Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > škoda rapid vs. VW Golf VII - ceny ?!? :)

 o Navštíveno 6260x o
o 01.10.2012, 16:58 | Sau | Upraveno: 2012-10-01 16:58:55
Procházal sem si dnes ceníky pár aut, novinek na trhu a nestačil sem zírat :) Jak VW, tak naša Škoda aktuálně představily novinky - Golfa v sedmé generaci a uplně nový Rapid. Auta to teda nejsů uplně srovnatelná nemíří přímo proti sobě, o to víc ma ale právě překvapily cenové (ne)rozdíly. Fakt bych nečekal že Golf može byt tak levný, resp. Rapid tak drahý. Nebo ináč, auto nesrovnatelně jednodušší a ošizenější, postavené pro jednodušší typ zákazníku vyjde ve srovnatelné motorizaci a výbavě dráž než daleko sofistikovanější výrobek (= Golf VII).

Schválně sem si srovnal Škodu Rapid 1.2 TSI 63 kw ve výbavě Ambiente (schválně ne uplně základní variantu, aby byl aspoň už trochu vybavený a nemoselo sa doplácat za uplně šecko, stejně to oproti základní výbavě Golfu ale nestačilo) a Volkswagen Golf VII 1.2 TSI 63 kW ve výbavě Trendline (základní)

Aby sem sa dostal na tu základní výbavu Golfu, mosel bych si u Rapidu připlatit :

3 500 za asistent rozjezdu do kopca a kontrolu tlaku v pneumatikách
1 200 za rezervu
2 700 zadní stěrač
5 000 el.okna vzadu
10 000 climatronic

Základní cena Golfu je 339 tis Kč. Základní cena toho Rapidu je 325 tis.Kč. U Rapidu si mosím na úroveň Golfu připlatit 22 400 Kč, čímž sa dostanu na 347,4 Tis Kč.

Proč by si měl potenciální kupující kůpit Rapida a ne Golfa? :)


o 01.10.2012, 17:12 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
protoze Golf neni cesky auto :-D
o 01.10.2012, 17:20 | Ravo | Upraveno: 2012-10-01 17:30:11
Protože golf se svým menším kufrem není sen každého českého zahrádkáře a je v něm vzadu míň místa (když ten Rapid má přece rozvor větší než Superb, mámo..)

Škodovka zase nezklamala, ale řekl bych že má moc dobře udělaný průzkum trhu a tyhle její vylomeniny zase jako obvykle projdou... holt je to o lidech, patří nám to stejně tak jako politici které jsme si nechali zvolit
o 01.10.2012, 17:38 | Honza2.016v
škodovka rapid je postaven na starý (VW polo a audi A1 současný generace..), byť modifikovaný platformě, kde byl vývoj minimální, ale díly z kterejch je ta platforma složená nejsou nejlevnější, ale zas jsou ještě "poctivý"(v porovnání určitejch dílů s r. třeba 2000 a dříve, spíše 1995 to je zas ošizený..)

golf měl drahej vývoj, ale levnou výrobu..zcela nová platforma MQB (filozofie MQB je to co sem již napsal.. drahje vývoj, levná výroba..) šetřilo se kde se dá..síly plechů na hranici únosnosti (proto je to taky lehčí..)... ztělesněnej ekoterorismus
o 01.10.2012, 17:59 | Sau
Že je lehčí než dřív (o 25 kg, takže celkem nic moc) je snad dobře, Že vydrží daleko míň než dřív je, bohužel, jasné, ale to tak nejak šecky auta, takže to nejde brat jako vadu (bohužel, opět).

Nevěřím ale že by VW svoju vlastně vlajkovů loď právě šidil. Resp. ošidil oproti staré generaci dost možná jo, ale pořád na nejaké, dost vysoké, úrovni bude. Golf je to co dělá Volkswagen Volkswagenem. na rozdíl právě od Rapidu u Škody, kde věřím že sa šetří na uplně všem, bo je to nezakrytě ekonomicky model. Cenově to ale nepoznat.
o 01.10.2012, 18:09 | tykeev
co jsem četl, tak má být rozdíl v úspoře váhy cca 100kg oproti předchozí generaci golfu
o 01.10.2012, 18:14 | Sau
Web volkswagenu píše že 25 kg (ta 1.2 TSI verze u VI a VII).
o 01.10.2012, 21:54 | tykeev
aha, web VW jsem nestudoval, vycházel jsem z prohlášení šéfa VW:

Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn ale už ve své řeči zdůrazňoval především praktické přednosti novinky. Těmi jsou v průměru o 100 kilogramů nižší hmotnost než u šesté generace, průměrně o 14, ale také až o 24 procent nižší spotřeba paliva a zcela nová konstrukce.

