu něco v okoli Pisku, tam bych to snad i risknul po ose.