
Navštíveno 12951x

Tak pomalu rozmrzá, probouzíme se ze zimního spánku a mám hned několik dotazů. Kdo bude něco vědět, stačí opět číslo a odpověď třeba i na jednu problematiku ;)
1. Aktuálně se bude tahat voda a z garáže do technické místnosti musím ač nerad podlahou. Je dobré ty plastové trubky dát do červeno/černé chráničky? Bude to sice v 10cm polystyrenu, ale nějaký čas teď volně na zemi.
2. Má smysl řešit gulu v koupelně? Někdo říká ano, ale že se musí jednou za čas zalejvat a někdo zas ne, že to bude akorát smrdět a dneska se to už nedělá. Co pak, když praskne hadička u umyvadla či přívodu pračky :-/
3. Bude všude vodní podlahové topení, zalejt anhydritem a nebo pár firem nabízí i beton? Opět někdo mě strašil, že při případném vytopení jde anhydrit do háje a je to celé rozkopat, zatímco beton vyschne položí se nové lino třeba a jede se dál...
4. Mám spočítané topení od projektanta. Překvapuje mě ale jedna věc a to rozdílné rozteče trubek v obýváku, jídelně a kuchyni. Přesto, že jde o společný prostor a přibližně stejně velké sektory, tak obývák je s rozestupem 150mm a jídelna a kuchyně se 100mm. Je to běžné? U kuchně za to může asi linka logicky, ale ta jídelna se mě zdá divná, navíc spíš budem v obýváku.
5. Potřebuju se podlahou dostat s topením do garáže, kde budou dva radiátory čistě jen na zavlažení. Ten prostup udělat dole a nebo tam doject někudy horem až v systémové desce? To mě napadlo teď, budu to řešit s topenářem, ještě jsem s ním tohle neprobíral.
6. Jak vyřešit regulaci topení? Viděl jsem tady před časem téma a zhýravosti jako v každém pokoji termostat a ovládat elektrikou nějaké ventily a provařit na tom za rok x kilowat a investicí nechci. U tchána je podlahovka 15 let, první rok vychytal průtoky a od té doby se na to nemuselo šáhnout. Jen je otázka kam s termostatem podle kterého to bude topit na určitou teplotu? Zatím mě napadá zeď před koupelnou po levé straně. Je to místo, které je relativně ve středu domu, nebude ovlivněno sluncem které dokáže termostat pěkně zblbnout a je to relativně nejdál od krbových kamen kde si budeme na večer přitápět. Napadá někoho jiné místo, či řešení regulace? Přikládám půdorys s topením.
7. Mám natažené husí krky na antény a UTP + rezervy. Jsou cca. 3m dlouhé (prakticky jen rovně nahoru je to bungalov) a jak vyřešit aby se v nich netvořila kondenzace a nestíkala dolů? Mít ho uříznutej hned nad sádrošem, aby bylo 32cm vaty nad ním, či není problém ho mít vytaženej 20cm nad vatu a konec ucpat nějakým rounem, hadrem apod.?
Díky všem za reakce.

2. Jestli tím myslíš odtok v podlaze, tak za mě udělat. Měli jsme to v baráku (postaveno 1978) roky, pak když jsem předělával koupelnu, tak jsem ho zrušil. Dnes po nějakých šesti sedmi letech litujeme a jakmile bude předělávka koupelny (počítám do roka), tak vracím odtok zpět. Naštěstí jsem ho jen zaslepil, trubky jsou natažené.
1) To záleží, jak se budeš k těm trubkám chovat po čas jejich obnaženi. Asi bych dal jen tubex a ochránil případné přejezdy kolečkem atd.
2) Pokud se bojíš vytopení, tak si jí dej - např. od firmy HL, která má guly, které se po vyschnutí zavřou. Já osobně bych si jí nedával. Raději dbej na hydroizolační stěrku pod dlažbu v případě anhydritu.
3)Já jsem zažil píchlé topení v anhydritu, asi to tolik neteklo, pouze se vyseklo místo opravy, spravilo topení, zpět anhydrit, sešít a bylo.
Co jsem na to tak koukal, tak to vyschne a je to v pohodě.
EDIT: Ještě jsem volal jednumu dodavateli pro zajímavost - ten říká, že je to v pohodě - prý je vždy největší problém najít místo úniku.
Topenařinu neznám.