Zdroj: [ Link ]
o 02.10.2012, 16:17 | Tuner#2
Honza2.016v: A to se pak najdou lidi, co tyhle postupy ještě schvalujou a říkají tomu krok kupředu a jak je ta dnešní výroba všeho super! Je mě na blití z toho a popravdě nevím co si koupím za auto až Fávo na stavbě doslouží...
o 02.10.2012, 16:33 | Sau
Takže pokud takové auto velikost i Golfa neváží aspoň dvě tuny, je to šmejd, jo ? Btw. zrovna Favo bych teda za vrchol inženýrství rozhodně teda nepovažoval.
o 02.10.2012, 16:45 | AR
sau: tak teď si ťal do živýho ;)
o 02.10.2012, 16:49 | Tuner#2
Sau: Přečti si ještě jednou co Honza psal a jakým směrem to jde... Jak jsi přišel na to, že Fávo je pro mě vrchol techniky?
o 02.10.2012, 16:51 | MATTESS
Spíš by měl zajít na oční
o 02.10.2012, 16:57 | Sau | Upraveno: 2012-10-02 16:59:17
Tak, že si stěžuješ že nevíš, co si místo něho kůpíš. Přeca bys dobrovolně nejezdil v nečem tak starém, pokud by nebylo podle tebe skvělé auto.

Pokud by to mělo byt jak píš honza neby ty, mosely by byt už teď příkopy kolem cest plné nepojízdných, pár let starých vraků. Což sa samozřejmě neděje, na rozdíl od snižování nákladů ve výrobě, které je snad tak staré, jak výroba aut samotná.

Druhá věc je zmenšování a turbení motorů, tam ale nejde o snižování ceny a o tom sa teď nebavíme.
o 02.10.2012, 21:38 | Tuner#2 | Upraveno: 2012-10-02 21:40:50
Sau: To je nějaký prohřešek jezdit ve starém autě? Ano jezdím v něm dobrovolně a ano nemyslím si, že je to nějak zvlášť skvělé auto. Nicméně v současné době neznám nástupce, který bude jezdit za stejné a nebo alespoň podobné náklady snad kromě feldy...

Máš trochu zkreslené představy, ekoterorismu v podobě 1,0 - 1,2 Turbo není jen o motorech, ale o šetření na autech celkově a rozhodně tomu v takovém měřítku v minulosti nebylo. Stačí se v tom drobet pohybovat a člověk jen žasne nad tím, že dřív stačil vyměnit silentblok za 40,- a dneska se musí koupit celé rameno za trojku. Podívej se jak vypadá většina plastových světel po 5ti letech provozu. Žlutá pokroucená hrůza co nesvítí nedej bože aby Tě odešel motorek na náklop. Najdou se totiž výrobci co Tě ten motorek prodají jedině s celým světlem neb nejde vymontovat. A takhle bych mohl pokračovat dál a dál...
o 03.10.2012, 15:25 | Sau
Ujišťuju ťa že sa šetřilo a šetřit sa bude. Tento samý rozhovor mohl vést před deseti, dvaceti nebo nevím kolika rokama a nářky "toho kdo do toho vidí" by byly obdobné.

Ano, samozřejmě, snad u každého modelu auta najdeš nejaků fičuru, u které opravdu nechápeš jak někdo mohl dopustit její schválení do výroby, ať už kvůli její (ne)kvalitě nebo komplikovanosti, u některých sa takových věcí sejde klidně několik, ale opět to není nic co by nějak vybočovalo. My máme např. světla staré 5 a 8 roků a vypadajů jak kdyby vyjely z fabriky. A svítí přitom furt (žádné denní světla sa nekonajů). Stejně tak sem ale viděl světla na 5-8 roků starých autoch vysvícené, takže je to prostě o přístupu k daném modelu, jak píšu, rozhodně ne globálně všude stejné... Snižování váhy u aut prostě beru jako rozhodně dobrý krok.

