
Navštíveno 4344x

Co k tomu říci? Noty měl tak 2-3 hodiny a hnedka tohle? Ach jo :-((((
[ Link ]
Strašný, nejhorší je,že takovejch mladejch lidí co dostanou papíry a jsou mistři světa přibývá. Je mi 21 let (3 roky, 90 000 km bez nehody) a tohle v životě nepochopim.

30.06.2011, 17:39 |
rcman K tomu asi nejde říct vůbec nic!
Nechápu že lidem vůbec nedojde co se může stát... To maji stěch debilních videoher.

30.06.2011, 17:41 |
Kesam hnus no škochtle vejpul a 2 mladé životy v luftu.

30.06.2011, 17:54 |
Komba To měl rychlí chlapec.A opět se potvrzuje zkušennost,že řidič to přežije a ostatní kolem to nevydrží.To je na tom vždy to nejhorší a já bych si to do smrti vyčítal....
Jakmile člověk dostane řidičák, tak je z něj dočasně zbraň, ale tomu se moc bránit nedá :-( V týhle situaci může bejt skoro každej.
Spíš bych zakázal tyhle pravěký auta, při každý bouračce jsou aspoň dva mrtví :( V době, kdy solidní pevný auto z roku 1995 stojí 5 tisíc, mi přijde vyloženě blbost vyrazit na nějakou okresku se stodvácou, je to prostě o hubu, první setkání se stromem skončí zákonitě špatně.
Čekal jsem, kdy zas někdo přijde s hovadinou, že tyhle auta jsou nebezpečný...
1. To auto jeden statný strom přerazilo a do druhého nabouralo, takže asi si dokážete představit co to bylo za náraz...
2. Zrovna před týdnem to vzal do stromu jeden člen z virtu s Felinou což je auto právě r.v. 95 a spolujezdec to taky nepřežil :-/
Takže tvrdit, že bezpečnější auto by je zachránilo a pod. hovadiny fakt neee. Ono kdyby měl třeba BMW 528i, tak by tam nejel kilo jako se 120ckou, ale jel by tam 150km/h a následky o tak silný strom by byli daleko fatálnější...
Pořád jsem u toho kdyby (však víte)... Sám vím jak jsem jezdil čerstvě po řidičáku, jednou jsem otočil auto naštorc, ještě že nic nejelo. Dodnes děkuju bohu, že jsem tu jalovou dobu přežil. Takže asi tak.
Souhlas s Mr.Scully, navíc když se naloží 5 lidma, nějaký mrchy zpuchřelý pneu a absolutní neovladatelnost je na světě. jen škoda těch životů.....

30.06.2011, 18:56 |
rcman Mě to opravdu přijde jako debilní názor!
První věc která mě vadí. Že né každej má na nový auto. Jaký by někomu vyhovovalo.
druhá věc je. Že neni auto který by bylo testovanný na nehodu jaká se skutečně stane!
Před 5ti lety se mě zabil strejda a měl dva roky starýho Baworáka. Rosekal se a následně zabil jen proto že dělal blbosti a nezvládnul to... A fakt že nebyl připoutanej a ňákou záhadnou okolností se vymrštil s auta kterýho nakonec přimáčlo ke stromu... Mě moc nedokazuje že by si pomohl tim že má v podstatě nový auto.
Je jasný že koroze a celkový stav starších vozidel může za hodně bouraček u nás.
Tenhle případ starý Škodárny mě ale přesvědčuje vtom, že by stoho nevylezl ikdyby to bylo v TOP STAVu jako když to vyjelo z fabriky!
Tunere, přesně jsem čekal, že se jakožto milovník starých škodovek ozveš :-)
To není logika, že by s BMW jel 150. To by jako s Ferrari po klikatý okresce jel 300? V 18 člověku cokoliv nad 50 km/h připadá jako brutální jízda. A stojím si za tím, že kdyby měl lepší auto, tak následky nebyly ani zdaleka tak tragické. Samozřejmě mohl mít i sjetý gumy, mohl místo brzdy šlápnout na plyn (taky se mi čerstvě po autoškole stalo), faktorů mohlo být X, nevíme, co se stalo. Ale kdykoliv vidím nabouranou Š120, tak z toho zbyde totální hromádka šrotu, úplně se těch fotek vždycky už dopředu hrozím.
rcman - ano, jsou výjimky. Stejně tak v 95% případů ti pásy zachrání život, ale v 5% ti naopak pomůže to, že je nemáš - výjimka potvrzuje pravidlo. Je mi líto, že se tvůj strejda zabil v novým BMW, ale je to přesně ta výjimka, která potvrzuje pravidlo - kolega se ožral a v nějakých 180 km/h to narval do mostního pilíře v novém Mercedesu. Zlomeniny srostly, trvalé následky žádné. Takže asi tak.
Mr.Scully: a kdyz to vezmes z druhy strany, jaky auto by si poridil za treba 10tisic? Myslis si, ze by to bylo bezpecnejsi nez Skodovka?
A ne za vsechno muzou auta a taky nedokazou zabranit vsemu... myslim si, ze i kdyby jeli v 10let starym bavoraku, tak by to dopadlo uplne stejne :-( bohuzel...

