
Navštíveno 4216x

Chtel bych se zeptat ke dvema autum a problemum.
1) Omega MV6 3.0, rv94, najeto troufam si tvrdit poctivych 216tis.km. Zacala se ztracet voda, motor pri toceni nad cca 4,5-5tis ot (z 6,2tis.ot) ztraci silne vykon a nema „zdravy zvuk“ + kdyz se dyl toci tak se motor zacne prehrivat. Kdyz jsem tohle nekomu popsal, tak vetsinou padla odpoved tesneni pod hlavou nebo samotna hlava. Pokud jedu normalne (tzn. otacky max 3,5tis ot) tak neni vubec zadny problem, auto jede normalne, neprehriva se, vykon to ma normalni, proste vse ok. Jeste k tomu jsem dnes zjistil ze voda nejspis sla do kabiny, u spolujezdce na zemi bylo „jezirko“, takze doufam ze se voda ztraci topenim a ne motorem, prostor jsem vysusil a zkusim jezdit bez topeni, jestli se bude voda ztracet dal, nebo ne.
Muze nekdo poradit co by mohla byt zavada a pripadne jestli se to da nejakym zpusobem vyzkouset krome reseni ze se motor rozdela a tesneni/hlavy se zkontroluji? Jde mi o to ze bohuzel nemam zadneho mechanika na motor kteremu bych mohl verit a jen tak nekam se mi to davat nechce :o(
To co to dela ve vysokych otackach mozna lepe popise NP, ten to videl a slysel :o)
Termostat by to byt nemel, auto topi bez problemu a chladic je po jizde take horky.
Takze jestli se s tim nekdo nesetkal, nebo nema napad cim to muze byt, idealne co zkontrolovat, nebo jestli se da nekde v servisu nechat udelat nejaky test :o)
2) Druhe auto a problem, Ford Puma 1.7, rv97 najeto bud 85tis, nebo 185tis 
Pri rychlostech nad cca 80km/h pri pridanim plynu auto zacne silne vibrovat. Kola, ani brzdy by to byt nemeli, pri brzdeni to nedela, pri plynule jizde take, na kolech jsou nove pneu a nove vyvazene. Dela to pri vsech rychlostnich stupnich, rozvibruje se hodne silne cele auto.
Pri nizsich rychlostech to nedela vubec nic. Nema někdo napad cim to muze byt? Me vubec nic nenapada :( Mohou to byt silentbloky motoru?
Diky za jakoukoliv radu ;o)
ad 1 : vysoký otáčky ten zvuk to bude v hlavě a dle mě sou to hydroštely , ad voda tak ta vklidu může bejt z topení neb je to je sráč opel a už se mi opravdu stalo že cestou do školy na mě vyprskla z topení horká voda z podpalubky neb se tam vysunula hadice......
na omeze bych nechal udělat rozvody a čeknu stav v hlave sundat víka a čeknout ventily a okolo nich to nevýjde draho
ad2 : sjet do jinýho pneuservisu víc mě nenapadá :))
No jestli mas foukli tesneni pod palicou tak na to jsou meraky, ktere to zmeri z chladici kapaliny ale kde jsi ho pujcit to fakt nevim.Kupovat ho nema smysl protoze je strasne drahej.

02.12.2007, 21:34 |
Lukasino | Upraveno: 2007-12-02 21:38:01
NP:
1) V omeze? Musi se rozebrat palubka, nebo se k tomu da nejak dostat?
Jde o to ze kdyz udelam rozvody a pri rozvodech se zjisti ze to chce pretesnit hlavu + opravit treba diru v hlave, tak oprava vyjde na cca 20k coz je pro me u tohodle auta nesmysl...
2) Bohuzel dela to na letnich, zimnich, uz treti sada a stale stejny problem, brzdeni ani plynula rychla jizda neni problem, ale pri zrychleni se to cely rozklepe...:o)
Dave: takze predpokladam ze nejaky servis by tim mel byt vybaveny? Poradi nekdo servis na tuto kontrolu v Praze, nebo je to blbuvzdorny a muze to delat kazdy kdo ma na to vybaveni? :)
ad1 : opravit prodat :)
ad2 : dělá to jedno kolo nebo obě ? tlumiče vyteklý ? :)
1) Prave proto to radeji prodam za min a at si to novy majitel udela sam a vi co a jak se delalo, takhle Ti nikdo neuveri :o)
2) To fakt nepoznam, nevibruje kolo jako takovy, rozvibruje se proste cely auto a jako fakt silne. Resp. to auto nevibruje, ale vylozene se klepe.
Lukasino:No mel by byt kazdy servis tim vybaven.
Dave: zkusim, diky :) Predpokladam ze to tedy zmeri pouze tlak, tzn. jestli je to ok a tesne, nebo jestli je tesneni nebo hlava spatna, ze? A pokud by se zjistilo ze je to netesne tak co to je se pozna az po rozlozeni, nebo je nejaka moznost to zjistit predem? :)
Nikdo jiny neporadi? Jeste dodam ze u omegy voda do oleje nejde...
to Lukasino:
ad bod 2)
prakticky stejný problém jsem už řešil na jednom autě a jednalo se o načatou poloosu. Dělalo to pouze při přidávání a taky v případech, kdy se auto zhouplo na nějakém hupu a byla zařazená rychlost.
tykeev: a da se to nejak vyzkouset, nebo zjistit ze je to poloosa? Nebo system pokus-omyl?
no, pokud poloosu vyndáš a podíváš se na ní zevnitř, tak na ozubení uvidíš, jestli tam nejsou nějaké menší kovové šupinky... pokud ano, tak je problém tam. Určitě bych jí rozpojil, podíval se na tohle a zkusil jí pořádně namazat vazelínou. Předpokládám, že by to pak na chvíli mělo být lepší... ale jen do té doby, než se to zase vymele a začne to dělat znovu.
Mně tedy fouklé těsnění teď krásně ukazuje bublající voda když sundám víčko na chladiči.
Ale jede to normal a v únoru jde na ekologickou likvidaci, tak neřeším. :-)

