Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > a muze se zacit :) ford probe 2,5 V6 turbo...

 o Navštíveno 35000x o
o 21.02.2011, 23:26 | cuir
tak a je to tu. Svody sou doma. Vesmes komentare sou primo u fotek takze to sem nebudu opisovat znovu.
jen teda musim rict...byl to masakr a vubec sem necekal ,ze auto budu muset odtahnout z dilny...myslel sem si,ze odjede posvejch ... bohuzel vyfukarum se nejak nepovedlo doladit vodni okruh aby se dalo odjet s turbosvody primo na aute, kde by byla redukce misto turba a nahradni svody ktere sem dovezl nepasovaly..a to vubec nechapu proc, kdyz byly take z KL motoru... ale to uz je jedno..vse je doma ,auto v garazi a muze se zacit :)

VIDEO : ZVUK NA MAXXXX !!!!! aneb jak zni V6 pouze s litinovejma parohama...
[ Link ]

a nejake ty fotky:

[ Link ] #

foto k příspěvku  od cuir



o 21.02.2011, 23:41 | dragoczskill
v tomto oboru jsem celkem neznalec :D co je to "modré" :D ? díky :) jinak pěkný zvuk :)
o 21.02.2011, 23:58 | Lukasino
drago: wastegate

Pekny, to jsem zvedav az to pojede :)
o 22.02.2011, 00:11 | Rajdlos
cuir: co to je za turbo?
o 22.02.2011, 00:26 | cuir | Upraveno: 2011-02-22 00:27:41
Rajdlos: turbo ma oznaceni C13 01 - jedna se o turbo z avie ;) ocekavam velky flame o tom ,ze to neni garett a podobne...tak sem zvedavej kdo se prvni ozve :D
no jinak ja se taky tesim az to pojede ,ale jeste nejakej ten patek to potrva. Musi se vyresit ne zrovna malo drobnosti okolo, jako mazani turba , vodni okruh , sroubeni na mazani turba a dalsi a dalsi kravinky co nejsou ani tak narocne na penize, spise na cas a hlavne to nekde poshanet.
Me osobne se teda ten rvouci zvuk mc nelibil...auto bylo rado ze nezdechlo, prece jen jak to nemelo ten odtah tak to desne kuckalo. Ja se tesim na uplne jinej zvuk :D
jinak jak bylo napsano..to modre je wastegate a resi to plnici tlak turba.
o 22.02.2011, 01:46 | Nismo.Power
hmmm..... a jak ten motor řídíš ??
o 22.02.2011, 07:30 | Lucni.konik
ten zvuk musí bejt šílenej.....
o 22.02.2011, 08:09 | Veva
pěkně pěkně, jsem zvědavej na výsledek až to pojede :-)
o 22.02.2011, 08:14 | Rajdlos
cuir: pokud to nema nejaky sileny ar proc ne. Jinak jako nismo, cim budes retardovat predstih a cim ridit palivo? KP zustane seriovy? Jinak hodne stesti, sam jsem si tim prosel, ted mas tak ca 10% veci za sebou.
o 22.02.2011, 09:28 | Nismo.Power
jj možná tak 20% hotovo...
každopádně bud to bude nějaká šílená bestie s vlastní ecu nebo to bude jen prostě jako že tam turbo je, bude se tlačit seriovej motor nízkym tlakem a ta wg tam je jen aby se leskla :) jinak turbo z avie i ic jsou dobrý komponenty.... jen se zvědavej za jak dlouho tu avii naspooluješ a zdali vůbec to tahel 2.5 s křehoučkym spodkem ustojí :)
o 22.02.2011, 12:53 | Bingi
co vím, tak už jedno Probečko s turbem z Avie tu jezdí ..
o 22.02.2011, 17:07 | cuir
jj presne jak rika Bingi , jedno oturbene uz jezdi..teda respektive jezdilo. Nyni ma rozebranej motor na prvocinitele a probiha GO. Po trech letech provozu naprosto bezproblemu. Vsechno v poradku jen takova ta klasika, pistni krouzky, salky, gufirka a tak.

Nismo.Power Nemyslim si ,ze ta wg je tam jen na okrasu. Nemuzu si dovolit do tak jak si sprvne napsal, krehkeho motoru pustit vic nez kolik budu potrebovat. s

S malym WG je dosti nemozne presne regulovat tlak a proto je potreba tam dat takovou mrchu. Cili rozhodne neni jen aby se blejskala, ikdyz je to to nejzarivejsi na celejch svodek :D :D to mas recht.

tu jedno videjko toho kamosoveho probecka.
Myslim ze i z videa je videt jak to pekne supe. osobne sem v tom jel a oproti serii je to hodne velkej rozdil. ikdyz to neni plnene buhvijakym tlakem, rozhodne to turbo nebude jen okrasny prvek a jen aby tam bylo.
samozrejme autum co sou an turbo stavene uz z fabriky se to rovnat neda...nebude z toho asi zrovna vhodnej zavodak na sprinty a podobne ,ale o to mi ani nejde...proste je to pro me zkusenost a bavi me to :)

[ Link ]
o 22.02.2011, 18:24 | Rajdlos
a cim budes ridit predstih, tlak turba a palivo?
o 22.02.2011, 18:44 | Lukin.xxx
tlak u takove turbiny se da řidit mechanicky
o 22.02.2011, 19:08 | cuir
motor ma poklepove cidlo.cili predstih se resit nebude.
Plnici tlak turba resi prece wastegate a palivo bude resit FMU 12:1 a aby ho bylo dostatek i pri vyssich otackach je potreba dat do nadrze walbro. FMU bude napojena na originalni regulator tlaku paliva. plus teda bude klasicky pouzito BOV kvuli pretlaku v sani. Takze princip docela jednoduchej si myslim.
o 22.02.2011, 20:30 | Rajdlos
Jeste bych dal byt tebou studenejsi svicky a mozna resit aslpon 1mm tesneni pod hlavu, s tim seriovym KP toho moc nenajezdis. Jinak ono na ten setup to tak nejak pojede, ale nepocitej s tim, ze to bude nejaka hitparada. A stopro vyres dobre dimenzovane odvetrani klikove skrine. Jinak drzim palce, doufam ze to neskonci jak vetsina tehle projektu.
o 22.02.2011, 20:39 | cuir | Upraveno: 2011-02-22 20:43:20
a to je jak ? - ten konec vetsiny techto projektu ?
ja mam jendu vyhodu...delam to jiz podle odzkousene a triroky pouzivane predlohy. Ten kamarad to ma uz tri roky a bezproblemu jezdil. Nyni dela klasickou Go motoru typu krouzky, saklu gufirka a tak...cili sem mel moznost podivat se aji na opotrebeni ci pripadne problemy spojene s nedostatkem paliva a tak a motor nebyl nijak opotreben nez klasika bez turba. Cili vlastne delam jen kopii neceho co uz funguje a funguje dobre. necekam od toho vykon ,ze bych predjel ferrari to rozhodne ne..jen to bude takove oziveni motoru a bude to mit pruznejsi akceleraci a to je mym cilem. cili moc nevidim duvod proc by to nemelo klapnout. kazdopadne dik za rady... ono spis nez odvetrani skrine je problem to ,ze treba topeni je ovladane podtlakama, takze se musi vradit par jednocestnejch ventilu aby mi nevyskakaly hadicky a tak...ale jak rikam..vse uz je vymyslene davno predemnou..jen kopiruju.
o 22.02.2011, 20:52 | Rajdlos
Ono pocitej, ze kazdej motor je dost individualni, takze na Tvojim motoru se stejny setup muze projevit jinak, at u vyssima detonacema nebo spatnym palenim valcu pri urcitych otackach. Tech veci je fakt krute hodne. Taky jsem byl takhle naivni, kdyz jsem do tyhle prestavby sel, taky to melo prede mnou ca stovky uzivatelu presne ten samej setup co mam ja a stejne jsem delal 3x motor a ma to jeste spousty much. Jak rikam, uprimne, hodne stesti, fandim takovymhle prestavbam :)

btw. Mam celkem dost zakazniku, co takhle nakoupili veci na prestavbu NA na turbo a do dneska se potaceji porad v problemech. A auta jim stoji vicemene v garazich, protoze od toho odmitaji dal s*at prachy.
o 22.02.2011, 21:10 | cuir | Upraveno: 2011-02-22 21:12:00
no vzhledem k tomu ze delam kopii tak kopie je vzdy vychytanejsi nez prototyp... takze uz ted je tam par vychytavek oproti kamaradovemu prototypu. wg ma vetsi pistek...takze se bude dat lepe a hlavne presneji seridit plnici tlak. vime ze FMU musi bejt 12:1, sice je kazdej motor specifickej ,ale ne zas tak o moc aby tahle low zastavba mela nejake zasadni problemy. jak uz bylo spravne napsano..je to krehkej motor...nemuze se to prehnat. ti zakaznici co maji problemy tam urcite chteji tlacit neskutecne bary a honi se za kazdym ponikem navic... me to je fakt jedno. Pojede to pojede toho se nebojim ale raketu z toho stejne neudelam. Mam to jako zbavu a odreagovani od prace. Na penezich to neztroskota. ne ze bych si mohl buhvijak vyskakovat ,ale zde problem proste neni. kdyz bych nechtel srat prachy do auta nemel bych ford problem :D :D

