Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Velký a levný auto? Ale proč ne

 o Navštíveno 1345x o
o 17.01.2012, 08:20 | Milhauzz
Zdrávo drugári,

včera jsem koketoval s myšlenkou výměny auta, ale spíše jen teoreticky a velmi, velmi výhledově. Od zběratele vraků, přes celekem normální povozy, jsem se vrátil ke sbírání "veteránů". Ojetý auta dneska stojí pár korun a je z čeho celkem vybírat. Auto pro mě není vizikou postavení ve společnosti, ani už netoužím po plných výbavách jako kdysi. Pro maximální spokojenost mi stačí manuální klima, předek v elektrice a když selže naděl strážnej, tak aspoň 2-4 pytle (i když, ono záleží, jak to člověk trefí, že). Naprosto se minu s "pičičandama" jako je plubní pc, maxidoty, vyhřívaný prdele, automatický stěrače, xenony a další "must have" věci. Ne že bych stárnul, ale pokud si uvědomím, v jaké se pohybuju cenové relaci, tak to jsou u +/- 10let starých aut "kurvítka", který na sebe nenechají dlouho čekat.

Nuže, nynější situace se odehrává v Peugeot 306 2.0 HDI, ke kterýmu sem přišel tak nějak výměnou a ani sem ho nikdy nechtěl, netoužil sem po něm, prostě se objevil a já si řekl "tak jo". Nikdy nikdác sem nechtěl francouze, protože plnej hospodských keců, že co je francouzský je zkurvený a dalších předsudků, sem měl k těmto autům jakousi automatickou zášť. Nu, jezdím s tímhle pugétem už něco přes rok a sem spokojenej. Na tachometru je 177tis/km, kdo ví, jestli je to skutečný nájezd, ale vše v autě funguje, motor jede a nežere - reálnou spotřebu mám kolem 6ti litrů a to ho kolikrát nešetřím a celkem dobře zvládá filtrovat nerovnosti. Je pravdou, že v ostřejších zatáčkách tohle auto, jak to říct, ale "kolabuje" je pro mě asi ten správnej výraz. Tedy žádnej závodník. Jediný, co mě fakt na tomto autě štve, že je prostě malý. Od hlavy ke stropu mám tak 5cm (moje výška 187cm) a dodneška sem v sedačce nenalezl tu správnou polohu, pořád nevím jak si sednout. V kufru kromě podvozku od kočárku a příležitostního víkendovýho nákupu nic moc nevozím, takže výhledově není potřeba stěhovák, nebo parodie na dodávku.

Takže se teď dívám na auta, v cenový relaci kolem 50-70tis v naftě, kterých je přehršel. Naftu z toho důvodu, že denně jen z práce a do práce najedu 2×70km. Plus nějaký soukromý popojížďky je můj roční nájezd kolem 40tis km. A teď ...

1, nemám to řešit, jezdit v pugétu s nízkou spotřebou a s vědomím že se nic nesere, ale s handicapem, že je mi to auto malý jak 10let starý sepraný triko
2, prodat, doplatit a zkusit pořídit něco většího, ale skara co? :)

Finanční situace je taková, že si určitě nechci brát žádnej úvěr,protože hypotéka bohatě stačí a jelikož se považuji za člověka už finančně gramotného a snažím se spíš budovat rezervy jak dluhy, tak jakékoliv financování na splátky nepřipadá v úvahu. Plánem je něco málo našetřit a zkusit se posunout ne dál, ale jinam.

Pro představu celková historie mého vozového parku:

Audi 80 (rok 86) 1.6 AT (mladý a nerozvážný Milhauzz to jednoho dne rozbil :))
Opel Vectra A 1.8 (chuděra to po x tém majiteli a 400tis km nájezdu prohrála s korozí)
Audi 100 V5 2.3T Quattro - jo jo, jeden z mála pomníků blbosti mládí
Audi 200 V5 2.1T AT - a to je ten druhej pomník :)
Opel Vectra B 2.0 - ve 166tkm se začla tak extrémě srát elektrika, že šla pryč
Octavia 1.9tdi 81kW - zatím auto, co sem měl nejdýl
Superb 1gen 2.8 V6 - lákadlo, kterýmu nešlo odolat a hlavně sem si chtěl zkusit veliký auto, s velikým motorem, než si vezmu hypo
Peugeot 306 2.0 HDI - superb šel kamarádovi, kterej mi dal prachy a Peugeota
Opel Vectra A 1.7TD - tohle auto mi stojí v průjezdu, je v pohodě, ale na mě je to slabý, takže pude v únoru z domu.

mezitím vystřídány služebáky jako Opel Corsa 1.2 a Opel Astra H Caravan 1.7CDTI 81kW. Teď služebák není a výhledově nebude.

