
Navštíveno 5132x


17.08.2012, 11:06 |
Losky Ahoj, bratranec si chce kupovat auto s odpočtem DPH, protože je ZTP. Nikde se prý nedočetl, jak je to s bazarovým autem. U nového to problém není, ale chtěl by něco lepšího, ikdyž staršího, tak max 2009 nejstarší.
Nevíte, jak to je? Až 200tis mu může darovat stát, ale jestli na to jde i odečíst DPH, to prý mu nikdo nebyl schopen říct.
Díky za postřehy
Musí si koupit v bazaru takový auto, u kterýho si předchozí majitel taky uplatnil DPH, ne?

17.08.2012, 11:43 |
Paczqo | Upraveno: 2012-08-17 11:46:55
DPH u bazarového auta je problém určitě bych zašel na finančák a tam si to zjistil osobně protože je to vícemeně případ od případu ale třeba co přes nas chodí ojetá auta z operáků a prodávaj se hendikepovaným lidem tak tam už odpočet DPH nejde a jde vždy o auta 2010 - 2011.
Jinak kombinace státního příspěvku a odpočtu DPH je samozřejmá a běžne se to tak praktikuje u novým aut mnohdy se podaří ten odpočet DPH i s úpravou na ručení řízení a podobně každopádně vždy je nutné to DPH zaplatit a pak požádat o vrácení. Nkde funguje že DPH zaplatí za toho zákazníka prodejce a tomu se to pak vrátí ale není to všude.

17.08.2012, 12:34 |
Losky Byl v Peugeotu se podívat na 308SW a nabídli mu slevu 19% z ceníkové ceny a 20% odpočet DPH a pak od státu nějaký ten příspěvek, tak byl z toho mile překvapen, ve směs to auto je pak oparvdu třeba za 40% původní ceny.
Ale víc ho zajímá něco vyššího (Scout, Outlander atd). Takže spíš řeší, jestli jde se vyhnout tomu DPH u bazarových aut. Konkrétně firma www.autopartner.cz to nabízí, ale vozový park je omezený.
Jinak se ptal třeba i u Citroenu a tam jde sleva pouze na nové auta. Peugeot to dává i na referentské a předváděcí.

17.08.2012, 12:44 |
m DPH je vyčíslitelné pouze pokud ho vůz neztratí - ztratí ho jakýmkoliv převodem / prodejem osobě nebo subjektu, který není plátcem DPH.
Když DPH již bylo jednou ztraceno, nelze ho vrátit nebo dopočítat zpět.

17.08.2012, 12:58 |
Losky m: Moc tomuhle nerozumím. Takže nejde koupit bazarové auto a odečíst od něj dph? Tohle mi nějak hlava nebere:)
Díky

17.08.2012, 13:19 |
m | Upraveno: 2012-08-17 13:19:46
pokud je bazar plátce dph nebo to dělá komisně pro přímého majitele, který je plátce dph, tak lze, pokud si ten poslední majitel / nebo bazar DPH odečetl. Pokud ho měl už někdo kdo DPH neřešil nebo ho koupil bazar, který není plátce DPH, tak DPH vyčíslitelné jednou provždy ztratí a pak už to nejde.
EDIT: prostě auto musí mít aktivní DPHčko, ale to ti každej prodávající řekne, jestli tomu tak je.

17.08.2012, 13:21 |
Losky Super, děkuju. Ta poslední věta mi stačí:))))

17.08.2012, 13:21 |
m stačí se vždy zeptat zde lze odečíst DPH :)

17.08.2012, 13:35 |
Losky Super, asi u aut co to jde, tak to dost často píšou do inzerátů. Možnost odečíst DPH. Takže taková auta hledat:) Díky moc za vysvětlení
Bohužel ta poslední věta od m není zcela v tomto případě přesná u bazaroveho auta je to skutečně individuální věc a je fakt lepší to zjistit na FÚ hraje tam roli víc věcí.
Další věc píšeš od státu nějaký ten příspěvek z čehož rozumím že ho tvuj bratranec ještě nemá a nejdříve by si měl vyřídit žádost o ten příspěvek zda mu ho vůbec dají a v jaké výši a pak řešit zbytek ono žádost o příspěvek a přiklepnutí je minimalně na měsíc čekání.

17.08.2012, 14:05 |
Losky Zažádáno už má. Jen neví, zda jít pak do nového či ojetého. Celkem ho zlákali na P3008 a na tu 308 díky ještě 19-21% slevě
Vzhledem k tomu že je příspěvek na 10 let tak bych volil určitě nové nebo max 2 roky staré než nějakou bazarovku třeba 5 let starou. Samozřejmě záleží určitě na finanční situaci protože je dobré mít havarijko které u noveho bude asi stát víc a idealně ještě pojištění příspěvkukde cena je stejna jak u noveho tak u jeteho.