ale jak sem psal...cenim si kazde rady a kazdeho smysuplneho nazoru. clovek musi bejt optimista :)
o 22.02.2011, 21:33 | Nismo.Power
mno ale už prvopočátek nebyl dost dobře vymyšlen....
ten co to má hlídá nějak AFR ? předpokládám nehlídá jen doufá že 12:1 bude ok....
ano s FMU bezproblému uděláš z každý NA přeplnovanej motor ale seš tam omezenej kurevsky nízkym tlakem kterej můžeš dosáhnout neb to prostě neuhlídáš předstih a AFR aby sedělo při většim tlaku....
sériový vstřiky na týhle 2,5 budou tak trapný že bych je z fleku vyměnil, pumpu samozřejmě musíš to bys byl sebevrah tam mít něco co udrží stěží 3b tlaku, wg je takováhle zbytečná i kdyby to turbo mělo tlačit 1b bohatě by to uřídila klasika na turbu ale tohle je samo trochu rychlejší funkčně což opět při tomhle setupu nemá jedinej smysl....

zásadní otázka kolik ten před tebou tlačil na turbu ?
předpokládám že když to je 2,5L motor tak aby mu to s FMU chodilo a přitom měl sériový vstřiky tak něco kolem 0,3b ?? má nějaký změřený koně či graf motoru kde je vidět ta hrozná turbodíra ? ono aby si s takovouhle V6 moh jít třeba na 1b aby to už fakt mělo smysl a jelo to dobře tak budeš měnit celou ECU vč. vstřiků apod protože s FMU tohle nedokážeš....

odvětrání vany přidat je nutnost a hod to přímo někam za filtr....

každopádně fandim teda
o 22.02.2011, 21:37 | PachezZ
Tak ono KL jezdi v zamori oturbenych hodne, na netu najde informaci az kam :) Spis nez motor je krehka prevodovka, amici je pri 300whp+ lamou jednu za druhou...

Drzim palce - pudes do toho vic po hlave nez Wesker?
o 22.02.2011, 22:04 | xenonman | Upraveno: 2011-02-22 22:07:30
good luck,

jinak hlaškám co všechno amici dokážou se musím jen smát hlavně těm jejim obrovským výkonům :-)))

nej na tom je, že 10 amikům to šlape a jen se ten samej setup postavi v cr tak to nefunguje a nejde naladit...

pokud budeš chtít jen foukat 00prd barů, přidá to opravdu jen pár poniků a přijde ti to k ničemu - málo

jak zde již padlo, bude to chtít min budiky na hlidání a dostávání info kolik máš směs a tlak atd, vstřiky samo nezvládnou
snažit se snižit kompresi - dělají se těsnění pro snižení kompresniho poměru

dáš jiné vstřiky bude to chtít nějak naladit, originál jednotka ti nepomůže tzn pokud jen vstřiky min pigina pokud se na probe dělá,pak zjistíš pigina je dosti omezená a bude to chtít full programovatelnou jednotku

pak zjistíš seriové brzdy nezvládají budeš muset dát silnější a takhle by se dalo pokrčovat udělat takovej malej seznam a najednou ses na 2x ceně probe :-)
pevně nervy a hodně štěstí
o 23.02.2011, 15:57 | cuir | Upraveno: 2011-02-23 15:58:54
no jen jeste pisnu ,aby ste si nemysleli ze sem vocas co oturbi karu a neprizpusobi zbytek, tak podvozek je hotovej, brzdy take. Dal sem tam dvoupistky z xedosu 9 vetsi a silnejsi kotouce plus teda dvoupistkove brzdy. brzdi to dobre , zkousel sem to na letisti a zadnej problem, tak jak se seriovejma brzdama - ty byly na hovno. Jedine co sem neresil je spojka ,ale na tu take prijde. V garazi mam pripravene vstriky z millera. Sou o hodne vetsi nez klasicke KLkove. ovsem problem pak bude jak je ridit. kdyz sem to dal do auta tak se motor vylozene zaplavil benzinem, takze s tema vetsima vstrikama to asi bez nejake jednotky nepujde a to se mi moc nechce resit. No jeste uvidim. Sak casu dost :)
o 23.02.2011, 17:03 | Rajdlos
To je prave ten duvod, proc jsem se ptal, cim budes ridit davkovani paliva a celkove smes ;)
o 23.02.2011, 17:35 | cuir
Rajdlos: no ja sem si tveho dotazu vsiml..sak sem take psal ,ze tam bude FMU... aspon pro zacatek...sak on to cas ukaze ...
o 23.02.2011, 19:52 | Nismo.Power
to bez jednotky ale už neodladíš a od oka bych tohle bejt tebou nezkoušel pokud nechceš dělat písty propálený :) nebo pak zkusit pohnout poměrem toho fmu .... už i těch 12:1 mi příjde jako dost přehnaný teda :)
mno myslim si že to skončí tak na 30k za ecu ;-)
o 23.02.2011, 20:00 | Nismo.Power
všemocný youtube.....

tady to bude asi ta předloha jak si řikal....
jasně vidět dole WG a u lišty FMU takže taky nemá ecu ale pořád otázka kolik tlačí a jak to jede natož jaký je reálný afr .....
[ Link ]
o 23.02.2011, 20:06 | Nismo.Power | Upraveno: 2011-02-23 20:08:55
a video od něj s jasnou odpovědí na tenhle setup.....

-neni potřeba ecu jede to se standardní a AFR se drží vpohodě....
ovšem tlačí jak jsem předpokládal 0,3 max 0,4b víc to nejde
průběh motoru tragickej, se zařazenou pětkou třeba s 60ti tě udělá felicie na pětku jako víno a dojedeš jí po x kilometrech.....
tudíž tahá to jen v naprosto nesmyslnej otáčkách pro turbomotor tj od 4tis se začíná pomalu něco dít a pak tak kolem 5-6 se dostáváš k výkonu kterej dle grafu je 260hp ovšem je jen nahoře takže krouták nebude žádnej dole což je u turbíny dost k ničemu...
každopádně funguje to a jezdit to bude vpoho
[ Link ]
o 23.02.2011, 20:15 | Nismo.Power
třebas tady je vidět jak tahle 2,5 je k ničemu obrazně řečeno a udělá jí každá japonská 1,6 s turbem.....

2,5ka , písty ojnice vyměněný , squirt jednotka a k dosažení 450hp s prachbídnou křívkou výkonu je potřeba 24psi na 112okt benál což je fakt těžká bída :)
[ Link ]
o 24.02.2011, 20:33 | cuir
svody su na aute...

komentare sou pod fotkama...takze to sem prepisovat nebudu. Zatim jde vse dobre a nevypada to na nejake velke problemy.
[ Link ]

foto k příspěvku  od cuir

o 24.02.2011, 20:45 | Docthor
Zdar Cuire, ja ti fandim, ať třeba tlačíš 0,3 nebo 1,2 , vim že ti vubec o tohle nejde, a všichni víme, co vlastníme Ford Probe, že jiný způsob navýšení výkonu u tohodle auta neexistuje (nebavim se o KLZE ale pouze o KL), všemožné nabízené čipování nezvýši vůbec nic,jde akorát o upravenou soft mapu ECU, akorát udělá vítr v peněžence. Takže jediná možnost oturbit. Tady to už není o čipování Golfa nebo Ochcávky f tédéíčku,ale pokus o to se od ostatních odlišit, já vím jen o jednom probe v čr,možná o dvou (víme které). Já třeba si na tohle netroufám,i když jsem to v plánu měl,ale přišlo by to hodně draho :-)))

Jasně,je tu spousta jiných aut co se dají ladit a ladit,a jsou na to stavěná a jsou taky pěkně hnusná,mají hnusný interiér a jsou v šrotózním stavu.Jo a nekoupiš je za 30 tis. jako probečko.