Nicméně nic z toho neřeší to původní téma. Já, moset si vybrat z těchto dvůch aut, o Rapida bych ani nezavadil. Zas ale, do mojeho výběru auta by sa ani jedno z těchto aut nedostalo ani náhodů, to je věc druhá.
o 03.10.2012, 21:18 | MATTESS
Když je zmínka o novém Golfu - od GI se o polovinu zkrátila modelová obměna. Jestli to tak půjde dál, bude nový model každý rok?
Golf I 1974-1983
Golf II 1983-1991
Golf II 1991-1997
Golf IV 1997-2003
Golf V 2003-2008
Golf VI 2008-2012
o 03.10.2012, 21:45 | crestik
...jenže každá generace Golfu se nemění uplně od základů. Moc do toho nevidím, ale GI je skoro to samé, co GII, GIV je vlastně už skoro GV, atd, stejně tak Fel krutě vychází z Favo.
A když se podívám zpět, tak zrovna to Favo stálo v té době od oka 30 platů, každý byl mechoš, každý věděl, co je třeba na autě udělat a v jakém intervalu, najelo to 2-10tis km za rok dožilo se 200tis km max. Dneska auto stojí 10-20 platů, drtivá většina sere na údržbu a ty auta najedou 300tis za pár let, stočí se na 150 a pak fungujou dál. Takže podle mě se ten vývoj posunuje né zrovna ideálně, ale nějakou logiku to má.
Mimochodem, co mám info, tak u nás na hale nejvíc vydělává linka, která kompletuje prvek nadstandartní výbavy, a to jede na jednu směnu, na rozdíl od ostatních 3sm, které rubou součást, kterou má vlastně každé auto
o 04.10.2012, 19:40 | Honza2.016v | Upraveno: 2012-10-04 19:43:04
dělám ve vývoji a mam porovnání generace PQ35/46 a MQB což je golf/ocatvie současný a nastupující generace...

to co ty díly vydržely dosud byl dá se řící standart - byly už nějak odlehčený, ale ne na úkor životnosti..(mohu tvrdi, že jak sjely s autem z linky, tak na konci životnosti auta vjeli s autem do pece..)

Kvůli platformě MQB se dělaly nový specifikace, protože kdyby se jelo podle starejch nevydrželo by to ani 100000 cyklů... takhle to vydrží alespoň 300000 (odpovídajicí cca 200-300tkm nájezd) a je to popraskaný, což ale zákazníkovi stačilo:) v současnosti ten díl kterej sem dělal je pro MQB oproti PQ35/46 o 1kg lehčí (celková hmotnost 1,9kg..) a už to je trochu extrém, když pro jiný koncerny a auta podobný třídy děláme i 5kg hovádka.... stejným směrem se ubírají i PSA a renault/nissan....

je prostě sranda sledovat požadavky zákazníků na nízkou váhu a na co nejnižšší cenu (obojí jde -menší váha, méně materiálu -tam kde byl 1 plech se dá levnější 0,6.mm a ono to po dobu potřebnou vydrží..) i za cenu toho že se upravujou "výkonostní" (pevnost, stálost funknčích parametrů..) specifikace směrem k horšímu aby ten díl byl prostě "zelenej"
o 04.10.2012, 20:10 | Sau | Upraveno: 2012-10-04 20:14:14
Pokud to na něčem automobilka jednoduše přežene, řekl bych že sa rychlo vrátí zpět k původní variantě, bo sa to pak ani jí samotné nevyplatí. Snad každá firma v jakémkoliv oboru hledá (ať už pod tlakem někoho dalšího, nebo bez něho) kde ušetřit (k čemu že by mně jako zákazníkovi měl vadit tenčí plech ?). A ne pokaždé to vyjde. Já sice ve vývoji dílů pro auto průmysl nedělám, ale opravdu sa nebojím že by sa počínaje dnešníma rokama začaly dělat auta co nevydrží vůbec nic. A že už ty dnešní auta nevydrží nájezd a roky co auta před 10, 20, 30 atd. rokama je snad jasné každému, o tom sa snad nikdo nepře.