17.08.2012, 14:58 |
m na fú se zeptat můžeš, ale v tom které konkrétní auto aktuálně má legálně dph nebo ne se dozvíš maximálně kolik je hodin a kdy zavíraj :)

17.08.2012, 15:09 |
Paczqo | Upraveno: 2012-08-17 15:12:57
No nejde tak o to ktere auto ten odpočet má nebo ne ale o to jakym stylem to budou odečitat u ojeteho auta a zaleži na věku auta a kategorii protože od určiteho věku vozidla odečítaj DPH jen od marže kterou má ten prodejce na tom autě. Další věc je že aktualně se myslim od ceny odečítá příspěveka sleva ateprve z výsledné ceny se vypočítá DPH které se vrací.
maximální nvýše DPH co vracej je 100tis ,- kč a auto nesmí být kategorie N1 a N1G což auta co maj uvedeno v bazaru s odpočtem DPH většinou jsou.
Ale fakt je lepší jít se tam zeptat protože sice MPSV zavedlom příspěvek až 200tis na 10let ale FÚ k tomu nevydal nové směrnice a furt to berou podle toho že se příspěvek dává na 5 let a maximalně 100tis.

17.08.2012, 17:32 |
Losky Takže asi stejně bude lepší jít do nového. Uvidím jak dopadne. Taky mám pak možnost to řešit jako on. Nejvíc ho zaujal slevou ten 3008. Dávají 21% slevu, pak 20% DPH a příspěvek. Peugeotu se ale bojí. Já bych do toho klidně šel, když to bude v záruce.
Jak je to pak vlastně s tím, když dotyčný co to čerpal umře? Bude si to brát na babičku

17.08.2012, 17:42 |
MAX Teď Ti Pazqo nerozumím ani já. Odečet u auta řeším, protože jsem plátce a chci si koupit bazarové auto s odečtem DPH. (Teď se nebavme příspěvku ZTP, ten se mě netýká a doufám že ani nebude.. :-)
Každopádně podle mého mají odpočet DPH právě jen auta kategorie N1, protože u jiných si odečet DPH uplatnit nemůžeš - když se bavíme u bazarových autech, tak jen N1 jej mají. Tedy koupil si jej podnikatel jako "nákladní" vůz na firmu. Jiné odpočty DPH mi nejsou známy. Soukromá osoba si DPH odečítat nemůže, a taky ani není plátceDPH..
Není to tak?

17.08.2012, 17:43 |
MAX JO a ještě jedna věc - jakmile je to N1 (nákladní firemní vůz) tak je většinou otipováno jen jako 4 místné, nemýlím li se..

17.08.2012, 20:45 |
Paczqo | Upraveno: 2012-08-17 20:47:17
Losky: auto jde do dědického řízení příáspěvek se nevrací v případě úmrtí majitele.
MAX: ano ale když maš odečet u auta pro ZTP je zapsáno jako M1 nebo M1G to je právě ten rozdíl mezi odpočtem pro firmu kde je to N1 a N1G s upravou míst a pro ZTP kde se auto zapisuje jako M1 nebo M1G a není žádná uprava míst k sezení, a jsou případy kdy bylo auto člověka se ZTP tudíž je M1 a on ho prodal ještě před vypršením příspěvku a měl vrácené DPH ale když to skončil dřiv než je stanovená lhůta, dříve 5 dneska 10let, musel vracet poměrnou část a v takovem příadě jde i u tohoto auta uplatnit odečet a takovych aut se najde docela dost často to jsou 1 - 2 roky stará auta kdy ten člověk třeba neutahl uvěr a podobně.
Ale když bude auto v bazaru s odečtem DPH a bude N1 tak nemůže požádat ani o vrácení z te kupní ceny a ani z marže prodejce.
Když ho koupí za plnou a je to M1 nebo M1 tak může požádat o vrácené ale DPH se vypočítává jen z marže prodejce.
A když jde o nové auto tak se DPH co budou vracet vypočítává z ceny která vznika po odečtení státního příspěvku a třeba slevy od prodejce nebo dotace od nějaké společnosti a podobně.

17.08.2012, 23:10 |
m max: tak to ti uniká docela dost, už pár let, tuším snad už 2,3 nebo dokoce 4 roky u nás kategorie N1 není, jako podnikatel už můžeš koupit bez DPH cokoliv na ježdění do firmy, takže náklaďáky už se z kombíků dělat nemusejí, žádné mříže se nikam nemontují, naopak si je můžeš svévolně odmontovat, žádné pásy se neřežou, žádná 4 místa se netypují do techničáku. Bylo to tak všude v evropě vždy, jen u nás vznikl tento moloch aby se napakovala MTX, která výhradně prováděla přestavby mříží.
Teď už můžeš koupit smarta bez DPH, normální sedan či motorku a pokud jsi plátce, odečítáš bez omezení :)