30.06.2011, 19:07 |
gizmi MiniMike: svata pravda..ale na druhou stranu tu nekdo rekl ze by to skoncilo stejne v novem BMW a argumentuje tim ze nebyl nekdo v nem pripoutan. Nechapu cloveka co si poridi new luxusni auto a nepripouta se. Pokud by se to same stalo v novem voze, verim (a pevne doufam) ze by 2 zivoty vyhasnute na miste stale zili..
argument s felicii ... uaaaa...zlata 120acitka proti felde.. kdyz si porovnam v jakem stavu jsou dnesni 120 a v jakem feldy, tak radeji 120 nez "beznou feldu".. Ale je to prast jako uhod - v dnesni dobe se daji sehnat lecjaka auta za par korun..
gizmi: to je presne to kdyby jak psal Tuner#2... kdyby jel o neco pomaleji, tak strom by minul... kdyby jel jako clovek, tak by dojel i do cile.... proste takhle od stolu nikdy nedokazes rici, ze by v novejsim aute meli o tolik vetsi sanci na zivot :-(
Taky sem si po bouracce rikal same kdyby ....
Minimike - ano, jsem přesvědčen, že jakékoliv auto koupené dneska za 10 litrů je lepší než ta Škodovka. Je to můj názor. Mám k těmhle konkrétním škodovkám averzi, prostě kdykoliv vidím bouračku s nima, tak škodovka je totálně na sračky a kolem jsou 2-3 mrtví :-(
Mr.Scully: videl jsem i novy auta a taky okolo lidi na sracky (dokonce i bavorak)... proste je to zase jen averze k necemu co se hodi...
Mně to teda spíš připadá jako úmyslně vyvolaná flame... fanouškové škodovek tvrdící, že v novějším autě člověk nemá o nic větší šanci než v tomhle vraku z roku (já nevím) 1985? To jako sorry... to mi přijde trochu jako zaslepenost.
Jako Mr.Scully, tyhle auta uz davno nemaji na silnici co delat, maximalne tak nejaka lestena na veteran SPZ, jinak uz to melo vsechno davno zmizet ze silnic....
Panove nechci se vam srat do diskuze ale obraci se to k tomu ze za to asi muze auto :(
Mr.Scully: to tvoje tvrzeni ze kdyz by to nakouril v jinem aute v novejsim drzsim by jim mozna zachranilo zivot ale on na to auto nemel a vubec treba to auto dostal po dedovi co ja vim ja si budu kupovat auto do 60 000 protoze taky pocitam ze se mi neco prihodi a za druhe na drazsi nemam :(
A kdyby jel ve 100km v jakem koli aute za 10 000 nalozenem 5 lidmi a naboril to stejne tak nekdo na 100% zase zarval schvalne si najdi auta do 10 000 a k tomu na googlu bouracky tech aut ve 100Km/h
kdyby dodrzoval rychlost nedelal machra tak by se mu to nemuselo stat i kdyby mel auto za 3000 z roku 80
jerzy05: jako vsechny auta auta starsi 10let co :-)
Mr.Scully: vsichni maji penize na novy auta co? ... kdyby to tak bylo, tak by takoveto auta vubec nejezdili...
MiniMike: proc zrovna 10? I 15 let stary auto muze byt celkem bezpecny, ja mluvil o pojizdnych rakvich, jako je toto....
Downland - samozřejmě, že za to primárně může on a ani není záruka, že by se to v lepším nestalo, ale měl by minimálně výrazně lepší šance.
Právě jsem říkal tu cenovku 10 tisíc ve smyslu, že dneska už jsou "solidní" auta dostupné za hubičku (odpovídající čtyřem týdnům brigády v Kauflandu). Jezdit takovým vrakem mi přijde jako koupit si v bazaru osmnáct let starou čínskou televizi, která sice probíjí, ale to přece nevadí, protože nemám na lepší. Stodvacítky jsou veteráni, patří vyleštěné na srazy a ne do provozu.
jerzy05: to je fuk, i 10let stary auto muze byt v horsim stavu nez 20let stary auto... a je to presne jak pise download, je to o premysleni lidi a zadny auto za to nemuze ... a to jestli v novym autem by meli sance je jen fikce
Mr.Scully: chtel bych videt to tvoje "solidni" auto za hubicku, ve kterym by meli vetsi sanci...

30.06.2011, 19:45 |
Schejby | Upraveno: 2011-06-30 19:55:24
Nevím nejdřív bych jel parkát s někým z rony kdo má řidičák a pak třeba po 2 měsícíhc jel sám..
člověk se muže zabít jak ve starém autě tak i v novém...

30.06.2011, 19:52 |
koren samozrejme ze za to muze (s nejvetsi pravdepodobnosti) faktor mezi volantem a sedackou. nicmene to porad nemeni nic na faktu, ze vydobitek socialismu zvouci se jmenem schade 1X0 opravdu NENI bezpecne vozidlo.
koren: Ale to sem pleteš něco zcela jiného,protože tohle byla 125 :))

30.06.2011, 20:26 |
Komba Fakt jste jak báby na trhu :D ... někdy mě to až překvapuje.Samo že v novějším autě je větší pravděpodobnost že přežije,ale na boční náraz je náchylná většina aut.A když neví nikdo co byla příčina,tak není moc o čem diskutovat.

30.06.2011, 22:25 |
jedla ta silnice tam je v docela špatným stavu a navíc ta zatáčka je přes horizont a dost vynáší.rovinka před tou zatáčkou má asi 2 km,takže jestli tam jel poprvé,tak se nedivím,že to tak dopadlo,škoda mladých lidí...
"To není logika, že by s BMW jel 150. To by jako s Ferrari po klikatý okresce jel 300? V 18 člověku cokoliv nad 50 km/h připadá jako brutální jízda. A stojím si za tím, že kdyby měl lepší auto, tak následky nebyly ani zdaleka tak tragické."
Máš svým způsobem pravdu, ale nehledejme v tom logiku. Kupř. jistý pan "S", ač mu bylo přes 50 let, letěl tady za kopcem v okamžiku osobní destrukce svým lambem podstatně vyšší rychlostí, než jakou je jím tehdy použitá komunikace stavěna, o procentuálním vyjádření toho, o kolik výš se pohyboval nad rychlostním limitem udaným pro tuto silnici vyhláškou, ani nemluvím. Ale právě - nebyla v tom logika, nebyl v tom rozum, nebyly v tom desítky let řízení všemožných aut, co stihl, nebyl v tom věk použitého vozidla.... byly v tom jen předstojné žlázy a chlast. Bohužel vzal s sebou i kus lesa a spolujezdkyni, která ač v dutině lebeční neměla zrovna narváno, určitě si takový předčasný odchod ze života nezasloužila. Je to vždycky jen o tom článku mezi volantem, pedálama a sedačkou, případů, kdy opravdu závada techniky může příčinně za nehodu s tragickým koncem, těch je jak šafránu. Myslím že měl v duchu příspěvku "opravdu o hodně lepší a prakticky nové auto" a tejně mu to bylo platné co? Nic.... Otázka pasivní bezpečnosti je děsně diskutabilní oblast, protože, a teď neřeším, jestli je to shnilá 30ti letá Š742, vejpůl přehnilá Felicie nebo 10 let staré Twingo bez podlahy či naopak týden stará E-klasse, trapné bourání přesazeným předkem do betonové krychle, nebo házení nového auta na atrapu sloupu podle regulí EU vůbec nic nevvyjádří o tom, jak takové auto s posádkou obstojí v laboratoři nahony vzdálené skutečné nehodě. Ano, stačí se nepřipoutat a i v týden starém Maybachu můžu najít po přeražení dvou jabloní mrtvolu, stejně jako můžu ve Felicii osobní šikovností a řízením do poslední chvíle přežít amputaci 1/2 karoserie projíždějícím rychlíkem ...je to trošku morbidní, ale je to tak. Nedá se to plánovat, nedá se to adhadnout a jediné co vždycky pomáhalo a pomáhat bude je, podobné situace vůbec nevznikat. A jsme zpět u toho článku volant-pedály-sedačka.
P.S. Poměrně akčně jsem se jednu dobu zabýval studiem vozidel při skutečných, tedy nelaboratorních haváriích, kolega to zpracovával pro potřeby své závěrečné školní práce a zjistili jsme drobet neúsměvnou skutečnost, kterak s počtem elektronických pomocníků jízdní stability a systému řešení krizových situací za řidiče na palubě vozidel narůstají škody jak materiální, tak na zdraví posádky v případech, kdy by následky nehody šly poměrně snadno korigovat přímým zásahem do řízení vozidla, které se ovšem díky elektronickým asistentům "vzepřelo" přímé obsluze řidičem v kritické situaci a vykonalo úkony jiné, poplatné firmwaru elektronických jednotek....
radek.613 - ten poslední odstavec je zajímavý. Docela mě děsí, že je to skutečně potvrzeno, že všemožné elektronické vychytávky krizovou situaci spíš zhorší. Ale na druhou stranu je třeba nezapomenout na to, že všechny ty různé stabilizace a protiprokluzy x-krát té nehodě vůbec zabrání. Já se před 4 lety při koupi svého prvního BMW děsil zadního náhonu (a navíc většího výkonu, než jsem předtím kdy měl) a nakonec jsem se za tu dobu nedostal ani do jedné krizovky, protože když už jsem to výjimečně na silnici neodhadl (třeba rychlost vs. mokro), tak akorát blikla kontrolka, vynadala mi a to bylo vše. Tuhle "prevenci" je třeba taky brát v úvahu.
MrScully:nemůžeš porovnávat boční a čelní náraz přece.
Z boku by ten strom sešrotoval i nějakýho medvěda nebo baworáka.
A nepobírám řeči nějakejch chytrolínů co řikaj proč nemaj všichni Mercedesy,Maybachy a jánevimco.
Pochopte,že ne každej má peníze na takový auto a potřebuje a chce jezdit.
Takže hlášky typu at už ty auta zmizej ze silnic sou uplne mimo.
A jinak kluk to bude mít před očima do konce života,škoda dvou lídí no,co dodat...
Jasně, prevence je fajn, ale dnes bohužel s blikáním kontrolky v drtivé většině přebírá řízení od řidiče sada mikroprocesorů a ne vždy je to optimální. Prevence stylem "rozblikám kontrolku protiprokluzu" je super návěští pro řidiče že se něco děje (aby se zklidnil, zpozorněl či upravil obsluhu vozidla v souladu s normálem), ale kupř. ve stejný okamžik mu zavřít škrtící klapku, znulovat předstih a podobně, už 100% košer vždycky není. I když je dnes většina lidí zdegenerovaných pasivních uživatelů, předpokládajících za za ně vše vyřeší výrobce vozidla, pořád se dějí případy, kdy by prostá chvíle stání na pedálu brzdy jako na rejči (s moc chytrým ABS či s ESP nemožné) či naopak plný plyn ihned, ve zlomku sekundy, bez prodlev šrotování po CAN busu a čekání na natočení klapky nějakým servomotůrkem dost zmírnilo či i odvrátilo. Ona totiž fyzika platí stále stejně. Jasně, není přeci účelem těch asistentů nehodě zabránit, to jsou jen reklamní kydy, asistenty mají těm stavům předcházet. Jenže se ukazuje, že v té krizové situaci někdy zareagují tak, že nehodu defacto podpoří, nebo lépe řečeno, znemožní řidiči se ji pokusit odvrátit/zmírnit....
A jak tak sleduju vývoj... v některých autech už se dneska točí volantem potenciometrem, chybí mechanická vazba ke kolům, z jiných aut mizí hlavní válec brzd a klasický pedál,šlape se jen na čínský potenciometr a k němu mikroprocesor, co sám rozhoduje jestli vůbec, které kolo a na jak moc přibrzdí....není z toho člověku dobře po těle....
Honcke - znovu zdůrazňuju, že jsem to myslel obecně, ne v tomhle konkrétním případě. Prostě můj názor je takový, že než vlézt do nebezpečného auta z roku raz-dva, tak radši nebudu jezdit autem vůbec. První auto jsem si koupil až někdy v třiadvaceti a nic se nestalo, holt jsem řídil později, než ostatní vrstevníci a aspoň mě minuly telecí léta :-)
radek.613 - jestli jsem doteď klidnej byl, tak po tvém příspěvku už moc klidnej teda nejsem :-))