Ano, 2,5 KL není ideální na foukání,ale myslím že majiteli o tohle vůbec nejde ;-)
o 24.02.2011, 20:55 | Docthor
Mimo to dneska jsem sjížděl internet a hledal jsem coupe do 100 tis poměr cena,výkon,stav,a vzhled...no a krom Alfy gtv 3.0 bych si teda nic jiného nekoupil. Jasně, třeba Celica CS 4x4, nebo GT, možná Nissan 200SX ,ale kolik je tu s SR20DET ??? nevim o žádném.
o 24.02.2011, 22:24 | Nismo.Power
do 100tis poměr cena výkon seženeš dost aut..... a rozhodně GTV je asi tak poslední který bych mezi ně řadil neb s jejich cuore sportivo si můžou leda mazat chleba...
CElicy se blbě sháněj všeobecně, 200sx tu je hromada s SR20DET resp. každá S14 a s S13 neni vůbec problém jí tam dát... , supra neni špatnej počin cena výkon, MR2 na prodej i zde na foru.... je toho dosti a povětšinou se jedná o japonce ale.. ;-)
o 24.02.2011, 22:36 | Docthor
Ano,na supru jsem zapoměl, co se týče mr2,nevim, připadal bych si v tom jako ženská,to je něco jako audi TT, mě se prostě nelíbí, líbí se mi S13, více S14,ale zase se mi nelíbí ze vnitř,co se týče GTV, ano, je to ital,a kousek italského temperamentu,zvuk,desing,kousek srdce,nevim jak je to se spolehlivostí,ale u takto starých aut vesměs špatně, možna toyota bude na tom nejlíp, ale všeobecně se bavím o autech které nemusíš upravovat,tzn cpát tam jiný motor, nebo zásadně měnit vzhled.

Ano,jsem ovlivněn tím, že pobe se mi líbí a mám to auto rád, i když se poměrně často sype, takže pro mě nic ostatního, supra se mi taky líbí, jenže ten strach z neznámého ..díly,dostupnost atd..jinak se mi strašně líbí 300zx TT , jenže tenhle motor pokud se neupraví chladící okruh jde při masáží srát,resp.zadní dva válce se upečou.No a vlastně je to pořád dokola..ono se neříká nadarmo pokud chceš opici,musíš mít na banány :-))
o 24.02.2011, 23:50 | cuir
probe se sype??? sem si nejako nevsiml...me to prijde jako dost spolehlive auto...da se tomu trocha pece a jezdi to porad jak blby...motor da se rici nesmrtelnej ,kdyz clovek vi co to potrebuje. Ja rikam..je to dobrej motor ,ale bohuzel neni blbuvzdornej :D
o 25.02.2011, 00:17 | Nismo.Power
ono jít do gtv to je jak šlápnout holou nohou do hovna.... hned co jí opravíš aby byla pojízdná tak tě nasere že to jede na prd po všech stránkách a prostě neni to vůbec takovej zázrak jako bys čekal a to vše s dávkou italskýho temperamentu (rozuměj smyslu pro kvalitu) .....
zrovna třebas mr2 je bezva auto, do 100 seženeš, když seženeš NA tak to nejede vůbec špatně resp. jede to skoro jako S13 s tim že to akorát nemá turbo průběh ale zase origo podvozek je velice dobrej a v zatáčkách je to jako doma, přidej k tomu turboverzi a ono to hned i kurevsky jede....a srovnávat to s TT no že tě huba nebolí :D Z32 je pecka a chladit nic nemusíš pokud nezvedáš echt koně ale i to vydrží.... dokud mažeš a staráš se o to tak zrovna Z32TT je dost spolehlivá záležitost :)

probe se sere neb to je ford, ale jedno je a druhý ne protože ford..... blbuvzdorný neni nic :)
o 25.02.2011, 00:19 | Nismo.Power | Upraveno: 2011-02-25 00:21:41
a vůbec kolik stojí ta C13 z avie ? ono jak turbu tak IC z avie sou dost perspektivní věci často používaný ;-)

EDIT : kua že se nejdřív nepodívám..... [ Link ]
za tu cenu to zcela chápu, a nebál bych se že to nevydrží jen tam prostě neplatíš krutě nějakou značku, je to prostě jen kus materiálu nic echt složitýho na výrobu tak proč by mělo stát 30k že ano :)
jen ještě zdali se dá zjistit AR jednotlivejch verzí resp. celkově jějich parametry
o 25.02.2011, 00:39 | M.a.R.i
Docthor:
tu MR2 prodávám já,takže jsem samozřejmě zaujatej :). Ale říkat o MR2,že je babský auto jako TT mi přijde totalní hovadina. Řekl bych,že si žádnou pořádně zblízka neviděl, natož aby si jí řídil. Neber to osobně. Možná jestli si nemyslel MR2 W3, to už mi opravdu přijde jak babský auto nebo auto pro buzíky :). Taky když jsem si mohl vybrat mezi MR2 W2 rv91 a MR2 W3 rv2000, tak jsem sáhnul po W2 :)
o 25.02.2011, 00:45 | Nismo.Power
jo W3 to je fakt buzerantský auto leč kurevky ale kurva kurevsky výbornej podvozek..... směle se s nim dá konkurovat lotusum resp. s malym výkonem na okruhu udělat hodně parády......
tim samo nechci vyvracet že i W2 má podvozek od lotuse ;-)



a kua děte s těma fordama někam, zase chytám slinu vysrat se na dva motory ve fiestě a prostě tam lupnout to turbo ! :D už sem zase vylez na ebay za kolik se dá sehnat SFMU apod :D
o 25.02.2011, 01:23 | Nismo.Power
jen teda ještě dotaz, jak máš zajištěný mazání resp. chlazení turba ? odkud bereš olej a máš tam nějakej ventil na omezení tlaku toho oleje ? nějak upravenej mazací systém celkově ? nebo jak prostě ?:)
o 25.02.2011, 11:25 | cuir
to turbo me stalo 4000kc (je po repasi, ale jako nove - ono vlastne tam vlastne vsechno novy je :D :D ) cili jeste lepsi cena nez si nasel ty. cili ted uz asi chapes proc sem zvolil toto turbo. Nejen ,ze je odzkousene ,ze funguje, ale zaroven narozdil od toho videa kde to borcovi zacne foukat az kdesi v riti vysoko tak tohle turbo se naplni driv a to zhruba nekde na 2800ot. coz uz je pouzitelny. Tomu boreckovi na tom videu to jede tak blbe protoze koupil turbo z ebaye i s tim setem a to turbo je moc veliky, proto bere az tak pozde, ale to tobe zajiste vysvetlovat nemusim:)

mazani turba budu resit tak ,ze se primo na bloku motoru napojim na hlavni mazaci kanal (je tam sroubek takovej jeden bezprizorni :) ) no a odvod oleje budu resit dirou a nasledne navarenou trubkou primo do olejove vany. Tlak oleje nijak regulovat nebudu, neni to k tomuto turbu potreba. dulezite je jen zachovat tloustku vstupu a vystupu oleje. Takze kdyz se dodrzi prumery tak je vse v poradku. (na vystupu musi bejt logicky vetsi prumer) - opet je to s odkazem na triletou zkusenost kde to fungovalo.
Nestavim karu na sprinty ani zadne poustni letadlo..cili hlidat kazdou kravinu mi prijde zbytecne, kor kdyz vim ,ze to funguje a neni to potreba. Kdyz bych mel auto zastatisice tak bych to resil samozrejme jinak, ale tohle probecko me stalo 16000kc, takze kdyz shori tak shori.
Jinak to turbo neni potreba nijak chladit..respektive nema ani zadne chlazeni.
Vsiml sem si ,ze mluvis o IC z avie. Zatim to postavim bez IC, potom to teprve rozsirim a IC pridam. Mozna pak dojde i na ty vetsi vstriky a jednotku ,ale to se uvidi az podle toho jak klapne STAGe 1 :)
o 25.02.2011, 11:26 | cuir
ikdyz ted vlastne sem si vzpomel ,ze tlak oleje hlidam, mam na to origo budik, budu dodavat jen teplotu oleje a tlak turba, na zbytek prdim.
o 25.02.2011, 12:37 | assassin
cuir: hele vypada to ze jsi schopnej kde co ukutit sam.. tak tady mas link na celkem funkcni-levne reseni lambda controleru, tu jeho piggyback ozkousenou nemam, ale procti to, to forum k tomu, mohlo by to bejt reseni, kdybys chtel jit dal nez jen zvedat tlak v railu.
[ Link ]