03.12.2007, 13:21 |
Timbo 1) kam se ztraci ta voda ti nepovim ale ja mel louzicku u spolujezdce na podlaze a vis cim to bylo? v pravem prednim podbehu je videt takovej snorchlik kterym odtyka voda, ktera stece po skle do motoroveho prostoru jakoby za palubkou u spolujezdce. ten snorchlik se ucpava vsim moznym treba rozkladajicim se listim a tak. kdyz ho vycistis cca.10 minut prace tak muze voda odtykat dal, nehromadi se a neprosakuje do kabiny tak na to mrkni.
2) mrkni jestli ti nechybi na jedne z poloos zavazi. nemaji to vsechny auta, ale nektery jo a kdyz to upadne tak to zacina od urcity rychlosti vibrovat
Ad Pumpa-Puma:-)
mám ji, ale tohle neznám, Nicméně chci říct, že jsem zaslechnul jpp, kde se podobný problkém objevil a údajně šlo o tlumiče tozních kmitů - ty gumový miksy na přední nápravě. Po výměně to údajně přestalo. Poloosa asi ne, ale zkusil bych čepy, rameny, ty tlumiče t. kmitů. Na kola bych to taky neviděl.
Zajeď někam na třasák a zkusil bych i normální tlumiče pérování. Je to asi vůle v p. nápravě. Motor silentbloky bych zkontroloval- jinak zkus Puma forum. (odkaz jsem už vymazal ale bylo to tuším fan klubu Forda, to vyhledáš).
Mj - dokázal bys mi říct, kolik tvá Puma žere v zimě na kratší městské pojížděčky?

03.12.2007, 18:28 |
Lukasino | Upraveno: 2007-12-03 18:28:59
dudelina: no taky reseni :-D
Timbo:
1) to ne, moje kapalina byla sladka, jednoznacne fridex ;)
2) jj, to zkusim, diky
Zdeny: take dobry napad, co se tyce cepu a ramen je auto v pohode, silentbloky motoru jsou myslim KO, tlumice torznich kmitu totalne netusim :o)) na ty tedy juknu...
Puma forum znam, ale auto neni moje /mlady/ takze radsi pisi tady :o)))
Co se spotreby tyce naprosto netusim, jeslti se nepletu cca 450km na plnou, je to mozny? :) Ciste jen zivy popojizdky po Praze.

05.12.2007, 15:20 |
Hanes S omegou ti neporadim, to je závada na prd.
Ta puma byla bouraná?
Mohla by být ohnutá poloosa-mě to dělalo přesně to samé,
taky je možné že je napálený náboj kola,ale to by bylo cítit při brždění-když to zvedneš a zatočíš kolem, nemělo by to házet,
to samý s tou poloosou.
Jednou jsem viděl podobný příznak když byl suchý kloub na poloose, ale to bylo jen jednou.

14.12.2007, 10:43 |
Jaryn ad2 : Na 99% poloosa,hledel jsem to rok na ducatu a pak mi kámoš se smíchem prozradil ,že to řešil asi půl roku ať ty poloosy vyměním.Nejhorší je ,že nebylo nikde žádné opotřebení ani vůle.Dělalo to jen při vyšších rychlostech,pokud jsem zašlápl plyn a muselo to přenášet větší krouťák. To ducato poskakovalo cca1cm nahoru a dolů..

14.12.2007, 10:44 |
Jaryn Vlastně se to chovalo,jako by jsi měl v tu chvíli "šišaté kola"
jjj... poloosy.
Přesně jak jsem psal už v komentáři nahoře.
Chování tomu přesně odpovídá. Taky jsem tehdy dlouho hledal, čím to je.
Diky za rady a ted co s tim? Da s to nejak vyzkouset? Nebo jedine koupit nove a bud se to zlepsi nebo ne...? Poloosy stoji cca 4+5,5k :o(
Co se konkretne s tou poloosou stane?
Nebo jak psal Tykeev zkusit rozpojit a podivat se na stav, popr. namazat?
jeste rozpojit u naboje, nebo u motoru? :)
v mém případě vždy dočasně pomohlo jí pořádně vymazat grafitovou vazelínou... je to jen dočasné... mě to vždy pomohlo tak na 3-4 týdny, ale za zkoušku to stojí a nestojí tě to skoro nic za vyzkoušení