
Navštíveno 2144x


20.03.2012, 22:40 |
MAX Jak je na tom tenhle motor od Fordu - z mondea po faceliftu (2005?)
Mám možnost to koupit od známého ve výbavě GHIA, šestikvalt s xenony atd, (kromě kůže snad všechno - i solo rádio s výstupem na dvoje sluchátka vzadu) ale je to tahle nafta. Najeto origo 157tkm (doloženo doklady a fakturami ze servisu) a po výměně turba za originál Garret (se zárukou a dokladem) - za 99.000kč..
Co všechno se sere na těchto motorech - četl jsem o zadírání vstřikovačů, nicméně u forda už se s tím naučili a repas prý není tak drahý jako býval kdysi (8k jeden vstřik, tuším tehdy).
Jak je to nyní? Je to pořád ještě nesmysl? A jít jedině do benzínu?
měl sem to několik měsíců a stačilo. Hodně citlivé na naftu, v zimně se projevil a velmi divná konstrukce několika termostatů, které pak zahejbali i se spotřebou. Když to funguje, tak to je kultivovanější oproti Tdi, na delší cesty celkem úsporné. V okolí bych všem doporučil benzín a LPG. PRostorem, prodvozkem, interierem to je celkem slušné auto.
pokud s turbem nebyly vyměněný nebo alespon zkontrolovaný rozvody (šponovák řetězu hlavně) tak bych si o to auto neopřel fakt ani koloběžku !
a všeobecně bych se tomu motoru vyhnul hodně velkym obloukem a šel do benzínu když už nutně forda.....tyhle mondea fakt žádná sláva, chce to novej model tam klidně můžeš už i do nafty kterou nedomrdal ford ...

21.03.2012, 12:41 |
MAX No já jsem taky radši pro benzín a LPG, ale tady normální auta nejsou. Chtěl jsem Forda Mavericka /escape - 2.3 se prý kazí - alespoň mobile.de je plné těchle aut s vadným motorem, 3.0 V6 je tady minimum a pak už mě napadl jen Explorer 4.0 V6, konkrétně tenhle
[ Link ] ,ale dočíst se o něm něco (od někoho fundovaného, kdo to nekriticky nevynáší do nebes, protože si to koupil) na českém webu co se provozu a ND týče je taky skoro nemožné.. :-)
jasně tak evropská 2.3 v pixle maverick se bude srát.....
4.0V6 je co ? vortec ? pokud ano tak toho se neboj....
tak nen neni to vortec.....je to stejný jako mustang/land rover.... to je pohodovej 4litr toho se nebát ;-)

21.03.2012, 13:26 |
MAX Tak netuším, jak jej označují - Vortec to asi nebude - Wikipedia říká jen tohle - Engines were either the 210 hp (157 kW) SOHC 4.0L V6 with 254 ft·lbf (344 N·m) of torque.. Ataky žese od roku 2005 dával do Mustangu.. :-)
SOHC
The SOHC version was introduced in 1997 in the Ford Explorer, alongside the original pushrod version. It features a variable length intake manifold and produces 210 hp (157 kW) and 254 lb·ft (344 N·m)f. It uses a jackshaft in place of a camshaft to drive a timing chain to each cylinder head. Three timing chains are used, one from the crank to the jackshaft, one in the front of the engine to drive the cam for the left bank, and one on the back of the engine to drive the cam for the right bank. Ford has since phased out the engine in favor of the more powerful an efficient Duratec 37. Ford Power Products sells this engine as the SOHC-640.[2]
A version of the engine is used in the Land Rover LR3 in Australia and Canada, producing 216 hp (161 kW) and 250 lb·ft (339 N·m) of torque at 3,000 rpm. The Land Rover version of the engine became unavailable in the United States for the 2008 model year.[3]
Applications:
2001–2011 Ford Ranger
2001–2010 Mazda B4000
1997–2010 Ford Explorer/Mercury Mountaineer
2005–2010 Ford Mustang
2005–2009 Land Rover LR3
Jinak tenhle konkrétní má snad fabrickou přestavbu na E85.. Akorát mi to příjde už jako zbytečně velký mastodont - Maverick 3.0 V6 má o cca 6Kw míň na o litr menším obsahu a to mi příjde "ekonomičtější"..
zrovna tyhle V6 nejsou moc ekonomický samy o sobě ale samozřejmě ve většim autě jako explorer to vezme zákonitě víc než v mustangu no :) Zlatej vortec ten vezme 12L v mnohem větší pixle než explorer .....takhle počítej mustanga tak 12 tady tak 14..... plynu kombinačku tak 15-16...
motor dobrej nesere se ale spotřeba neni na dnešní technologii moc dobrá no....

22.03.2012, 16:29 |
MAX No, asi budu koukat spíš po té třílitrové V6 v Mavericku a (nebo 2.5V6) v Mondeu), to už bude novější a "evropštější" motor a jak říká Zdeny - nebude to v tak obrovském a zbytečném mamutovi..:-)

22.03.2012, 16:31 |
MAX I když takový Ford F150 SVT Raptor se 6.2 litrovou V8 bych si kruci nechal líbit..
tady se řeší naftový Mondeo s očkávanýma minimálníma provozníma nákladama a vy zase s USA šestilitrem :-))))
tommas : páš na tdci mondeu neni co řešit....tomu moturu nepomůže ani svěcená voda.... hned za 1,9dci renaultem je on .....
RV 2006, 130t km, menene brzdove kotuce, napinak retaze, inak bezna udrzba... spotreba dlhodobo 6,2-6,4L
pokazit sa ti moze kazde auto, tu su nachylne delphi vstrekovace, mam znameho taxikara, ktory ma najazdene cca 800t km a nechal ich repasovat uz zo 5 krat. cena repasu 4 kusov do 900€, samozrejme nie v origo servise.

23.03.2012, 12:47 |
MAX Takže co cca 150.000km repas- no doetl jsem se, že i během záruky se někteří vezli naodtahovce i 2x - podle článku výše.. :-)