Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > smg převodovky BMW - zkušenosti

 o Navštíveno 16280x o
o 08.03.2012, 10:14 | Zdeny60
Včera jsem jsem měl možnost svézt se v M3 s smg. A4 tvrdolín, tak celkově (přesto, že je to BMW) bych s tím asi mohl žít. Jak si stojí smg převodovky v poruchovosti a nákladnosti servisu?
je lepší dívat se po M3 s manuálem, automatem nebo smg?
Jak moc náročná je servis M3 proti například STI?
Nekupuji, pouze se ptám:-)

Smg se dávala i do e46 330i, ne?



o 08.03.2012, 10:17 | tommas

foto k příspěvku  od tommas

o 08.03.2012, 10:22 | cupra.165
Zdeny,ja myslel,ze ses zbavoval MPS diky te tvrdosti,to same asi i u spec.B, a chces dalsiho tvrdaka? Kdyz uz M3,chtel bych ji s manualem. SMG se obcas porouci okolo 100-125 000km,ale mam to jen s doslechu.Zkusenejsi povi vice
o 08.03.2012, 10:35 | tomi666
Všichni mají inforamace o SMG jen z doslechu nebo co někde někdy četli :D Já SMG mám. SMG se dávalo i do e46 330i i do 325i do roku 05/2003 tam byl 5st. SMG a od toho data se začalo dávat SMG II se 6st. Jinak spousta lidí vydává SMG za automat, což úplný nesmysl. SMG je klasická manuální převodovka, akorát má robotizovanou spojkou. U M3 s SMG byl problém jen v tom, že tomu lidi vesměs dávají po kulích v tom nejtvrdším modu řazení a okolo 100tis ale i dříve byl už na výměnu diferák. Jinak u SMG se nemá co kazit, krom čerpadla, případně jednoho ze 3přepouštěcích ventilů co tam jsou. Nikdo tomu nerozumí, skoro nikdo se s tím v reálu nesetkal, ale jak se zeptáš SMG tak ti každý řekne joo to se sere, to nebrat atak. Takové lidi miluju :D
o 08.03.2012, 10:38 | tomi666
Jinak Zdeny, pokud pokukuješ po m3 z smg, pokud chytneš hezký a nevyhonění kousek po někom normálním, tak SMG tě chytne a už nepustí. Vždycky se těším až se znova projedu, jak si to háže ty meziplyny při podřazování atak :)))
o 08.03.2012, 10:41 | cupra.165
tomi666 -klid,vzdy pisu,ze povi chytrejsi,nemusis hned tak zprudka startovat a milovat mi taky nemusis.Ja nepisu,ze je to kram..je to jen dalsi vec navic,co se muze porouchat.
o 08.03.2012, 10:42 | tomi666
cuprous, ale já nemyslel tebe, já myslel obecně :) ono i lidi co BMW mají o tom hovno ví a řeknou přesně to co jsem napsal :)
o 08.03.2012, 10:51 | Tuner#2
Sorry za OT, ale jak někdo může mít dobrej pocit z toho, že mu nějaký "pan Bosch" sám udělá meziplyn to mě hlava fakt nebere :)))
o 08.03.2012, 11:06 | Zdeny60
tomi666 - díky za info.

Cupra.165

ANo, to je pravda, o té tvrdosti.ALe jelikož na cesty do práce mám služební auto doma je Legay ( a zůstane), tak proč na pár tisíc km za rok nezkusit třebas i M3?

Jinak dojem jsem měl z té M3 úžasný, brutální reakce na sebemenší pohyb plyn. pedálu, brzdy, ale byla bouhclá na předek, takže se měnilo i uložení tlumiče a pod = nic pro mě:-)

Snad jen to, že jako auto pro zábavu - ANO. Nic víc se od toho nečeká.
Ještě mám v plánu projet Lexus IS350 (taky zajímavý motor, jen bez turba).