30.06.2011, 23:58 |
koren radek.613: by me zajimalo, jak takova skolni prace vypada. urcite jste meli zajisteny vsechny podklady typu vlhkosti na silnici, zahrati pneu a predevsim vystup z nejake GPS "cerne skrinky", to vse samozrejme v kvantite aby vysledky byly statisticky relevantni.lol:-)

01.07.2011, 07:42 |
Tendr Nečetl jsem celé, ale můj kamarád ze základní školy kdysi omotal 120ku okolo stromu podobným způsobem a zabil u toho člověka co seděl vzadu. Tyhle auta na tom s bezpečností opravdu nejsou dobře. To mluvíme o bočním nárazu... Při čelním je to snad ještěhorší, může-li být? Vepředu prázdno a motor celou svojí váhou sroluje to prázdné místo. Viz
[ Link ] Jsem rád, že už 120kou nejezdím!
Vypadá dobře, udělal na tom celkem kariéru, sponzoroval ho BOSCH, pro nějž teď v Norsku vyvíjí SRS systémy pro autobusy. Můžu zjistit, jestli se to dá uveřejnit či z toho udělat výcuc, bylo to hodně poučné....

01.07.2011, 09:15 |
Zdenek (A)
To je zase diskuze! :-o .... Auto, at je jakykoliv, je jen stroj a za nic nemuze. Mozek ma ridic a ten musi vedet, co si muze dovolit a co se muze stat.

01.07.2011, 09:18 |
Conan rcman:
"...druhá věc je. Že neni auto který by bylo testovanný na nehodu jaká se skutečně stane!..."
No třeba Volvo od cca 70-80 let zkoumá skutečné nehody svých aut a staví na tom svojí bezpečnost (takže né jen to za co jsou hvězdičky).
Např. Škodovka s tímhle přišla před 3-5 lety?
Osobně si troufám tvrdit, že kdyby jeli ve Volvu r.v. 1985, které bude dnes stát stejně jako ta Škodovka, tak mohli dopadnout o něco lépe.

01.07.2011, 09:35 |
Conan party_boy:
ano myslím.
Jinak se zde mluví o bočním nárazu.

01.07.2011, 09:37 |
party_boy | Upraveno: 2011-07-01 09:49:38
To já vim, a jak si myslíš, že by to volvo dopadlo? Já nevim, ale určitě pročítáte různý novinky apod, kde jsou obrázky aut, který vletěli bokem do stromu. To je likvidačni snad pro všechny starý auta.

01.07.2011, 09:53 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-07-01 09:54:43
Mr. Scully: Promiň sice se známe, ale z toho cos tady napsal 30.06.2011, 19:11 se mě chce blejt... Jen se modlím a doufám, že někdo podobný nebude mít v parlamentu stejný názor jako Ty, neb moje Škodovky až na jednu vyjímku na Véčka nedostanu a tím pádem bys odsoudil všechny mé auta na šrotiště... Argumentovat 4 týdnama v Kaufu, že si může koupit auto za desítku? LOL. Co si asi tak koupí? Trojkovýho Golfa coby tehdejší etalon třídy v tom Tvém bezpečném roce 95? Takový trojkový Golf kdyby přezazil bočně takový strom co ta 120cka by byl dopadnul úplně stejně... Zkus v tomhle ohledu zapojit to co máš na krku a přestat mít předsudky... Ne všechny havárie ve 120cce skončí 2 - 3 mrtvýma. Kdyby to tak bylo, tak nás tady není 10,5mega (nebo kolik je ten přesný počet), ale tak 1/3...
Díky pánům Mini Mike, Zdeněk a radek.613 za rozumný náhled na věc a pochopení jak jsem svá slova myslel...
Buhvi v jakym stavu to auto bylo, predpokladam, ze asi nic moc, pak by platilo dvojnasob, ze je to auto nebezpecny za kazdejch okolnosti. Treba tohle video, melo se jednat o vtipne video s rychlym prujezdem zatackou a byla z toho docela solidni bouda, stesti, ze z toho vubec vylez.
[ Link ] BTW, posledni dobou na muj vkus nejak moc smrtaku, lidi jezdej jak prasata...