o 25.02.2011, 15:20 | Rajdlos
No ono pocitej, ze i turbo kurevsky ohriva olej, tudiz veskere komponenty motoru. Tudiz je ho potreba chladit = chladic oleje.
o 25.02.2011, 15:24 | luda551
Dat turbo bez IC ??? nevim nevim... Kdyz uz se stim seru, tak snad najdu chvilku abych tam prdl IC ne ? Takhle to zadrez driv nez vyjedes.... 1,2x a po 3 bum racht... probe konec.
Fordy nemam rad, ale probe zeru :D
o 25.02.2011, 15:58 | .mycTD
nezda se mi, ze by absence IC mela nejaky zasadni vliv na zadreni motoru.
jinak se mi cuiruv pristup libi: lepsi pokracovat postupne, nez rozmrdat vsechno naraz a pak prodavat na aukru torzo 'k dokonceni'
o 25.02.2011, 17:03 | cuir
assassin: diky za odkaz. forek je v tom ,ze u mazdy (tim myslim u tohoto motoru) sou lambdy dosti nadbytecnej luxus. Motor jede naprosto stejne aji bez nich :D :D, Kazdopadne jak psal
.mycTD: pekne postupne...nepotrebuju rozrezat pul auta abych to pak rozprodaval. Ono dat tam chladic oleje nebo IC neni nic jednoduchyho. Uz ted mam kurevske problemy se tam vejit. v pripade IC a chladice oleje bude muset jit pryc klimatizace. to je dalsi z duvodu proc to delam takhle postupne. Jak uz sem nekolikrat psal. Po triletem provozu nedoslo k zadnemu nadmernemu poskozeni motoru a take to nemelo IC a chladic oleje. Proto jedu takhle pekne podle toho. Samozrejme je to s tema vecima lepsi, to rozhodne ano ,ale take to rozhodne nezapricini zadreni motoru. to se driv rozleti :D
o 25.02.2011, 17:37 | cuir
no jinak dnes sem dopasoval svody s plnohodnotnym turbem (ne jen vyfukova cast) Primeril sem sani acele to nastavil aby byl 15 stupnovy uhel pro mazani turba. zjistil sem ze mi chybi uz jen kousicek hadice k tomu abych mohl sani napojit na hotovo. Zaroven sem dnes dal borcovi na upravu trubku od termostatu abych mohl pripojit vodni okruh, ktery sem dneska vymyslel k dokonalosti mne podobne :D :D a uvidim..zatim jde vse jak po masle...s nicim neni vetsi problem.

jen teda otazka na Vas. potrebuju nejak natahnout olejove vedeni pro mazani turba. nechce se mi to resit pomoci trubek. mate nekdo nejakej napad jak na to?
dik.
Foto doplneno aji s popiskama
[ Link ]
o 25.02.2011, 17:48 | Rajdlos
Mohu se jen zeptat proc ten uhel 15°?

Jinak nech si poskladat hadice v hydraulice, neni to zase nejak extra drahy. Nalisuji Ti koncovky jake potrebujes. Predopokladam, ze turbo ma kluzny loziska?
o 25.02.2011, 19:48 | cuir
to je doporucenej uhel pro tohle turbo. Je mazane nejakejma kanalkama nebo cim (to sem moc nepochopil) a tohle zajisti optimalni rychlost odtoku oleje a zaroven nejlepsi mazani. Kdyz by to bylo kolmo tak by se to spatne mazalo a kdyz moc lezato tak by to mohlo ten olej propoustet tam kam nema. Ale neptej se me jak je to mazani resene, protoze to nevim :D Jen sem dostal tuto informaci tak sem se podle ni zaridil.
o 25.02.2011, 20:49 | Rajdlos
Me to prave taky zajima :) Treba Garretty museji mit resene mazani vertikalne pod 90°, ale to jsou kulickova loziska.
o 25.02.2011, 22:33 | Nismo.Power
mnoo...... pár připomínek bych měl....

- jak si řek tak přece jen ten motor je papírovej takže žádnej držák, ty se teď píchneš s turbem kamsi na vedení ani nevíš zdali k začátku nebo někde ke konci a budeš to tlačit k turbu.....

zpravidla když potřebuješ oturbit jinak neoturbovanej motor tak :
-ideálně vypodložkovat olejový čerpadlo na větší max. tlak
-píchnout se někde na vedení a mít tam v nejlepšim případě hadice -> budík na tlak na hadici -> chladič oleje -> ventil na uškrcení tlaku oleje .....

budík pro mě za mě můžeš vynechat, tlakový hadice tahat budeš, chladič oleje je prosimtě nezbytná věc ..... nedáš ho tam tak budeš mít problémy a spálíš olej za pár stovek nebo budeš laborovat s 10w60 nebo 20w60..... chladič je věc malá a vejde se tam tak prosimtě to tam někam dej....
a ten ventil na omezení tlaku tak to je opět nezbytná věc věř tomu či ne, turbo nepotřebuje bejt mazaný velkym tlakem ale potřebuje co nejvíc se chladit tudíž chladič a tlak je zbytečnej, ty nastartuješ budeš mít třeba 5b za studena , za tepla třeba 1-2b nevim kolik maj ty KL ale turbu bohatě stačí třeba 1b volnoběh a 1,5-2b v zátěži... když ty si k turbu pustíš plnej tlak od pumpy ani nevíš z kterýho místa v bloku tak si rapidně snížíš celkovej tlak v okruhu a jsme akorát u toho papírovýho motoru a potkaj tě lágry jak nic.... proto je dobrý to za chladičem omezit na nějaký ty 2b max tlaku.....

-bez IC ? proč tam proboha nepočítáš s IC ??? turbo bez IC je jako ryba bez vody, budeš si do motoru cpát horkej vzduch......

-KL lambdy nepotřebuje ??? že jede bez nich je uplně jedno, každý auto jede bez ní jen ti ecu hodí max. možný palivo a tim pádem ti to víc žere, tady jen radil kde levně sehnat abys moh hlídat AFR což prostě ten motor potřebuješ a dělat to takhle od oka a myslet že si vpohodě zatimco tam budeš mít třeba 15:1 to neni dobrej přístup.... radši to bejt tebou hlídám at víš na čem po instalaci seš a podle toho můžeš případně doladit....
o 25.02.2011, 22:59 | cuir
nismo: dik za rady... se vsim co si psal souhlasim a planuju to,ale ne hned ze startu. Cili IC bude stejne jako chladic oleje bude. Vsechny vase pripominky beru jako rady do budoucna. Nejprve to chci postavit tak jak je to otestovane tremi lety praxe, potom zacnu nabalovat dalsi a dalsi veci a doladovat to k lepsimu vysledku. Takze moc diky za vase rady a nazory ! beru to na vedomi. dik a moc si vazim toho ze se tim zabejvate a radite mi.
o 26.02.2011, 20:03 | Nismo.Power
jasna nejde všechno hnedka ale minimálně bych se zabejval tim uškrcenim tlaku před turbem to je asi nejvíc kruciální věc která by ti tam mohla způsobit potíže ať už s malym tlakem mazacim nebo přehřátym olejem....ten ventil bude stát prd a vyplatí se to......chladič klidně kup výparník topení z felicie, seženeš to tak za 300-400 novej a chladí fakt bezvadně..... dal jsem ho na supru a fachá to na jedničku a za minimální cenu.... rozměrama neni vůbec velkej...
IC tak bez něj to přežije akorát až ho tam dáš tak pak poznáš kurevskej rozdíl v tahu toho auta :)
o 27.02.2011, 12:46 | .mycTD
bojim se, ze na zminovanych 0.3bar poznaji kurevskej vliv IC zase jen v juesej.
o 27.02.2011, 13:24 | Nismo.Power
na 0.3b poznáš kurevskej rozdíl i jakožto laik na sériovym IC na supře vs. třeba větší IC z avie apod....
fakt to dělá hrozně moc.....

koně se na turbomotoru nehoněj ani tak tlakem ale co největšim rozdílem teplot neb právě ten rozdíl teploty je ona "práce" kterou ty převedeš na obrazný "koně" či Kw.....
o 27.02.2011, 13:45 | cuir
jo jeste pro upresneni. Zvladnout by to v tomhle setupu melo 0,5baru. I co sem se dival na to video co si sem nismo postoval tak on tam ma teke pul baru. Ale to je v celku jedno :) i tak dik za rady ;) ale jak uz se psalo..vsechno nejde hned. rozhodne bych z toho byl velice ne svuj ,kdyz bych nevedel ,ze to predtim jezdilo 3 roky naprosto bez problemu. Je jasne ze pokud pujdu dal tak tyto dalsi upravy budou nezbytene ,ale v tom zakadnim setupu to bude takhle stacit. Chladic oleje se doda casem. Ted na nej uz proste nejsou finance. Kdyz by to bez nej nefungovalo nedelal bych to bez nej, ale vim ze to nebude tak velkej problem, ze by se mel motor hned zadrit.
Prece jen Supra a probe je krapet nekde jinde :) krapet hodne jinde :D
o 27.02.2011, 20:36 | Nismo.Power
jemu to jezdit mohlo , ted poznáš v jakym stavu je ten motor tzn třeba ti může hůř tlačit čerpadlo nebo použiješ jinačí olej a je možný že to za 500km zadřeš ale na to příjdeš sám ,neni motor jako motor :)

0,5b je hodně už.... na tom videu myslim bylo 5psi což je něco přes 0,3b asi....
o 27.02.2011, 20:38 | Nismo.Power
BTW neni půl baru jako půl baru........ tlak je možná stejnej ale pak ještě taková drobnost jako množství vzduchu který tam při těch 0,5b jde....
něco jinýho je tlačit 1,5b na unu v turbu a něco jinýho je tlačit 1,5b na supře do který při tomhle tlaku už putuje asi tak 10x víc vzduchu :)
o 01.03.2011, 08:54 | Octávák
Nismo: já se ti teda divim... Jsi mu jasně několikrát napsal, že olejovej chladič z Feldy nic nestojí a krásně odvede svoji práci, to samé s IC a jelikož jsou to drahý úpravy a někomu to roky vydrželo, tak ať si tu GO motoru udělá. Třeba pak pochopí, ze ta "investice" do litru za olejovej chladič by bejvala byla fakt dobrá. Fakt obdivuju tvojí energii. Kdo chce kam, pomožme mu tam ;] Ale jinak držim palce, ať se ten motor té II. stage dočká...
o 01.03.2011, 09:13 | Nismo.Power
tak je možný že pokud s tim nepovalí Praha Brno tak to nějak fachat bude.....pravda ale že když už se s tim ted tak sere tak by stálo za to to udělat no...