07.03.2012, 07:33 |
Zdenek (A)
6) Take jsem dal termostat do jedne tzv. referencni mistnosti, v prizemi mezi kuchyni a jidelnou. Sice to nejak funguje, ale uz premyslim, jak to trochu vylepsit. Napriklad vecer se prepne na nocni rezim (19 stupnu). Proc topit na plnej kotel, ze? Ale zalezu si do pracovny a tam by se mi hodilo si pritopit. Muzu rucne nahodit termostat na denni provoz, ale to neni usporne. Uvazuju o pridani bezdratoveho termostatu, ktery budu moci kdykoliv dat podle potreby do jine mistnosti. Treba do te pracovny.
Také to máme v centrální místnosti kuchyn-obývák, těžko to jde jinak,
ovšem denně se topí v krbu tudíž kotel nejede a nahoře jsou radiátory studený logicky,
ale teplo tam stoupá schodištěm ..
ovšem přenosný termostat není od věci, plno známých to má a je to ideální řešení

07.03.2012, 08:16 |
Conan 6) tak, tak, teď se to řeší přenosnym termostatem
3. neboj se andhydritu. Mě třebas povolilo kolínko ke sprcháči, než jsem to zjistil, teklo to bohužel 14 dni. Rozhodně tím, že by se anhydrit znovu namočil nejde do háje. Rozbilo se kus anhydritu, zpravilo kolínko, znovu zalilo anhydritem a pohoda. Není s tím žádnej problém.
OT: co vsechno potrebuju vymenit, abych mohl pouzit ten bezdratovej termostat? Predpokladam, ze s tim stavajicim co mam se ten bezdratovej moc bavit nebude.
2) za me urcite, dal bych ji i do kuchyne, staci polejt podlahu a sterkou to nahnat do odtoku, ihned uklizeno... ty zaviraci neznam, rodice maji malou obyc se sifon s nerez vrskem v koupelne a max spokojenost

07.03.2012, 09:45 |
Zdenek (A)
Luke_288: Mam v merku tohle: HONEYWELL CM927RF. Od dratoveho termostatu mi vedou kabely do kotle na svorkovnici. Predpokladam, ze v nejjednodussim pripade se proste do ty svorkovnice pripoji "zakladna" pro ten prenosny termostat a bude vystarano ;-) Tusim ale, ze ta zakladna bude potrebovat nejake napajeni. Muj stavajici dratovy termostat ma v sobe baterku.
Kouknu na to, kdyby slo jen neco pripojit ke kotli tak by to bylo supr. Ale musi to behat na baterky

07.03.2012, 09:51 |
Zdenek (A)
Luke_288: Tak bys vytahnul nejakou elektriku z kotle. Vzdyt i plynovy kotel ma elektricke ovladani, ne?

07.03.2012, 10:41 |
Tuner#2 | Upraveno: 2012-03-07 10:42:52
Šestikule: Díky za poznatek
Dudelina: 1. jasný
2. tu hydroizolační stěrku ale jen v případě koupelny a nebo je třeba všude? Dlažba bude jen koupelna, záchod a chodby, jinak oba pokoje a pás obývák, jídelna, kuchyň lino.
3. Díky moc vážím si Tvých rad.
Zdenek: Jasný, tahle situace u nás celkem padá, přítelkyně chodí spát dřív a já si případně přihodím polínko to mě problém nedělá ;)
Ten bezdrát je dobrá myšlenka, takže u kotle ještě jednu 230 zásuvku navíc, vyvedu z něj ovládání do základny a ta bezdátově komunikuje s čidlem, které můžu dát kamkoliv třeba i na skobičku nebo někam položit. To není špatný, mrknu na to.
Stěrka tam, kde hrozí vlhkost do anhydritu. V zásadě koupelna a WC pro sichr - není to zas tak nákladná věc (plus samozřejmě pásky do rohů).
Do garáže půjde předpokládám beton. Byli už borci s anhydritem v garáži s dlažbou bez stěrky a pak po zimě s kalužema na dlažbě jim jaksi odskákala dlažba :)
OK jasný. V garáži bude nakonec 10cm betonu s nátěrem na vrch bez zateplení. To si zbetonujem sami z namíchaného.