01.07.2011, 10:07 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-07-01 10:08:42
tappaja: NJ tak 1. to byla užovka (zadní náprava do V a úzký rozchod) a 2. bych tady hledal největší problém v gumách. Ono když úřední šiml nepovolí na 120cku nic jiného než 165/80 tak se takovému chování nemůžem divit kor na starých OR34. Pokud by to auto mělo min. 165/70 (kdo zkusil rozdíl jen potvrdí) tak se to zdaleka nestalo...
BTW krásnej příklad boudy, kdy se střeše vůbec nic nestane - nedávno tady bylo téma, kde se taky jeden pomalu do krve hádal, že bejt to 120cka, tak to nepřežijou :-)))
tappaja: krásnej příklad jízdních vlastností, myslim že i 20let starý jiný auto by se takto nezachovalo. + přičtěte 4 lidi co seděli v té bílé a ........
Mno,myslím že boční náraz udělal svoje a to dost často nevydrží bohužel ani vyrámovaná závodnička(resp.posádka) - viz.
[ Link ] (Podle dostupných informací Skoupilův vůz narazil do stromu na jezdcově straně.) Proti bočnímu nárazu se dá chránit dost špatně,dalším faktorem je strom,resp.jeho pevnost(srovnatelná se zdí) a velmi malá plocha(kulatina),takže se všechna energie nemá kam rozložit do plochy a je to jak šroubovákem do těsta.No a pak už nám zbývá jen absolutně nevyježděnej řidič a Škodovka s motorem a třema lidma vzadu a nepřiměřená rychlost vůči zkušenostem (0)a charakteru silnice...myslím,že už jenom ten váhovej nepoměr a náhon na zadek může udělat z rukou vánočku i zkušenějšímu řidiči,než byl tenhle kluk za volantem.Stará Škodovka za to nemůže....

01.07.2011, 10:36 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-07-01 10:37:39
Dexter: Jen škoda, že jeli v úplně jiném autě ;-) a nečteš co jsem zde napsal...
Jen tak na na okraj, kamarád teď z víkendu na sériových gumách:
[ Link ] A teď na slickách
[ Link ]

01.07.2011, 10:39 |
MATTESS | Upraveno: 2011-07-01 10:40:40
Tuner#2: skoro bych řekl, že ta užovka má 14" a tudíž 155R14. A to je fakt extrém.
Jen pro zajímavost, je to orezlé sériové eMko na v podstatě sériových nápravách s motorem Fabia 1,4 a poráží řadu "lepších" a nověhších aut, takže ona na to Škodovka asi nebude tak zle ba naopak...
Ale jasně ovečkám stačí nadhodit jako laso užovku na OR6 nebo OR 34 a hned se dělají soudy....
MATTESS: JJ na tom jsem chvíli jednou jezdil a to se nedalo ani 40 do zatáčky. Pouhou změnou gumy jsem tam pak jezdil 80 bezpečně...
Muze me nekdo vysvetlit proc sou porad kolem cest stromy ? Pochopil bych to za dob Marie Terezie kde to melo stinit na kone a sazely se nejlepe jeblone nebo tresne aby kone meli za cesty co zrat...ale v dnesni dobe ? A to jeste ti kokoti zeleni vysazujou novy ?
Kdyby tam bylo jenom pole kolem cesty tak vyleti ven mozna se prevrati ale nic se jim nestane beztak....
Tuner#2: neboj čtu. a úplně jiný auto? hmm video sice pěkný, ale je rozdíl jet 40km/h na rovný letištní ploše a někde na vyskákaný okresce třeba kilem v 5 lidech.

01.07.2011, 10:45 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-07-01 10:46:50
Dexter: Ano užovka a eMkio je zcela diametrálně jiné auto podvozkově. Sám mám asi tak 40tkm za volantem užovky a s eMkem se to nedá vůbec srovnat, nehledě na to co na tom máš za kola. Rozdíly mezi 155/80 R14 co je schválený rozměr na užovku a třeba 175/70 R13 co už jde považoat za trochu bezpečnou gume je zcela fatální... Mimochodem ten kamarád s tím jezdí i rallye, ale to je jiná pohádka - tohle bylo na ukázku co udělá guma a to ta sériovka nebyla zdaleka takový hnůj co OR 34, nedej bože OR6...
A proč by kolem cest nemohly být stromy? Ony něčemu vadí? Nezlob se na mě, ale řidič, který se nevejde se svým autem na cestu nemá za volantem auta co dělat. Nechtěl by jsi náhodou v každé zatáčce peřinku, polstrovaná svodidla nebo nejradši vlastně v silnici koleje? Nelez za volant a běž dál prodávat čepičky na ventilky, to bezpečnější......
jako Tuner#2, ještě s užovkou jsem jezdil na 155SR14 a to je opravdu hardcore, šnekový řízení, brzdy bez posilovače.. po přesednutí do eMka jsem měl pocit,že řídím Porsche :D
ale jak je výše napsáno, nemůže za to auto ani stromy,
tohle jde bohužel všechno na hlavu řidiče..
Hmmm a další bok... :o(
[ Link ] je zvláštní,že řidička to neustála a přitom její strana vypadá dobře(dokonce snad ani pytel nevyletěl),zato zadek slušně na maděru,kde(pravděpodobně) seděly děti,jsou obě zraněný,ale živý! Co to s těma lidma za volantem je????Proč nejede opatrnějš,zvlášť když veze svoje dvě děti? :o(
Kterýkoli den strávím spíše na cestách než v dílně či v kanclu, jsem svědkem minimálně dvou akcí či manévrů okolních řidičů, které nelze standstdním rozumem s pocitem sebezáchovy pochopit. Nechci paušalizovat, ale plemeno ženské většinou přímo exceluje v bezohlednosti a aroganci, často ve smyslu "silnice je moje, uhni si kam chceš", plemeno mužské zase exceluje ve hře na rallye či okruhové závody se spešl fíčurou "horizont-předjíždíme" či "co se přede mnou sereš, já chci jet o 1,5 km/h rychleji než ty".... :( Doba je zlá a bude hůř, a jsou dny, kdy mě fakt přestává bavit během jízdy "řídit" ještě za 3 až 4 řidiče kolem mě, abych domů dojel včas a živej.... možná by mohly auta dopravní PčR jezdit v provozu mezi auty a ne stát na odpočívadlech s radarem namířeným na cestu a nastaveným limitem 95 km/h, bude to mnohem prospěšnější a na benzín si vydělají během dvou hodin postihování největších prasáren, z nichž ani jedna nebude souviset s trapně medializovaným překračováním jakéhosi rychlostního limitu....