BTW když tak nad tim přemejšlim tak ten chladič jak sem řikal tak má rovnou na sobě "ventil" takže bys na něm byl schopnej zregulovat ten tlak trochu ale musel bys tam mít budík někde abys věděl kolik se ti dostává tlaku za chladič....
o 01.03.2011, 09:44 | assassin
nejjednodussi "redukcni ventil" u takovehle trasy kde olej volne protejka je clonka s dirkou, ale dirku zvolit podle mereni nakym budikem (samo vychazim z toho ze je pravda ze turbo nepotrebuje stejnek tlak jako zbytek motoru)
ad lambdy - spousta aut bude mit ve vyfuku jen nakou skokovku - podle ty to opravdu palivo moc nemicha, je tam spis jen jako regulacni prvek v closed loop rezimu co chrani katalyzatory, tipuju ze tam u probe zadna WB lambda podle ktery by to opravdu upravovalo smes nebude, tudiz misto skokovky se dava el. obvod aby to nehazelo chybu kterej generuje idealni signal z lambdy = stechio. smes, a katy nejspis uz jsou davno v panu:)
tu lambdu na kterou sem daval odkaz jsem myslel jen jako prostredek podle kteryho to naladis, u preplnovanyho motoru je AFR zaklad, na chudy smesi ti to dlouho nepobezi. Ikdyz tam nebudes davat piggyback jednotku tak i zvednout tlak na railu by asi chtelo na zaklade nakyho mereni nez od oka...

IC zveda ucinnost, pokud budes foukat 0,3 tak proste s IC bude vysledek vetsi vykon nez bez.. u vyssich tlaku znatelnej, u tvyho setupu tezko odhadovat takhle od boku. na ten olej bych pridelal nejdriv budik, kdyz se ti nechce delat chladic rovnou.. pak uvidis co se tam deje a domastit chladic nebo spis vymenim na chlazeni vodou...

0,5baru s tim rizenim co planujes a s tim ze rikate ze ten motor je papirovej bych neriskoval...
o 01.03.2011, 10:00 | Nismo.Power
jj, "clonka s dirkou" to přesně má fáčko/felcka na tom topení .... určo ten chladič seženeš tak za 2-3kila někde možná i novej tak si myslim že je fakt blbost ho tam nedat...
budík na olej určitě dát, nevim už zdali psal že tam je origo nebo co ale beztak dát jinej, origu nevěřit ani prd ty sou těžce orientační..... pak podle toho uvidíš po zahřátí kolik to drží tlak.... a jít pak na volnoběh pod 1b to bych neriskoval a už bych to chladil....
o 01.03.2011, 22:06 | cuir
Nismo.Power
muzu jen otazku? z jakeho turba jsou tve zkusenosti s maznim a jim spojene uskrceni tlaku oleje pro mazani turba?
Byl sem dnes ve specialce na avie tu v Brne a tam mi rekli at to rozhodne nedelam ,ze vstupni otvor pro mazani turba je 6mm coz je hodne a ze prej budu rad ,jestli tam toho oleje budu mit dostatek (obrazne receno)
To turbo neni loziskove....ma co sem pochopil jen nejaky mazaci kanal a je ulozene v kluznych futrech.
Proto by me zajimalo z jake zkusenosti vychazis, abych si mohl nejak prebrat tenhle rozpor v informacich.
Moc dik za rady... opravdu to neberu na lehkou vahu a tvych rad si cenim. Co sem tak pochopil tak klicove je asi prumer mazaciho kanalu turba. od toho se odviji jestli to skrtit nebo ne.
je logicke ,ze kdyz bude mit treba 3mm tak je asi zbytecne tam dvat plny tlak oleje. protoze ho tama stejne vice nepotece a jeste by mohl tect tam kam neni zadouci. cili jeho uskrcenim se docili nezadouciho prusaku a zaroven se ponecha vice oleje pro motor.
ted jde jen o to z ceho vychazis ty a jestli se to da nejak prirovnat k tomu co mam ja. protoze ono je milion ruznych typu , prumeru a vseho mozneho a rict ,ze se ma uskrtit tlak oleje jen tak neni jednoduche.
dik ;)

Octávak: tvuj prispevek mi nijak extra nepomohl. Ale i tak dekuji za nej ;) Az prijdes s nejakou vecnou radou jako Nismo nebo assassin tak budu jeste radeji.
o 01.03.2011, 23:07 | Rajdlos
cuir: To co tu pise assasin a NP se tyka ball bearingovych turb, nikolik kluznych, takze davat restriktor na privod turba neni potreba pokud tam nepoleze nejaky hodne velky nesmslny tlak. Dulezity faktor je vizkozita oleje, tlak z olejove pumpy, tlakove ztraty. Odkud budes brat privod oleje pro turbo?
o 02.03.2011, 09:12 | assassin
Rajdlos: ja jen navrhoval konstrukcni reseni za predpokladu ze to skrceni je nutne, turbo z avie neznam takze fakt nevim jak hodne a jakej tlak oleje tam musi jit. osobne bych nic neskrtil a pokud by v okruhu mazani po pripichnuti turba tlak nejak klesl tak bych spis resil posileni pumpy. Jinak asi nejpodstatnejsi je kam je to mazani pripichnute, kdyz dam turbo primo do cesty oleje tak je jasny ze za nim spadne tlak, kdyz se pripoji paralelne tak by nic takoveho hrozit nemelo. tasm zase dojde k ovlivneni mnozstiv ktere vetvema protece... ... takze bude merit a pocitat, nebo pokus omyl, ono se to nejak podda:)
o 02.03.2011, 11:51 | CervinVega | Upraveno: 2011-03-02 11:54:46
skrceni je nutne i u kluznych, rozhodne to pozna, pokud da 6mm trubku do a z turba, bude to tect skrz... dulezity je jen adekvatni prumer pryc do vany a ten dat po uhlem (akcelerace, predstavit si, jak ten olej potece pod plynem do vany), jinak se bude hromadit ve skrini turba a linat do sani/vyfuku a to jako ze dost, podle tlaku... obecne staci clonka jak popisuje assassin, dobre je to "zmerit" pomoci pruhledné hadice nebo proste do kyble za treba 30s/3tis ot/min + navolnobeh.

-Průměr přívodní části plyne z nároků ložisek na mazání (specifikace výrobce turba) a obecně by při volnoběhu neměl klesnout pod 5 psi a 0,4l/min, při plné zátěži pak pod 25 psi a 2 l/min.

-Velký tlak však způsobí problémy s těsností ložisek (kouřivost), proto nad 65 psi instaluje by-pass (lepší, ale složitější) nebo škrcení(zmenšený průměr na cca 1-2mm).

-Rovněž orientace vstup/výstup musí splňovat max odchylku +/- 30o od svislice, protože gravitace je prakticky to jediné, co sune olej správným směrem (pokud tomu tak není, olej se hromadí a co jde z výfuku…?) do vany. Proto taky odvodní potrubí zvol pokud možno větší řádově, tzn. min 15-20mm v průměru (za turbem je nulový tlak, aby zůstal zachován stejný tok, musí se zvětšit průřez).

-Velkou roli hraje také výška hladiny oleje ve vaně a úhel vtoku. Pokud je turbo umístěno pod úrovní hladiny, jediným řešením je odvod do sběrné nádržky a odčerpávání externím čerpadlem do vany (kapalina opravdu do kopce neteče).
o 02.03.2011, 12:04 | CervinVega
No a jestli tě baví počty a měření, doporučuju pak zvážit ten IC.
Trocha teorie na příkladu – dmychadlo produkuje stlačený vzduch o řekněme 90oC nad okolní teplotou, (dopočítat absl teploty), IC je s 60% efektivitou (tzn. 0,6x90 oC = 54 oC což je navýšení jen 54, oproti původním 90ti).
Změna hustoty60% = 540+90/540+54-1 = 0,19 tedy 19%.