Spíše se vraťme k tématu: servis M3. Cena, co jak jak často, kde, u koho atd... vím, že tohle auto je hlavně o těch banánech, ale na druhou stranu, 99% by u mě jezdilo jako "normální" auto a pouze v občasných chvílích by šlo na 5000rpm:-)
o 08.03.2012, 11:08 | assassin
Tuner: hele myslim ze mame dost podobnej pohled na techniku u aut a vicemene me taky "automaticky" veci stvou a mam rad co nejsyrovejsi mechanicka reseni, ale treba v R32 me fakt bavilo radit padlama, poslouchat zvuk VR6 ikdyz ta koncepce je takovej trosku konstrukcni zmetek a i ty meziplyny pri tom bleskovym razeni DSG se mi libily :) myslim ze by me bavilo i SMG..

ad to ze se to sere - vidim to jako tomi666, neni to zas takova veda kdyz to clovek nastuduje, jen je to trochu neobvykly a automechanici co maj zajety naky postupy se temhle neobvyklostem brani a nechtej premejslet.... dam jeden modelovy pripad.. nismo a jeho kritika serouciho se vanosu... ten vanos je uplne stupidni hydraulika - pist ve valci, prepousteci ventil a cely je to pres axialni lozisko pripojeny na vacku.. kdyz blbne tak uz netesni pistni krouzek, takze se jen vymeni... kdyz chrasti tak je vule na axialnim lozisku, ta se vymezi zbrousenim jedne podlozky... tohle uz delala uspesne spousta majitelu BMW samodomo v garazi jen se zakladnim vybavenim a navodem z netu... ale tady se to podava jako pruser za statisice. Jo autorizak to asi resil vymenou komplet cele sestavy za X tisic.. ale tak opravy aut formou vytrhnu pul motoru a dam to tam novy jako nahradni dil - tomu uz se snad ani neda rikat automechanicina...

o 08.03.2012, 11:08 | Martyn
tomi - a kdyz uz se to posere (jako ze to casem prijde), mas nekoho kdo to da dohromady? Onehda byl na bmwklubu pan co z toho byl tezce zoufalej, nikdo to neumel dat do kupy, nakonec tusim ze skoncil tim ze do te 330i dal manual..
Jinak urcite je to zajimave, ja mel pujcenou Z4 sdrive 35i s DCT (nastupce tohoto SMGcka) a jako jooo, to uz by slo:) oproti steptronicu nebe a nudy, ten bych nechtel ani za nic..
o 08.03.2012, 11:16 | Mr.Scully
No já mám kolegu, který má E46 330i se SMG a už se mu zkurvila a oprava prý tak 30-40k. Nadává na to jak špaček.

Ad servis M3 - nejde o to, že by se to nějak sralo, ale asi spíš o to, že spousta dílů je jiných (a výrazně dražších) než u běžné E46.
o 08.03.2012, 11:24 | Dave1984
hlavně do BMW jen original díly, čidla apod. stojí dardu, ale obecně je BMW spolehlivé auto, měl jsem už tři brambory a vždy jen spotřebka...pokud člověk nekoupí jebku, tak si myslím bude spokojený, což se nedá říct o VW novějších ročníků :-/
o 08.03.2012, 11:46 | Nismo.Power
smg je bezproblemovy pokud to clovek fakt nekoupi po debilovi...... radi to rek bych dobre a neboj se toho.....samo m3 ma specificky dily ale i tak je treba e46 vpodstate bezudrbovy auto proti treba rs4 coz je pruser od a do z......
o 08.03.2012, 12:14 | tomi666
Hlavně neporovnávat SMG a SMG II třeba u 330i, je to úplně něco jiného. Většina poruch se řešila právě na tu první verzi. SMGček je v republice spousta a jezdí, určitě ji má i hodně lidí na klubu. Že se objeví jeden člověk ze sta kterému se to sere, neznamená, že to je tak na hovno. Jasně no, nějaký lojza pepik mechanik v tom vidí kdo ví co a když se v tom vrtá tak pak ještě nějakého hlupáka pěkně natáhne, protože ono tomu vlastně nikdo nerozumí atak. Oprava 30-40, moc by mě zajímalo co tam za ty peníze bylo uděláno :) Jo když někdo něco opravuje stylem nejde, vyměním za jiný díl tak pak oprava výjde na pěknou pálku u všeho. Ale zjišt'ovat proč to nejde, jestli by to nešlo opravit atak, to se nikomu nechce.