01.07.2011, 12:17 |
gizmi | Upraveno: 2011-07-01 12:20:19
Radek: chlape ani netusis jak by vetsina poldu MENILA!!!! Jezdit v terenu je o 100% lepsi, zabavnejsi, dulezitejsi, atd atd..ale ty nahore to nezajima:( a vis proc? To co se vybere nejde zpet ani procentem do firmy, takze vybirame ve velkem a neni na nic..neustalej problem. Dokud se firma PCR neprobere, tak proste smula..a ty lidi dole? chudaci s minimem platu, nervy vis kde a povesti vis jakou.. a to to maj narizene a neudelaj nic..
PS: a pritom je jasne videt, ze kdyz budu stat u silnice, tak davam po 100,- pokutach. Kdyz jsem venku autem, tak vetsinou privezu 2500,- za jedno auto. Vysledek stejny pro ty nahore, ale dle meho o 100% lepsi!! Ten co dostava 2500,- to ma za prestupky ktere jsou nebezpecne a u silnice je FAKT neuvidim..

01.07.2011, 12:26 |
DaveX Některé komentáře fakt stojí za to :D
Můj názor je takový, že za velké množství nehod může řidič. To, že jel ve škodovce nebo v BMW na tom nic nezmění. Kdyby jel v bavoráku, tak nejede 100 ale třeba 180. A zkuste si někdo někde na autosalonu, co to je narazit v 30 km rychlosti, když Vás drží pásy :)
Ehm, jeste aby byla PCR zainteresovana na vyberu pokut. To vam nestaci mestaci? Jedny zmrdy s radarama tu uz mame a jeste chcete aby podobne fungovala i statni policie? To si jako vazne nekdo mysli, ze kdyz penize z pokut pujdou do rozpoctu PCR, tak se budou postihovat prestupky v provozu? Kurva, probudte se! Bude o par tisic radaru vic a behem kontroly ti prolezou auto tak, ze i na funglovce prodelas vejplatu.
"Vozidla starší než deset let se podílejí na polovině nehod osobních aut, jejich podíl na počtu usmrcených lidí však činí téměř dvě třetiny." (P.S. a to je jen "starší než deset let" - chtěl bych vidět, kdyby to bylo starší než 20 let :-)
"Při 100 dopravních nehodách zemřelo podle statistik nejvíce lidí v roce 1980 – průměr činil 1,65. Nejmenší následky měly havárie v roce 2006, a to 0,54 úmrtí na 100 nehod."
Rok výroby auta - %úmrtí
2005-09 0,81%
2000-04 1,04%
1995-99 1,65%
1990-94 1,40%
1985-89 1,71%
1980-84 2,34%
před 80 3,15%
Ale jo, klidně si jako ovce dál tvrďte, že je úplně jedno, v čem daná osoba jede. Přece novější auta nejsou vůbec lepší ani bezpečnější, protože dle vaší logiky se v nich jezdí rychleji a tudíž nebezpečněji. To je fakt jak diskuse s hluchoněmými :-)
Dle mého názoru na vině jsou na prvním místě rodiče. Tomu chlapci nedostatečně vštěpovali do hlavy, co a jka na silnici chodí.za další, pustit samotného kluka (tedy bez doprovodu zkešeného) za volant a nota bene s partou - bez vyježdění a získaáí základních návyků - to je vražedná kombinace.
Na druhém místě je chyba v řidiči samotném - přecenil se, protože nedohlédnul možných následků. kdoví, jak to bylo, ale parta, mládí a začátek prázdnin, k tomu nový papíry = euforie, která zabíjí.
A za další, ehm, sorry Tuner, 120 na dnešních cestách nemá fakt co hledat, tak jako žiguly, starý escorty, sierry a podobné plečky bez airbagů, shnilé s narušenou pevností díky pokročilé korozi a bez základních prvků aktivní ochrany. Já osobně si život svých dětí cením natolik, že pře veškeré prosby o auto jsem jim žádnou takovou vraždu nekoupil a radši se smířím s tím, když někde škrábnou )zatím se to nestalo) moje auto, o kterém si myslím, že je na tom líp, než tak škodovka 20 let stará.
Zde jen odbočím - "obdivuji" moji švagrovou, která svého 23 letéhio kluka už 2 roky nehá cestovat F-M-->Brno v Trabantu! holt, učitelka, no, co víc chtít??)
Je to ale další z milionů ponaučení, kdy se něco podcenilo - mládí bez zkušenosti, podcenění svých schopností )což vyplývá z bodu předchozího, rodiče, parta, technika nevhodná pro dnešní provoz... Kolik takových bylo a ještě bude?
K tomu alkohol, drogy....
to radek.613 ::: No ony vadi treba tomu ze by se o to nezabijeli lidi ;) ... to me jako docela dobrej duvod staci :)
Aha, takže dle Tvé logiky napřed vykácíme stromy a v dalším levelu zrušíme všechny zatáčky, protože z nich lidi můžou vyletět, že. A v dalším stupni zrušíme obousměrnou jízdu, protože přeci při vyjetí do protisměru se taky můžou lidi zabít a budeme jezdit v sudé dny jedním, a v liché dny druhým směrem.... Víš co, vrať se k PlayStationu a fakt nelez na silnice, až mě fakt děsí, kdo a s jakýma názorama může dneska mít papíry....
Na některé jedince působí stará auta jako píchnutí jehlou. Takové potkávám poměrně často, když se jedu projet se svou starou škodovkou, která dle mnohých nemá na silnici, co dělat (nemá pytle, ABS, ASR, ETC a další zktatky). Asi se jim zcela zatemní mozek, když mě musí předjet před horizontem nebo před zatáčkou a tím ohrozí sebe, mě i auta v protisměru. Ohleduplnost a tolerance 0. Pak to na silnicích vypadá jak to vypadá :-/

01.07.2011, 13:49 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-07-01 13:51:50
Mr. Scully: Ještě by ty procenta chtělo převést na počet kusů aut v provozu, neb Tvoje čísla jsou demagogicky zavádějící...
Ono totiž kdyby tu jezdilo 99% nových aut a pouze 1% těch starých, tak bys najednou měl čísla, že 3% mrtvých jsou v nových a 0,002% jsou ve starých... Holt průměrný věk aut u nás je asi 14 let a to se na těch Tvých statistikách projeví.
Ještě bych rád dodal, že tady nikdo ani náznkem netvrdil, že 120cka je bezpečné auto a že pasivní bezpečnost u BMW 7er není vyšší než u tohodle auta, ale takhle to rozhodně nelze brát!!!
Ne všichni mají na to jezdit BMW, někdo jako třeba já je vděčný za ježdění v beznákladovém autě jakým Škodovka až po Felicii je a pokud budeš srovnávat pasivní bezpečnost se srovnatelným autem dané třídy, tak při kolizi z boku se stromem nedopadne ani Golf 6, ani nové Clio výrazně lépe... Fakt se bojím až podobný demag co jezdí s BMW se objeví ve vládě a napadne ho myšlenka všechny auta víc než 10let stará paušálně vymítit...
Tuner: ty pocty od Mr.Scully, ja je teda chapu tak, ze to je procento nehod vs. smrtaku, tzn. jestli jich jezdi 10, nebo 10 000 000... ;o)
radek.613 ::: to chce klid at te netrefi ;)
Tuner - ty procenta jsou samozřejmě poměry, jak píše Lukasino. Tzn. třeba u auta z roku 2007 máš 3x menší šanci, že při nehodě zemřeš, než v autě z roku 1983. Absolutní čísla se v téhle statistice vůbec neřeší.
Neřešil bych boční náraz, tam to opravdu odnesou všichni, téměř nezávisle na kvalitě auta. Ale při čelním si myslím, že tyhle staré škodovky mají výrazně horší deformační zónu než... asi cokoliv jiného.
A nechtěl jsem, aby to tak vyznělo, že se to musí zakázat. Jen mám stejný názor jako Zdeny60 - je to každého věc, ale já bych svým případným potomkům zakázal do takového auta vůbec usednout. Je to samozřejmě primárně každého zodpovědnost, v čem se vydá na silnici.
(Na druhou stranu - pokud má auto pro provoz na silnicích plnit emise, tak si myslím, že by mělo plnit i určitou bezpečnostní normu).
Lukasino: Já tam teda vidím rok výroby versus úmrtí v % a je jasné, že když tady je víc těch starých aut, tak logicky i % úmrtí bude pro modelový rok třeba 80 - 84 vyšší.
ehm Zdeny60 takže podle Tebe nemá na cestě co dělat ani BMW 7er či Mercedes S classe obojí rv. 2011???