Z toho plyne nutnost poděkovat IC za jeho nárůst hustoty o 19%, tedy o 19% více molekul najde cestu až do válce, jinak by zůstalo stát ve frontě na půli cesty. Teď bys logicky očekával i nárůst výkonu o 19%, leč nárůstem vnitřního odporu dojde ke ztrátě části tlaku, kterou spočítáš podle vzorce (uvažujme případ ztráty 2 z 10 psi):
Ztráta výkonu2/10= 1-14,7+8/14,7+10 = 0.08 tedy 8%.

Nápad vyvážit tuto ztrátu jednoduchým zvednutí plnícího tlaku je skoro jako chytat vlastní stín, neboť tlačením turbíny do limitu vznikne větší tlak ve výfukových svodech (což je příčinou reverze, větší teploty spalovacího procesu) a v důsledku poklesne hustota směsy ve válci, kterou by jsi mohl vyvážit zvýšením tlaku…
a jupí, jsme zacyklení :-)
o 02.03.2011, 12:10 | CervinVega
No a aby to nebylo nudne, zalezi kde se budes pohybovat s tim turbem z Avky, protože toky a tlaky jsou dost odlišný pro každý turbo (resp i A/R)... viz třeba tady na obrázku, čím víc do středu "ostrova" se pohybuješ, tím lepší efektivita, tím menší zahřátí vzduchu jinými slovy (na dosažení stejného cíle)

foto k příspěvku  od CervinVega

o 02.03.2011, 12:15 | CervinVega
tady pro konkrétní turbo...
nebo na teorii prď a prostě tam dej co máš a uvidíš, jak to pojede :-)

foto k příspěvku  od CervinVega

o 03.03.2011, 01:34 | cuir | Upraveno: 2011-03-03 01:37:02
wow cumim...moc diky chlapi...
sice uz toho moc nemuzu zmenit..cili jak bylo na konci napsano...dam tam co mam a uvidim.zmena se da udelat vzdycky :) kazdopadne dik moc ;)
s tim skrcenim toho oleje do turba je mi to tedy asi janse...
jinak sklon toho mzaciho kanalu ma byt pro toto turbo 15stupnu. cili podminka ,ktera zde padla je splnena..to jen pro info ...
jo a jeste sem zapomel..vcera dorazily nejake ty hracky...jako je walbro , FMU, BOv a tak. popisky pdo fotkama ..takze nebudu dal opakovat :)
[ Link ]


foto k příspěvku  od cuir

o 03.03.2011, 10:49 | CervinVega
asi tam neni moc mista, ale tohle se ti imo rozleti pri prvnim plnym plynu... urcite ty pasky propoj napr trubickou (idealne z obou stran), ke ktere budou fixovane... mas rantly na trubkach? min na tom cervenym kornoutu to nemuze drzet...
o 03.03.2011, 14:40 | cuir
jo jo , rantly sou udelane vsude i na tom cervenym kornoutu. Ta hadice co drzi BOv je tam namlacena kladivem. Nejde uz stahnout dolu. Kdyz sem ji potreboval kousek jakoby vytahnout tak sem to pacil sroubovakama, proto sem tam dal jen tu sponecku. No uvidim..kdyz se to rozleti tak to predela :D Kazdopadne pocitam s tim.
jen mam problem sehnat koleno na propojeni toho turba a cerveneho kornoutu. Vsechno je desne drahy...
o 03.03.2011, 20:37 | Rajdlos
to cerny plastovy za blow jobem je vaha vzduchu?! nebo WTF?
o 03.03.2011, 21:56 | cuir
Rajdlos: presne tak-vaha vzduchu.

jinak budiky sou v aute. nejsou teda jeste zapojene ,ale sou tam :)

foto k příspěvku  od cuir

o 03.03.2011, 22:09 | petis
Nemela by bejt váha před turbem?
o 03.03.2011, 23:32 | cuir
petis: hmmm...
o 03.03.2011, 23:34 | Rajdlos
takhle to nemuze fungovat :) vaha musi byt pred turbem, ne za, za se to meri MAP sensorem, ne MAFkou
o 04.03.2011, 00:05 | cuir
Rajdlos: zjimave..funguje :) dat ho pred turbo nejde...neni misto :D :D
o 04.03.2011, 06:14 | CervinVega | Upraveno: 2011-03-04 06:18:19
proc by to nemelo fungovat? bud je blow-through (vaha za turbem, narocnejsi na rizeni, vyhodou je moznost odfuku a presnejsi mereni-prodleva kvuli objemu vzduchu v systemu) nebo draw-through (pred turbem, nevyhodou problem se smesi pri odfuku) configurace
edit na link: [ Link ]
o 04.03.2011, 12:35 | Rajdlos
CV: zajimavy cteni, jsem ani netusil, ze MAF jde takto vyuzit, ale tezko rict, jestli seriova OEM vaha jde na tohle vyuzit stejne tak jako ty z odkazu
o 04.03.2011, 12:48 | CervinVega
Švédi to běžně používají, podmínkou je, že musíš zajistit rovný úsek před váhou min 2-3 průměry, jinak měření neodpovídá realitě (mění se v závislosti na rychlosti proudění)...
o 10.03.2011, 00:22 | cuir
dnes sem cirou nahodou rozebral WG a zjistil sem ,ze kdyz bych ho nerozebral tak by to nemohlo nikdy fungovat a cystrelil bych si motor z auta.
Membrana ktera ve WG je aby tesnila a chodi zaroven s pistkem a je ovladana tlakem z turba byla skripnuta mezi telo a vrsek a unikal pres to tlak. Takze bych nikdy nedocilil otevreni WG. A dost pochybuju o tom ,ze by me to napadlo, ze neco tak trivialniho muze bejt uz z vyroby posrane. Fakt muzu mluvit o stesti ,ze sem to rozebral a nahodou na to prisel. Nebylo mi totiz zcela jasne jak to WG funguje. je zde totiz moznost pripojeni jisteho protitlaku a ja nevedel kam mam co napojit. tak sem to rozebral abych zjistil princip fungovani, jestli nahodou neni pistek ovladanej pres lomene vzpery a tim padem by pripojeni podtlaku bylo obracene proti logickemu rozumu. Pripojuje se to zcela logicky ,ale faktem zustava to ,ze membrana je lehce poskozena. Asi to trsnit bude ,ale rozhodne to neni moc dobre.
Foto nemam mam vybitej telefon. kazdopadne sem fakt rad ,ze sem na to prisel ted a ne pozdeji.
o 11.03.2011, 20:42 | cuir
zejtra probehne asi prvni start...melo by vse klapnout, po dnesni praci v garazi mam vse pripravene. takze to jen smontuju dokupy a nastavim WG a melo by se zacit jezdit :) Drzte pesti at se nic neposere.
o 11.03.2011, 21:02 | Nismo.Power
taky sem zvědavej co na to řekne ta mafka sériová za turbem :) jinam by šla dát ale to bys nesměl bejt línej řezat a dát filtr pod světlo :)
no uvidíš až to startneš :)
o 05.05.2011, 22:12 | crazyape
Tak jak to jezdilo? Koukam jsem na rajce a mas tam trosku defekt s motorem, co se stalo?
o 05.05.2011, 22:25 | tappaja
Slusne utaveny... :o)
o 05.05.2011, 22:34 | Rajdlos
nechci bejt hnidopich, ale ja to rikal :D jinak jako crazyape, co se presne stalo?

[ Link ] #
o 06.05.2011, 10:00 | Nismo.Power
no docela sem tomu fandil ale je vidět že když to někomu jede tak neznamená že ve stejnym setupu to pojede tobě....