Ale pro Zdenyho, opravdu když vybereš slušný kousek od někoho normálního a vše bude tak jak má být, tak ti to bude dělat jenom radost. Pokud budeš dělat pravidelný servis, dávat bacha na průsaky a netěsnosti u toho SMG, tak budeš jenom jezdit. Kor pokud to chceš na ježdění tak jak jsi popisoval. Jinak servis záleží co, třeba brzdy kotouče jsou o polovinu drahší než u obyč e46, ale destičky víceméně stejně, filtry vychází na stejno, krom palivového který je u m3 dokonce levnější, náplně tam taky není rozdíl, spodní ramena s čepama jsou o nějaké 2tis drahší atak bych mohl pokračovat. Některé věci vychází skoro na stejno a něco je o když plácnu 30-40% drahší. Ale nic co by člověk nebyl schopný utáhnout.
o 08.03.2012, 12:42 | assassin
tomi: jj ty dily nejsou o tolik drazsi.. ale lehce mi prijde ze se vsechno na Mku.. mysleno spotrebak.. meni dvakrat tak casto... ale i tak, kdyz to neni daily driver tak je to celkem fuk...
o 08.03.2012, 16:07 | Lukasino
Zdeny, co tohle ISo?
[ Link ]

To uz je moc pekny a Tvuj oblibeny bazar ;o)
o 08.03.2012, 16:12 | CervinVega
SMG jde predelat na obyc manual prevodovku, da se do riti vsechno hydro a elektro...
o 12.03.2012, 10:39 | RedBaron
Jako Cervin, je to manuál s pár ovládacími prvky navíc.

Na M3 je jiných dost věcí, počínaje blatníky a konče podvozkem, nevím jestli bych chtěl takové auto na denní ježdění. No asi moc chtěl, byl by to luxus ale taky velmi dobře zaplacený. Spotřeba problém není, naopak je na tom tenhle motor velmi dobře v poměru výkon/spotřeba, ale na motor bych byl fakt opatrný, je to takové německé šestiválcové babyferrari a vyžaduje pozornější zacházení než běžné motory, jeho životnost je proti běžným šestiválcům od BMW cca poloviční a jeden díl do takového motoru umí stát jako celý jiný motor z běžného BMW. Běžnější je pořídit tohle auto jako druhý povoz pouze pro zábavu a pěkné dny.
o 12.03.2012, 10:48 | Nismo.Power
spotřeba je super u M3 to je pravda.... když pojede normál jízdou a vedle toho fábka HTB tak zaručeně fábka požere víc :)
motoru resp. celýmu autu se musí dávat hodně velká údržba pořád ale když se tomu dá tak to drží.....jasně že spotřebák jako podvozek de do kytek 2x rychlejc ale to na RS audinách jde 4x rychlejc....

známej z firmy jezdil jen s M3 (e46 s SGM) asi 5let každej den do práce z práce i po práci ježdění a pohoda, dával tomu údržbu jaká má bejt všechno měnil včas a auto drží.... teď to prodal a koupil 350Z biturbo..... s tim sem se projel a to nejede vůbec špatně (proti M3 jede fakt dobře) ale spotřeba je 15vejš spíš ke 20ti když se tomu dává víc....
o 12.03.2012, 11:05 | CervinVega
znam kluka, co mel M3 e46 manual r.01 na bezny provoz (za rok najel 50tis km), kupoval ji jetou tusim na 60sati, udrzbu moc neprozival, pres 2kila najeto ji daval pryc, resil jen spotrebni veci typu brzdy, silentbloky... ale nedaval tomu moc kour, verim, ze nejaky "radobyzavodnik" to dokaze oddelat po 50tis... a oproti M5/M6 je az socialne levna na provoz/udrzbu
na moji M3 e36 po 5-6 letech taky nic extra... ale pojisteni bych bral jako nutnost, platit obyc crash test "na predek ve 30ti" ze sveho by byl ulet, je tam 90% veci zcela jinych a stoji nesmyslne castky...
o 12.03.2012, 14:03 | RedBaron
To ale souvisí s tím, že dneska sehnat nějakou libovku, která má najeto 60 tisíc je o třičtvrtě mega, zbytek jsou auta, která už prošla rukama druhých a třetích majitelů, kteří jim dali totálně na pr.el.
o 12.03.2012, 14:09 | CervinVega
obzvlaste kolem Ostravy je jich par "povedenych", jak Zdeny zahy zjisti a poreferuje v romanu "Jak z nudy projet vsechny M3vCR ludry" :-)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3532 sekund.