01.07.2011, 14:16 |
jasisoft | Upraveno: 2011-07-01 14:17:14
zdeny60 a podobne nazory: takze podla Vas za to ze mlady chcel zamachrovat a zabil dvoch ludi v aute mozu rodicia ? alebo dokonca sama skoda 125L ? tak to je pekna blbost, velmi dobre si pamatate, ze ked ste mali 18, ako prve ste chceli vypadnut z domu, osamostatnit sa a vedeli ste vsetko vzdy lepsie ako vasi rodicia. Az casom clovek pochopi ze rodicia mali v niecom pravdu, aj ked nie vo vsetkom. A takisto sme vsetci robili tolko veci, ktore sme nemali a nikdy v zivote sa vacsinu z nich rodicia ani nedozvedeli. Keby ano uz nezijem.....
Nesedeli ste nikto s tym clovekom v aute a neviete co sa mohlo stat. Kludne mu mohol spolujazdec akoze zo srandy chytit volant, alebo zozadu mu niekto na par sekund zakryl oci a sofer sa mohol zlaknut a strhnut prudko volant. Ale jasne, ma 18, vodicak par hodin a uz je to pirat ciest atd atd...
Na motorke jazdim od 12tich, na aute od cca 14tich a kym som mal 18 stihol som najazdit cca 30tis km skoro po celom slovensku a cesku. A to radsej nehovorim na akych vselijakych crepoch to bolo. Takze automaticky by som mal podla Vas byt hulvat, minimalne v 16tich som mal zabit aspon 10 ludi a automaticky by som mal zcernat v base. Ale bohuzial bola ina doba, policajtov bolo vidiet len ked nieco spravili a vyhnali ich von do terenu... a v novinach sa nepisali take kokotiny ako sa pisu teraz - dedko si "psoukne" a na druhy den je v novinach titulka "dedko znecistuje ovzdusie co2 a inymi nebezpecnymi plynmi"
skratka uz ma serie ako to vsetci zvalujete na rodicov. CHlapec ma vodicak, ma 18, je plnolety a zodpoveda sam na seba. a PARTIA dokeze mavat s osobnostou viac ako vychova a autority.
Dexter: bez skiel, s otvorenymi dverami a este k tomu vykuchany interier je crash test fakt objektivny..... :-(((
to je diskuze že to ani číst nebudu.....
starý škodovky musej zmizet ze silnice za tim si stojim už leta, sou to křápy a krutě nebezpečný auta pro dnešní provoz ! 99,97% co jich tu ještě jezdí jí nemá ani z desetiny tak dobrym a použitelnym stavu jako Tuner takže to sou prostě starý škopky na zpuchřelejch starejch barumkách , geometrií rozhozenou časem s kolama do A a když se to rozjede tak je rádo že to jede rovně za tim si stojim prostě taky... !
řidič samo kokot, jet v jinym autě prostě by v tý rychlosti ten smyk nedostal tam je na vině prostě starej škopek o tom neni diskuze
lepší auto se dneska sežene za 10k tak kecy o tom jak na lepší nikdo nemá nemaj smysl, bud na něj prostě má nebo ať nejezdí ! na tyhle auta by se měly regulérně dělat výjimky podle technickýho stavu či veteránství.....
OT: radku, myslím, že by sis měl dát nejdřív studenou sprchu a až pak přispívat. možná se z tvých textů pak vytratí naprosto zbytečný osobní urážky hodný žáka základní školy...
Jasisoft:
kjednoznačně nesou obrovský podíl viny, - nedostatečná prevence a rodiče to podcenili. Ber to jak chceš, ale rodiče jsou od toho, aby dítěti ( a 17 ti letý klukj je dítě, je mi záhada, jak mohl dostat papíry na auto, ale já už tyhle vyhlášky nesleduji, neb se mě netýkají a je to - těch 17 let - u nás blbost) každodenně vysvěttlovali, co je a co není dobrý.
A další hrubá chyba je, že s ním nikod nesednul do auta ( z rodičů) a nepřesvědčili se, jak jezdí. Ti rodiče DO SMRTI budou na pranýři!!!!!!
Tak se nečerti a zkus o tom popřemýšlet.
O dalších příčinách jsem napsal svůj názor, pro mnohé nepříjemný. Parta, mládí, nový papíry, drogy, chlast, vytahování před hoklkou, přenění svých schopností a furt dokola = kříže u cesty rostou jak houby po dešti.
A stejný podíl viny nese auto - 120 je rakev na kolech a jen stupid rodič dovolí svým nezkušeným dětem jezdit v podobných vraždách, jako je 105,120,100, trabamnt, žigul a jiný plečky.

01.07.2011, 17:11 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-07-01 17:18:41
Zdeny60: Jasný i auta z 01.07.2011, 14:08 jsou rakve a konec konců i Tvé Subaru... Ono totiž proti 22tunám kamionu a nebo nedej bože rozjetému rychlíku nemají sebemenší šanci. V takové srážce s lokálkou co tady u nás jede přes 4 nechráněné přejezdy za 20km cestu do práce nemají šanci, tak co? zakážem je taky?
Pojďme zakázat Subaru, S-classe atd. protože jsou to vlastně rakve a jezděme vlakem...
EDIT: Bacha, před vlak může spadnout most jako ve Studénce a zas tam zařvem, no tak dobrá, raději se zabetonujem v bungru 30m pod zem, tam se nám možná nic nestane...
Ty woe fakt nechápu logiku toho proč za to mohlo auto a proč by mělo pryč ze silnic? Odstraníte i ty Vaše auta?
Luku, sprchu tu potřebuje někdo jiný, kdo chce plošně vykácet tuhle zem, aby jeho autíčku, které právě nezvládl a opouští v něm silnici po tečně ven, nestál v cestě do pole žádný strom, a on tak mohl, místo totálky, za týden zase dál někde prasit.....