07.03.2012, 11:26 |
Smrada (M)
3) Resili sme podobny problem jestli Anhydrit nebo beton. Je treba pocitat s tim, ze Anhydrit je nivelacni, zatimco beton bude potreba potom jeste sterkovat, aby byl rovnej. To potom znamena zase zvyseni podlahy. My vybrali Anhydrit
6) nechali sme si poradit a budeme mit nejake elektricke termostaty, ktere budou privirat okruhy tak, aby se dala nastavit teplota do kazde mistnosti zvlast. Jedna se o investici asi 10 000 Kc za cca 4 termostaty. Jednou se nastavi a pak budou privirat kazdou mistnost zvlast tak, aby treba na chodbe nebylo zbytecne horko

07.03.2012, 21:36 |
Alííí Hoj, termostat plánuju taky jen jeden (někde na chodbě), ale myšlenka přenosnýho se mi líbí... :-)
Každopádně do garáže bych zateplení dal. Taky budu dávat 10cm polyše, a pak hlazenej beton.
A gulu v koupelně ani jinde nemám, řeším jí jen v garáži (schovat pod dlaždičku samolitr)...
Garaz mam Cemflow
[ Link ] Jeste se prebrousi a pak dam asi barvu a hotovo.
Smrada: Jasný to je výhoda té "polívky" ;)
Alííí: Čest stavebníku! Garáž jsme neprozřetelně udělali vágris jen +10cm takže tam polystyren nedám, byla by to moc slabá placka na ježdění autem :-/
tappaja: Zajímavý, díky za link. Zrovna koukám, že tu mám na ně taky kontakt z výstavy ;)

31.12.2012, 11:14 |
Crimson | Upraveno: 2012-12-31 11:16:00
Zdeněk/Conan:
osvědčil se vám ten přenosný termostat ?
mám stejný problem, dole jede krb ale nahoře bych si chtěl před spaním přitopit, stačí 10min
a já kvůli tomu musím celý spodek pozavírat, přepnout na manuál, zvýšit teplotu aby kotel zapl
a za chvíli to samé vše zase zpět, pakárna ..
dnes už vím, že centrální ovládání všech radiátorů z jednoho místa by byla bomba jak to spousta lidí má..
jinak zrovna bilancuji 1kč/kWh+500paušál první rok pro srovnání :

Noční proud NT tarif D46 , kdyžtak mě opravte ale je to i na faktuře tuším z července
VT neřeším tam máme 10kW měsíčně


31.12.2012, 17:57 |
DaveF to jsou nějaký divný ceny...
ČEZ má v přímotopný sazbě D45d (20h NT) cca 2,60Kč - NT a 3,20Kč VT + 360Kč/měsíc (do 3x25A)
tak t už je mi jasný... v tom není započítaná doprava, obchod, podpora na výkup atd.... pak to ceny tak jak dal DaveF ( taky jedu D45 )
na statistiky používám tuto tabulku...
[ Link ]
jen by mě zajímalo, jak se dá ve VT natočit pouze 10kW za měsíc.... Já teda ve VT neperu, nemyčkuju, ale vaření se nedá jen tak vypnout a také TV či světla ( pouze LED) normálně provozujeme... za prosinec mám 61kW ve VT a 1744kW. topení pouze elektro, bez krbu...
vřdyť ty 4h VT v podstatě nemáš šanci trefit
snad akorát tu jednu hodinu večer od 20-21h
a to už hořej akorát svíčky, v krbu praská a jede max notas
no nevím, u Čezu (D45d) se trefím určitě :)
v týdnu to je
5:30-6:30
8:50-9:50
16:16-17:15
19:45-20:45
víkend
8:30-9:30
11:30-12:30
16:15-17:15
19:45-20:45
tak od 6ti do 17h jsme v práci , děti nemáme (doma),
jinak přesně tato tabulka nám visí na ledničce,
takže pračka, myčka, plazma se zapíná dle tohoto rozpisu logicky :-)