chudá směs je svině..... nejde to dělat od oka jak vidíš a poznat chudou směs je docela problém pokud motoru fakt nerozumíš a nevíš co divnej smrad z vejfuku znamená....
tenhle motor můžeš odepsat každopádně....
o 06.05.2011, 11:38 | macomb
Nechci taky dělat chytráka, ale kvalitní WB lambda a EGT budíky taky nejsou zase taková palba a nemuselo se to stát. Vyšlo by to méně než GO ;)
o 06.05.2011, 12:42 | Nismo.Power
macomb : to si to tady stačí pročíst směrem nahoru a padlo to tady xkrát :)
o 06.05.2011, 13:38 | macomb
Nismo.Power: No jo, skleróza, četl jsem začátek když se to založilo a po delší době až teď konec ;)
o 06.05.2011, 14:50 | CervinVega
WB lambda a EGTeplomer je zaklad, bez nich to po seskladani dopadne stejne...
o 18.05.2011, 23:59 | cuir
toz coby :D utavilo se to. Pujcil sem to kamaradovi , on tomu vytnul a nez sem stacil reagovat od mista spolujezdce uz se hulilo z vejfuku :D Fouklo tam 0,7 baru, sup krasne detonace a uz se to tavilo. ja s tim najel asi 100km, ale nedal sem tomu poradnou cocku a hlidal sem si budiky, takze sem nezjistil ,ze mam blbe sestelovane WG a ze to pusti vic nez kolik je zdravo. KAzdopadne prave skladam hlavy, ktere sou upravene (vybombirovani), udelalo se honovani ve valcich , tim sem se zbavil velmi solidne tech par skrtancu na stene valce, z ameriky prisly nove pisty, takze sem stare slisoval z ojnic a nalisoval tam nove, plus samozrejme krouzky, gufera ojnicni loziska, komplet vsechna tesneni na motoru nova no a o vikendu by se mohlo mozna znovu startovat. Rikal sem si ,ze tam dam IC, ale to co sem objednal a to co prislo je tak hovadsky velike ze to tam proste nedam ,pokud se nechci vzdat klimatizace. Jako ze nechci. cili IC bude bohuzel pozdeji. Kazdopadne olej se nijak neprehrival , chladic oleje by tez nebyl marnej, ale nejriv to musi jezdit a pak teprve tam nabalim casem ten zbytek.
Cili v zasade to jelo a bylo to v cajku, jen proste sem to nevychytal s nastavenim WG. Za blbost se plati.
Jinak ted sem konecne nakopal do jedne hlavy teh posranejch 1ě ventilu, je to fakt sada, casove velmi narocne a i docela namahave, kdyz mam drzet zmacklou pruzinku a cpat tam nejake posrane dva pulmesicky, ktere se musi zaklesnout do ventilu. Nic moc prace abych pravdu rekl :D
o 19.05.2011, 00:02 | cuir
jinak at nereknete ze sem sketa a nedam sem zadnej obrazek , tak tady to je.

foto k příspěvku  od cuir

o 19.05.2011, 00:02 | cuir

foto k příspěvku  od cuir

o 19.05.2011, 00:03 | cuir

foto k příspěvku  od cuir

o 19.05.2011, 00:03 | cuir

foto k příspěvku  od cuir

o 19.05.2011, 00:03 | cuir

foto k příspěvku  od cuir

o 19.05.2011, 00:04 | cuir

foto k příspěvku  od cuir

o 19.05.2011, 00:04 | cuir

foto k příspěvku  od cuir

o 19.05.2011, 00:04 | cuir

foto k příspěvku  od cuir

o 19.05.2011, 00:06 | cuir

foto k příspěvku  od cuir

o 19.05.2011, 06:44 | tappaja
Tak hura na dalsi tavbu! :o))
To musi bejt docela krehkej motor, kdyz nestihnes z mista spolujezdce zarvat na ridice. Ale jinak mas muj obdiv, za trpelivost a odvahu.
o 19.05.2011, 11:30 | assassin
jojo kdo nic nedela nic nezkazi a nic se nenauci, vypada to ze po prvnim neuspechu cuir nic nevzdava a este z nej jednou bude kapacita na stavbu preplnovanejch motoru :) za me jednoznacne palec nahoru...

jinak typek na 14point7 uz prodava ty WB uz i ty stavebnicove komplet sestavene, clovek spaji jen kabelaz... 190usd se sondou... +50 s EGT... zatim testuju ale vypada to ze to maka oukej...
o 19.05.2011, 21:30 | cuir
toz dik za podporu.

foto k příspěvku  od cuir

o 20.05.2011, 07:59 | CervinVega
a mas uz tu širokopásmovou lambdu a měřák teploty výfuk plynů? bez nich to zas bude běhání po tmě v lese...
o 20.05.2011, 08:52 | crazyape | Upraveno: 2011-05-20 09:06:50
hele k tem pistum... proc jsi rovnou nekoupil nejake na upraveny KP pro turbo?

Ja budu asi pristi rok resit oturbeni motoru 2,3 od Forda. Kdyz se nerozhodnu spis pro 4klapku z GSXR1000 + MS2.

Do 0,4-0,5b by to mela pobrat seriova jednotka. Samozrejme s WG, tlak paliva ale resi cosworth regulatorem coz me prijde trosku zarazejici proc nedaji FMU.
Rekl bych ze mam vyhodu v tom, ze mam MAP a ne MAF :) KP budu resit bud podlozkou pod hlavu nebo jinejma pistama. Jine pisty by byly lepsi, zase tim posouvas hranice pri pripadnym zvysovani tlaku.
Svody bud predelam puvodni 2,3 na turbo nebo nerezove svody z 200sx a prevarim prirubu.

V anglii je dost tehle oturbenych 2,3 jezdi. Pouziva se T25 ze saabu s DP nebo nissanu 200sx + vstriky 200sx. Olejovy chladic bude nutnost a IC dam nejspis z avie..

Kluci s tim litaj na seriovou ECU, neni to samozrejme idealni ale casem se to da nahradit Megasquirtem.

No ale dost ot, at se dari :)
o 20.05.2011, 23:27 | Nismo.Power
chce to trpělivost no, ještě to jednou nebo dvakrát upečeš a pak tě to přestane bavit :))

crazyape : je to jen lehký oturbení tak co se zabejvat s KP.... každopádně kdyby se dělaly distančky na hlavy toho motoru tak by to bylo lepší a dalo by se tahat mnohem víc koní ale stejně by musel hlídat směs což ... :)))
o 21.05.2011, 23:14 | cuir
CervinVega: beham po tme v lese :)

crazyape: pisty sem nekoupil ,protoze stoji ranec a ten motor je tak mekej ze by tomu pisty stejne nepomohly. Abych rekl pravdu sem rad ,ze to odsraly pisty a ne blok nebo hlava.
jinak tobe at se taky dari..plan mas peknej. Sem zvedavej jak ti to bude slapat. rozhodne sem pak napostuj svuj projekt...budu se tesit. Aspon tu nebudu sam za magora :D :D

Nismo.Power : no ono ne parkrat ,ale naposled. pokud by to ted nefungovalo vzdal bych to. Jinak vyssi tesneni sem zhanel ,ale bud se delalo z lisovane sracky, coz v to nemam duveru a nebo kovove ,ale drahe jako svina a to do toho nedam a pristupuju k tomu stejne jako k tem hlidacim budikum. Je to dobra a funkcni a ucelova vec ,ale proste je to drahe az bych rekl ze predrazene. Takze sem nechal udelat v hlavach vybombirovani, takove jake ma napriklad supra a evidentne to pomohlo.
auto jezdi, zadne detonace se nekonaji, motor jde fakt pekne, pote co se namazal a natahnul si olej tam kde bylo treba. Jeste se musi vypalit ten olej co je ve vejfuku z one doby propaleni pistu a bdue dobre. zejtra budu jeste resit mekcci pruzinu do WG..uz sem dal jendu mekkci ,ale bez efektu, takze zkusim jeste mekci co mam koupenou. doufam ,ze WG nebude male a nebudu v bodu takovem ,ze obtok Wg nestaci pro to aby se prestalo turbo plnit. Pokud tomu bude tak tak nevim co s tim budu delat. nemate nekdo nejake pripadne reseni? pokud tedy nejake je , krome koupeni jeste vetsi WG ,ale myslim si ,ze Wg mam velkou az az...je to 38micka.
no a ted videa :) spocenej sem byl jak dvere vod chliva, napoprve se mi moc nepovedlo. Chcala mi voda u termostatu, musel sem sundat rozdelovac a kvuli uprave vodniho okruhu to nebyla zadna sranda, takze sem se trocha zapotil :D :D na druhem videu je videt jak to krasne cudi...tak si vemte ,ze takhle sem s tim jel pres Brno do garaze a cudilo to jeste vic :D :D
jinak prvni cesta s autem byla bez predni SPZ..jaksi sem ji zapomel pridelat...jeste ze me nestopli benga..uf..