01.07.2011, 17:49 |
AR tuner2: to už trochu přeháníš ne? nebo snad chceš říct že shades má stejnou pasivní a aktivní bezpečnost jako jiná západoevropská auta ať už stejného data výroby nebo novější?
A ruku na srdce kolik neprohnilých shades jezdí po českých silnicích?
AR: Nic takového netvrdím, přečti si tohle co jsem psal: 01.07.2011, 13:49

01.07.2011, 17:55 |
AR nereaguju na nějaký příspěvek z poledne ale na ten posledni...
AR: A ten poslední si nějak odporuje s tím poledním? Já myslím že vůbec ne a jen jsem tímhle příspěvkem chtěl naznačit a změnit smýšlení o tom co je nebezpečné...
Ségry spolužák na jednom přejezdu zemřel, jezdím kolem každý den z práce - zrušíme kvůli tomu lokálky a přejezdy???
radek.613: tohle je bezny a naprosto logicky jev, ze se kaci stromy kvuli bezpecnosti, ono nejde jen o to, ze do nej narazis, ale napr sucha vetev Ti spadne pred jedouci auto, nebo pri silnejsi bource rovnou celej, a to, ze v nem nekdo skonci prece jeste neznamena, ze za to muze dotycny, taky ho tam muze odhodit jine auto, nebo uhebny manevr, pred prave nekym, kdo prasi, dle Tvych slov, tenhle Tvuj prehnanej ekologismus asi neni v tomhle pripade dost na miste
Tuner#2: Škodofku sešrotuje BMW, to zase Tatra, Tartu vlak, na vlak spadne most, na most meteorit..... trochu dětinský ne?
mám pocit, že 95% aut, vyráběných v letech 1988-1990 bude bezpečnější jak Š 125.
01.07.2011, 11:17 | radek.613
Né vždy do stromu vlítneš kvuli vlastní chybě..

02.07.2011, 13:58 |
Rudi Moc se tý škodovce nedivim, sám sem po čerstvým řidičáku byl podobnej, naštěstí jednou mě to vyškolilo asi po půl roce, nic se nestalo( ani nehoda) a od tý doby si to člověk rychle uvědomí, že není až takovej král pilotů, jak si myslí...

02.07.2011, 14:09 |
bafis Tuner 2 : normalne verim ze Ty by jsi za svoji škodovku polozil i zivot, nic proti Tobe, ale zavani mi to az fanatismem...
radek: to jo, jenže on to píše jako svůj názor narozdíl od tebe, kdy ke svýmu názoru přídáváš i vcelku ubohý osobní narážky.
navíc nevím co tě na stromech u silnice tak baví, co nejvíc nesnáším je přímý sluníčko krz větve, kdy neustálé střídání stín/brutální světlo je jak stroboskop. další věc je to o čem píše Rajdlos.
argument jedný učitelky, který mi na vejšce vysvětlovala, proč jsou stromy skvělý u silnice byl, že když budu mít bouračku, tak se prostě jako řidič musím trefit mezi ně. taky dobrej úlet.
bafis: :-DD Asi tak.. ;-)

02.07.2011, 16:22 |
dddd | Upraveno: 2011-07-02 16:23:04
Tj tj ještě, že jsem před cca 3 měsíci odstavil Rapídka, to byste me tu asi ulinčovali, že v něm jezdím:)
Jako bafis, tohle uz snad opravdu nemuzes myslet vazne ne? :)))

02.07.2011, 16:48 |
gizmi :D :D :D :D 120 rullez :D:D pamatuji si jak jsem ji nechtel za nic vymenit kdyz me rodice davali Favorita strikacku 38t najeto garazovaneho s tim ze jim dam jen 15t co dostanu za škodarnu..dneska se tomu jen smeju. Techniku a pokrok proste nejde popirat a zastavit - jen par lidi si mysli ze je jine tisicileti :D:D:D:D

02.07.2011, 22:17 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-07-02 22:19:09
Dexter: Nemyslím že dětinský, jen trochu přitažený za vlasy/nebo spíš dotažený fo absurdna jako Váš názor starší auuta vymítit...
bafis, Monička, jerzy05: Můžete bejt nějak konkrétní kde jsem napsal něco co závání fanatismem a nebo kde píšu něco špatně? Ale konkrétně s nějakým rozumným protiargumentem. Pořádně a v klidu si přečtěte 3. odstavec zde 01.07.2011, 13:49 a snad doufám že bude jasno... Nikde netvrdím, že 120cka je bezpečné auto, ale zároveň tvrdím, že žádné auto není bezpečné obzvlášť při kolizi z boku do stromu a na kraviny jako video užovky (viz. popis MATTESSa a gum) a nebo oholeného auta s otevřenýma dveřka jsem prostě musel reagovat. Kdybych uvažoval jako Scully, tak zakážem i Hondy a Audiny??? a takových případů je plný net... Znova opakuju, auto za to nemůže, já ve svých 18ti začínal na Š 110L s maticovým řízením a na gumách OR6 a odjezdil jsem tak dva roky bez nehody...
[ Link ]

02.07.2011, 22:30 |
bafis | Upraveno: 2011-07-02 22:32:00
Proste to neni prvne co se tady resi to, ze 120tka je stara mrdka co nepatri na silnice, cca 95 lidi s tim tady souhlasi, ale Ty to opet zacnes vyvracet, obhajovat a vysvetlovat. Proc to preste neprejdes kdyz vis jak to vzdycky dopadne ?? Hele ja mam koncern a mam i TDI, coz je tady na foru taky peknej terc a omila se to tu dokola cely roky....ja si to prectu, zasmeju se, myslim si svoje a prejdu to, nemam zapotrebi se dohadovat a vyvracet neco nekomu. Tak proc Ty to porad resis, mas to zapotrebi ??

02.07.2011, 22:39 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-07-02 22:40:23
bafis: Nemám rád polopravdy a takovýhle hesla bez elementárních znalostí pisálků... a navíc se fakt bojím doby až to někoho co tady napsal Scully napadne ve vládě... V rodině máme krom 3letého C-maxe samá auta 15+ let a že jich není málo... Rozhodně bych nebyl nadšen z nařízení 10 let a stop a jak už jsem několikrát zdůraznil z boku do stromu by jim nepomohl ani nový bavorák. Stačí se podívat jak dopadla letošní Šumava a to bylo auto s rámem dle nejnovějších pravidel :-//

02.07.2011, 22:46 |
gizmi Tuner: nesrovnavej Sumavu s beznym jezdenim..to zase nejde ;) A nerikam ze vsechna, ale vetsina aut cim mladsi, tim bezpecnejsi. Procentuelne urcite. To ze plati - jak to posles, tak nahodne dopadnes je FAKT, ale bezpecnost vozu ji pomerne hodne snizuje do pozitiva.. a to bych se hadal, protoze at mi nikdo nerika ze novejsi auta nemaji lepsi prvky nez stara.