Tož zkusme si popovídat, tlachání na fóru je přeci zadarmo :)


o 17.01.2012, 08:26 | deywis
OT: vectra by mě nejspíš zajímala, jak bude aktuální ;-)

o 17.01.2012, 08:39 | Milhauzz
deywis: v krátkosti, rok 94, po prvním majiteli, léta stála v garáži, najeto jen 150tis km, vše funguje, nic nevrže, brzdí, houká, stírá, bliká, nežere olej, výbava CDX (klima, vnitřní oběh, klimatizovaná přihrádka, předek elektrika, zrcátka elektrika, digo hodiny a teploměr, sluneční clony s osvětlením, přední mhlovky, centrál). Lehká koroze - puchýřky, lemy ok, zimní pneu na plechách, letní ALU (včetně rezervy). Zatím odhláška, EKO terorist bude zaplaceno. V únoru to bude aktuální.
o 17.01.2012, 09:22 | radek.613
1. bych se předně vyhnul naftě v cenové relaci 50-70 tis. To je podle mě hodně vysoká loterie s velmi nejistým výsledkem. Proto jich je koneckonců i v inzercích přehršel, že :-D

2. soudit pažouta po roce užívání z hlediska sere/nesere je dost brzo, bídné podvozkové vlastnosti má dány kolébkou od novoty...

3. Dneska si do nečeho pohodlně sednout při zachování atributů "sedět-vidět z toho-nepřijít o záda-mít kam dát nohy-nemít pleš od potahu stropu" (dneska = automobilová produkce 2002 až současnost) při výšce člověka nad 180 cm, je učiněné unikum. Je třeba poohlížet se spíše ve zlaté éře a vrcholu automobilismu, tedy max přelomu devadesátých let...

4. Ta historie vozového parku je úžasná :-D

5. Myslím že nepotřebuješ žádné exotické přibliživadlo, na druhou stranu by jsi si protentokrát mohl pořídit něco s opravdovým podvozkem a příjemným motorem. Když pominu "koncern" německý, kde bych tedy já nevybíral, asi bych osobně skončil u koncernu druhého, a to v benzínovém Mondeu 2001 a dál, což v sedanu i v kombi (kombi je hezčí :-D) pro tělesně "větší" lidi disponuje dost dobře použitelným interiérem, a z must-have pičičind bych trval akorát na vyhřívaném čelním skle, to je úžasnej vynález :)
o 17.01.2012, 09:26 | Lucni.konik | Upraveno: 2012-01-17 09:28:50
to jsem zvědavej, kam se dopracuješ. Ono je to vždy o hlavě a o srdci.
Moje podmínky vždy byli, že motor nesmí mít pod dva litry a musí to být benzín. Asi nějak stárnu, protože mě tak nějak auta spíš serou. Nové auta mě vůbec nelákají. Stará auta(co bych chtěl) jsou zbytečně drahá a povětšinou prohrávaj boj s korozí. Když to tak i schrnu(po zkušenostech s focusem MK1, kterej se sype dráž než leasing nového), tak se dívám dnes i po Felicii. Všechno stojí pár korun a na přemisťování z bodu A-B to stačí. Když jsi zmínil 306ku, tak máma má po brašuli 306TD, nalítáno 600tis. a to auto vyšlapuje jak hodinky, žádná koroze. Jediná investice byla, že po koupi se nechalo seřídit čerpadlo a vyměnili všechny vstřiky(1vstřik stojí na tohle auto novej Bosch 800,--). Nic víc.
Jinak mám doma ještě Mondeo 2002 2,0i. Podívej se na kousky po 2003(facelift), kdy bylo předěláno průserové sání. Já jsem s ním neskutečně spokojen. Mít peníze, půjdu si sehnat ještě jedno a focuse hodím ze skály.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3246 sekund.