[ Link ]
[ Link ]
o 21.05.2011, 23:15 | cuir
jo a tady jeste jeden obrazek posladaneho motoru.
a jeste sem zapomel, krome vybombirovani doslo na upravu sani, zvyseni prutoku vzduchu. Vyhodil sem od tam vsechny vrisy a podtlakove picovinky, zaslepil sem zepar direk po hadickach..zkratka vse nepotrebne vcetne EGr ventilu slo do hajzlu :D :D plus pribyla omotavka na svodech kvuli snizeni teploty v motorovem prostoru ,ale myslim si ,ze to moc nepomohlo..vedro je pod kapotou neskutecne :D

foto k příspěvku  od cuir

o 21.05.2011, 23:17 | cuir
kryty rozvodu tam nejsou zamrene...mam je rozlamane a radeji budu videt co se s remenem deje nez zit jako predtim v nevedomosti a mit v rozvodaku tri dirky od zatoulaneho sroubku, ktery kvuli krytum nevypadl pryc a motal sem tam jako spina v kyblu a zpusobil totalni destrukci rozvodoveho remene... :( takze ted bude obdobi bez krytu rozvodu...je to tuzerske..vim ,ale proto sem remenice nenalakoval na fialovo :D :D
o 23.05.2011, 22:52 | cuir
tak zatim to stale jezdi :D uz 300km :D :D
o 23.05.2011, 22:56 | Nismo.Power
tak jasně při zajíždění s minimálnim boostem to nějak povalí no..... otázka je ažtomu pak dáš pokouřit zdali se ty písty propálej nebo ne :)
o 23.05.2011, 23:30 | crazyape
Kolik "tlacis"? a ted dotaz, jak vubec naladis nejlip boost pri otackach? Ted kdyz to tak solichas tak tam neco je ale kdyz tomu das kotel tak muze bejt zase vse v prdeli
o 24.05.2011, 08:45 | assassin
to nedelas dobre s tou sirkou Jaromire.....

hele dneska uz nakou WB sezenes kolem trojky.. to bych do toho dal, to uz te ten motor stal vic a prace kolem toho taky mraky...
o 24.05.2011, 21:54 | cuir
assassin: i s budikem? fakt bez ironie..budu moc rad kdyz mi nahodis nejakej odkaz kde... za trojku bych do toho sel..ale za 7 fakt ne..videl sem i za 6 ,ale byl to jakejsi pochybnej internetovej kseft a buch vi co to bylo zac..
o 25.05.2011, 10:41 | assassin
cuir: ta stavebnice z 14point7 vyjde kolem 4tis, ale zas tam muzes cidel nasypat kupu + logovat do pocitace. kolem trojky sem myslel treba innovate LC-1 to by se dalo z ebay za tyhle prachy, jety dost mozna i lip.. ale nema to budik, musel bys zobrazovat na notebooku, nebo budik dokoupit.. leze z toho analog 0-5V takze se da jako budik pouzit kde co, staci to jen ocejchovat...

ja sem kupoval z 14point7 tu predchozi stavebnici, ta byla jeste v rozsypu tzn cca 4hod pajeni... ta byla za 100usd + 50sensor... a navic sem to kupoval kdyz jeste nebylo na takovou zasilku DPH... takze ja to poridil cely pod tri tis, dneska uz ma ten kit sestavenej, jen sestavis konektory .. ma to naky dalsi funkce (akcelerometry treba) a je to za 140.... vzhledem k funkcim asi nic s lepsim pomerem cena/vykon nesezenes.. pokud by slo jen o samotny WB tak tech obyc kontroleru bude vic....
o 25.05.2011, 10:45 | assassin
jinak tam ma v nabidce za 125 i map/maf kontroler.. tzn docela levny reseni jak doladit tyhle lehce modifikovany motory...
[ Link ]

s tim ale zadnou zkusenost nemam...
o 27.05.2011, 21:21 | cuir
tak auto uz ma najeto asi 600km. vse v poradku a uz ma za sebou i delsi trasu. Nic se neprehriva, nekouri to, jede to pekne a spotreba neni ani nijak drasticka. Vypada to ze se to zvedlo tak max o litr, kdyz jedu normalne...pokud tomu slapu tak je to teda dost masakr. to vidim jak rucicka s benzinem pada k zemi :D
Auto si zkusilo jet i 200km v hodine a ze bych to nejak setril protoze je motor po Go se rict neda. Ze zacatku sem na to slapal dost..aby se o honovani pekne zabrousily krouzky a dobre si to sedlo..a ted s tim jezdim normalne. O0bcas mam chut tak to vytocim, streku samozrejme jako blazen nejedu. Spousta lidi chce svezt..takze tam to take dostane kour ale vse funguje a jede to a nic se nikde nenici a neupaluje jako pri prvnim pokusu. ikdyz beham naslepo po lese tak se zda ze zadnej strom asi netrefim. Presne tohoto sem chtel dosahnout. Nejde mi o zavratne vykony ani o tunu blikatek v interieru. Chtel sem oturbene auto ze zkusenosti a z pocitu ,ze sem udelal neco co nema kazdej nehlede an to ze mi spousta lidi i tady rikalo ze nemam sanci. Nakonec sem se rozhodl ze nebudu natacet ani video..protoze na videu neni videt jak to jede. a ja neumim jednou rukou ridit a druhou natacet tachometr. Kdyz natacim jizdu z pohledu ridice na silnici tak to vypada jako normalni rychla jizda co nic nevypovida a fouka do toho BOV...a to je asi vse..takze takhle bych to uzavrel...vsem moc diky za rady a za nazory. Tem co byli krapet neduverivi ze to nepojede tak abych byl uprimnej sem rad ,ze nemaji pravdu:D nejvic sem ovsem rad za to kdyz sem v tom svezl bratra. To byl clovek ktery neveri ze se v autech aspon nejak castecne vyznam a kdyz sem mu rekl co budu delat vylozene se mi vysmival a dobiral si me. pote co sem ho svezl tak mu spadla celist a uz drzi hubu. :D
o 27.05.2011, 21:43 | Lichka
cuir: Tvoje Probe sem chválil i na mazdaclubu, četl sem celý příběh jak si to dával do kopy, i tady s tím turbem. Klobouk dolů! Tomu se říká čístá práca :-))
o 28.05.2011, 20:10 | cuir
jedna aktual :D

foto k příspěvku  od cuir

o 28.05.2011, 21:31 | Raimmii
tak gratulace ;-)
o 30.05.2011, 12:01 | endru.ondra
gratuluju moc pěkný
o 30.05.2011, 13:13 | Nismo.Power
asasín : čéče moc hezká krabička za těch 125..... docela mám nutkání si jí koupit a něco s ní podniknout neb za tu cenu je to masakr :)
o 02.06.2011, 01:00 | cuir
[ Link ]

doporucuju zmensit okno prohlizece, nebude to tak zrnity.
o 02.06.2011, 07:24 | Lichka
Teda moc se s těma buchlákama nesereš... :-)
o 02.06.2011, 07:45 | Diner
pekne videjko... kdyz si vezmu ze se tam normalne moc rychle jet neda... jen nepamatuju ze by tam kdy byl takovej malej provoz:-) asi jezdim v blbej cas:-D
o 02.06.2011, 07:50 | Diner
pekne videjko... kdyz si vezmu ze se tam normalne moc rychle jet neda... jen nepamatuju ze by tam kdy byl takovej malej provoz:-) asi jezdim v blbej cas:-D
o 02.06.2011, 16:01 | mishan
video pěkné,klobouk dolů a palec hodně nahoru, jsi borec!! ;-)
o 02.06.2011, 20:58 | Nismo.Power
hmm, video hezky udělaný ale .......
ale... to je před nebo po úravě ? :D doufám že si mu na výjezdu nedal plnej neb pokud jo takne nechci vědět jak jede série :D
kolik tlačíš ted ?
o 03.06.2011, 00:36 | cuir | Upraveno: 2011-06-03 00:37:13
kudla se nejela, byli sme v aute dva, takze se jelo mozkem. ale zas ze by se to nejak setrilo se rict neda. byla tam jedna krizova zatacka kde se jelo dost z vostra a pred ni hodne na brzdy ,rpotoze kvuli slunku nebyla moc citelna,ale vse se zvladlo. ted se tlaci pul baru a jede to takhle jak je na videu. Palivo bylo N95...s 98 to jede lepsi... ale i takhle je to hodne slusne si myslim. serie jede dosti bidne,..je takova tezkopadna a lenosna. tezko se sbira do otacek a nad 140 az 150 se tomu uz moc nechce. s timhle neni moc problem 200 po rovine ve trech lidech.
ale porad je to takovej slabej setup...rozhodne to nema na super kary jako je EVO a podobne, ale to nebylo ani cilem tohohle projektu...
o 03.06.2011, 10:55 | Nismo.Power
no čekal bych že to bude lepší teda.....0,5b už je docela dost ale samo záleží kolik tam teče vzduchu na tom tlaku no :)
ale lepší než drátem do voka samozřejmě.... pokud to bude makat takhle tak pohoda ale musíš se samo smířit s tim že ti každý 3,0tdi ujede no :D
o 03.06.2011, 16:02 | cuir | Upraveno: 2011-06-03 16:08:46
Nismo.Power : :D :D samo su smirenej :D :D
o 26.06.2011, 15:44 | cuir
tak sem se byl v sobotu pobavit. bohuzel kvuli neprizni pocasi nebyl narok na jakykoli uspech. Prvni cas sem jel za sucha a druhej za totalniho mokra. Vyhraval ten co mel mezi sebou nejmensi rozdil ve svych casech. Bohuzel byli i taci co jeli obe casovky na suchem asfaltu :( Ale zase sem se dobre pobavil :)

foto k příspěvku  od cuir

o 22.04.2016, 21:53 | Jozzo
tak jak po letech?
o 24.04.2016, 09:56 | jedla
co vim tak uz dlouho neni,ted se mu v garazi povaluji cizi motorky :-)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4809 sekund.