Ináč právě sem poslal mail do Škodovky (kamarád - redaktor v motoristickém časopise na oddělení pro media taky), tak su zvědavý co a jestli vůbec odpoví.
o 05.10.2012, 21:33 | HIGHTOWER
01.10.2012, 17:12 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M) - má pravdu tento pán :-D

Je to české, takže je to lepší, dají se na to lépe sehnat ND a levnější :-D, to je přeci jasné :-P
o 30.12.2012, 21:32 | cupra.165 | Upraveno: 2012-12-30 21:33:59
[ Link ]

sem zvedav,jak se ty prodeje rozjedou. K nynejsimu stavu,jak to v teto republice nyni vypada si myslim vseobecne pro vsechny automobilky slavne nebude..i kdyz najdou se vyjimky
o 31.12.2012, 09:30 | Docthor | Upraveno: 2012-12-31 09:40:03
Já si myslím že Rapid je a bude propadák, lidi už nejsou tak jednoznačně zaměřeni na slovo české auto, už dávno ví, internet,media atd.. že za ty peníze mají hodně velký výběr a rozsah možností. Škoda se lehce propadá ,zatím co korejci,francouzi si mnou ruce.. nemluvím zde o nějaké kvalitě ale podle toho co slyším a vidím, tak první co koho zajíma je za kolik, co to všechno má, a jak dlouho dostanu záruku.. a taky už na to Korejci přišli že člověk český má rád věci třpytivé,blýskavé,futuristické, takže čím víc chromových lištiček a různých věcí tím víc adias :-)

Jo a jinak za mě Golf vs. Rapid je jednoznačně Golf i když jsou to auta jiné kategorie, spíš Polo vs. Rapid by bylo vhodnější.

Rapid je pro mě předražená hranatá plechovka,byť svůj účel splní,tak bych si ho nikdy nekoupil, vlastně koupil,ojeté za 100 tis. jako druhé auto do rodiny by stačilo :-)
o 31.12.2012, 10:25 | Sau
Su rád, že sem teda nebyl za úplného idiota, když pdole ma Rapid byl předražený. Poznali to aj, kupodivu, kupující.
o 07.01.2013, 20:14 | HIGHTOWER
tak to trochu nechápu tu cenovou politiku, takovou cenou Rapida zabijou úplně, nebo ho zlevní???...
Octavia III začíná na 335.000,- Kč
[ Link ]
o 07.01.2013, 22:42 | Sau
No on Škodovce trochu podrazil nohy sám Volkswagen, když na našem trhu nasadil najnižší cenu Golfu na 339 tis Kč. No a jelikož je Octavia "pod" Golfem, musí mět aj nutně startovací cenu nižší, to ináč nejde. Takže proto je ta cena "již od" taková jaká je. Kdežto Rapid od Volkswagenu přímého konkurenta nemá, tak si Škodovka mohla cenu nesmyslně našponovat, jak jí bylo libo.
o 08.01.2013, 03:20 | HIGHTOWER
Njn, golf, nevím, mě prostě přijde pod oktavku, i když je na stejném podvozku, v tom debilním kategorizováním se stejně nedá pořádně vyznat a stejně jen chudackovi to není jedno, kam auto spadá, aby mohl říct, já mám auto z vyšší třídy, kategorie, ha ha ha...
o 08.01.2013, 19:48 | HIGHTOWER
No, taky zajímavé porovnání a myslím, že by C není tak hrozný v dnešní době a ten rozdíl je značný:

[ Link ]

[ Link ]
o 08.01.2013, 20:20 | Luke_288
Evidentně ti to dost leží v žaludku.
Mohl bys, pro nás jednodušší, nějak přeložit text z 3:20? Četl jsem to několikrát a smysl mi to vůbec nedává.
o 08.01.2013, 21:41 | HIGHTOWER
3:20 - šprtání na zkoušku z práva, tak ani nevím, co jsem to psal :-D
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3112 sekund.