02.07.2011, 23:03 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-07-02 23:05:59
gizmi: Proč by to nešlo srovnávat? V okamžiku výletu mimo trať tam měl cca. stejně jako ten mladík ve Škodovce...
Se zbytkem souhlas, ano nová auta jsou dál, ale taky je potřeba srovnávat stejné třídy a dnešní malá auta jsou na tom s pasivní bezpečností při boční nárazu snad ještě hůř... Tuhle jsem dojel nějakého dědu v Matizu, tak jsem se musel smát jak je to úzké auto... Seděl tam s babčou a dědkovo rameno bylo nalepené na levém okně a babky na pravém a mezi bys nestčil ani papír :-))) S tím vzít bočně strom musí být horší než ve 120 a to je to nové auto.

02.07.2011, 23:52 |
gizmi Tuner: faaaakt? sedel jsi vedle nej? :) a Matiz taky reakce - neznamena ze male auto je mene bezpecne nez velke..to proste NEPLATI. A pokud myslis ze ano, je to stejny predsudek jako ze 120 je sileny vrak co pise nekdo jiny..
gizmi: Ne neseděl, ale vím v které pasáži to bylo a jak rychle se tam jezdí... Add malé auta. Ono kdyby byli všechny auta ve třídě stejně bezpečná, mohli by zrušit hvězdičky v Euro NCAP tak to myšleno nebylo. Myšleno to bylo tak, že Matiz byť nové auto z hlediska bočního nárazu nemá žádné bezpečnostní deformační zóny protože tam na ně nezbylo místo... :-) Ano i Smart na ně nemá "místo", ale tam je platforma a koncepce vymyšlená podstatně jinak.
Tuner2 a někteří další, řešíte sice závažnou věc, ale nikoliv tu podstatnou.
Tou podstatnou věcí je chování ŘIDČE. Že to vás nezajímá??? ŘIDČ je dle méhou laického soudu na vině v 99,99% nehod, pak ta 0,01% je možná technická závada. A myslím si, že i v tomo strašném případě, o kterém tu je řeč, to bylo také tak. Kdyby byl býval za volantem někdo, kdo ... atd., nedopadlo by to tak. A i tak, kdyby bývali nejeli ve 120, měli by šance na přežití vyšší. Nevímn, v čem je nepochopitelný tento argument.
Na druhou stranu ale musíme objektivně uznat, že šance při bočních nárazech letí rapidně dolů a pokud se nejdná opravdu o auta posledních generaci s bočními záclonami proti úrazu hlavy a krční páteře, je to opravdu téměř vždy o obrovském štěstí a náhodě, že člověk boční náraz přežije. V předozadním směru je člověk schopen vydržet jistou energii nárazu, ale při bočním se tato energie snižuje na zlomky té, kterou by ustál při předozadním působení té stejné energie. Na tom holt není lidská páteř uzpůsobená a ti lidé mají v těchto druzích DN vždy daeko horší šance.
Ale i tak - stojím za tvrzením, že na 1. místě DN stojí vždy řidič, jeho zkušenosti, SEBEOVLÁDÁNÍ (to mnozí nechtějí slyšet)a schopnost uvědomit si, že během mikrosekundy můžu změniz životy nejen svůj, ale - a to je důležitější - hlavně těch druhých, nevinných.
Takže, neřeště 120 či B?MW, ale hlavně, nechť se každý zaměří sám na sebe, jak se za volantem chová. A že tu mezi námi jsou cholerici a machři, co "TO" mají v rukách, to už víme, že ano?
A jen dodatek, ten řidič z toho vlastně vyváznul nejlíp - nedovedl bych si představit, že bych měl žít s vědomím, že jsem někoho vlastnbí vinou zabil a další 3 tzěžce zranil, z nich možná budou mít doživotní následky!!!
Takže, v té smůle, měl ten hošík vlastně obrovské štěstí.
Bohužel, doplatili na to spousty lidé kolem něj - minimálně rodiče a rodiče té holky, oba měli životy před sebou.
takhle od stolu si to možná představit nedovedeš, ale jakmile bys měl volbu žít se špatným svědomím/zemřít, myslím, že bys na to koukal jinak.
btw já myslím, že zrovna řidič přežil ne?
Luke_288:
jak to myslíš - jinak? S něčím takovým žít,no nevím nevím....

03.07.2011, 11:39 |
Eidy Každej, kdo tu tvrdí, že by vymazal ze světa škodovky, je fakt natvrdlej.
Ano, kdyby jeli v novém autě, přežili by. Ale pokud by řídil rozumně, přežijou i na trakaři, protože se nevybourají.
Hledáte příčinu jinde než je. Kdo ví něco o řízení kvality z automotive oboru, tak zná pojem kořenová příčina. A tou je vždycky řidič, nikdy auto.

03.07.2011, 11:49 |
hanzz Nečetl jsem tuto diskusi, ale jenom poznamenám, že to není o autě, ale o šoférovi a že by právě bylo lepší, kdyby tihle mladí blbečci nejdřív jezdili rok v šáde, aby se za A) vyjezdili v autě, které se musí aktivně řídit, aby jelo, a za B) v případě, že to někde neukočírují, zkapali primárně oni.
Denně ve městě vídám idioty na hranici 20 let, co mají právě ty zahraniční plečky za 10 tisíc, které už od pohledu jsou v žalostném technickém stavu, ale jejich řidiči s nimi jezdí, jako s těmi nejvychytanějšími závodními auty. Prostě minimálně na přesdržku...
Prostě pro mne je lepší nevyježděný namachrovaný cucák ve škodě 120, jak ve starým báwu...
zdeny: to je čistá hypotéza, že by ses dostal do situace s volbou, ale nikdy se nestane, že se pár sekund před tragedii zastaví čas a máš na výběr- zatočit volantem doleva a zabít všechny nebo zatočit doprava a zabít ostatní a sám přežít. podle toho cos psal mi přišlo, že ty bys rozhodně volil smrt. jestli jsem to blbě pochopil, tak beru zpět.
svědomí je bič, ale přece jenom život/smrt je věc, kterou při psaní příspěvků do fóra asi nebudeš brát tak vážně dokud se do podobnýho průseru nedostaneš.
btw já v 18ti dostal GIII, chvíli jsem jezdil, stal se jen lehkej tukanec. pak jsem asi půl roku jezdil v 120ce a řidičsky mi otvřela oči daleko víc než cokoli jinýho. protože ukočírovat auta s tak tragickýma jízdníma vlastnostma, to už chtělo opravdu ŘÍDIT.
Tak to si nerozumíme - já jen říkám, že pro něj -řidiče, mrtvého - je tento výsledek lepší variantou, než kdyby on přežil a celý následný život by měl zpackaný tím, že jednak někoho zabil a další težce zraniul a za další, celý další život by si říkal: ...kdyby... A s tím se bez následků žít nedá. Tak to vidím aspoň já.
O zastavování času nemní ani řeči.
řidiče mrtvého? něco mi uniklo? vždyt na tom linku píšou, že mladík za volantem byl propuštěn do domácího léčení?
ale myslím, že si docela dobře rozumíme, jen ty píšeš, že lepší varianta je v týhle situaci umřít, já tvrdím, že za jakýkoliv situace je lepší přežít. příměr s "volbou" byla jen čistě hypotetická situace.