Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > souprava auto + plaťák = ridicak skup. B+E?

 o Navštíveno 5773x o
o 29.03.2010, 17:06 | P3RF3KT
kazdej mi rika neco jinyho tak se zhadame i tady :) pojedu autem např. omega + ji na kouli napojim platak na kterym povezu auto. Musim na tuto soupravu mit ridicak skup. B? Nekdo rika ze pokud souprava celkova tj. auto,vlek a auto na vleku nepresahne 3500kg pak staci jen B pokud ano je potreb uz logicky C ale nekdo zas rika ze sice staci B + je ale potreba jeste Ečko tj. ridicak na vozejk. Tak co jak to je? :)


o 29.03.2010, 17:16 | Kesam
B plus E mede :-) a na za omegu za kombíka má kamoš tuším jen 1700kg
o 29.03.2010, 17:19 | Akordýsek | Upraveno: 2010-03-29 17:20:04
jj jakmile máš přívěs nad 750kg,nebo-li bržděný,tak musíš mít BE...
o 29.03.2010, 17:24 | Timbo
BE minimalne ale myslim ze se scitaj max. pov. hmotnosti a ne momentalni ne? takze auto rekneme omega 2000kg + vozejk na 2 tuny a uz mas 4t a potrebujes CE
o 29.03.2010, 17:28 | cr4sh3r
Stačí B+E když máš éčko tak neplatí omezení hmotností přívěsu, prostě tažný auto je do 3,5T a hotovo...
o 29.03.2010, 17:30 | Lukasino
Kazdej rika neco jineho, ale autoskolak i na urade mi taky tvrdili B+E staci :) Samotneho me to zajima ;)
o 29.03.2010, 17:31 | Timbo
cr4sh3r: myslim ze se mylis musis brat hmotnost vozove soupravy ne jen vozidla
o 29.03.2010, 17:31 | cr4sh3r
o 29.03.2010, 17:32 | cr4sh3r | Upraveno: 2010-03-29 17:35:52
Z odkazu:

Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.

Takže B+E
o 29.03.2010, 17:35 | Timbo
zapeklite, zapeklite :-) to sou ty jejich slovickareni v tom aby se prase vyznalp neni divu ze to pak lidi nechapou :-(
o 29.03.2010, 17:36 | Šestikule
ale prdlajs, s B samozřejmě můžeš táhnout i těší přívěs než 750 kg, řídí se to §81 zákona č.361.

Podle odstavce a) můžeš s Béčkem řídit mj. auto do 3.500 kg + 750 kg přívěs, tj. celkem můžeš podle tohoto odstavce jet se soupravou 4.250 kg

Podle odstavce c) můžeš s Béčkem řídit vše dle a), b) a navíc soupravu do max hmotnosti 3.500kg, přičemž max přípustná hmotnost přívěsu nesmí převýšit pohotovostní hmotnost tažného vozidla. Např. můžeš mít dejme tomu Omegu s pohotovnostní 2 tuny a za to směle zapřáhnout vozejk o max přípustné 1.500 kg
o 29.03.2010, 17:41 | Šestikule
no někdo byl koukám rychlejší, nicméně já jezdím jen s B s plaťákem už několik let a vždy kontrola OK. Dokonce se musím přiznat, že ve většině případů jsem měl max přípustnou hmotnost přívěsu větší než pohotovostní auta, ale policajty vždy zajímala aktuální hmotnost toho, co táhnu. Konkrétně pohotovostní auta mám cca 1.700 kg a plaťák měl max přípustnou 2.000 kg.
o 29.03.2010, 17:45 | cr4sh3r
Šestikule: A auto má kolik maximální přípustnou?
o 29.03.2010, 17:45 | Timbo | Upraveno: 2010-03-29 17:52:32
6kule: takze za omegu muzes jen s Bckem vzit tak mozna na vlek fiestu co ma 800kg a jeste se modlit aby si pri kontrole nevsimli ze mas vlek s celk. max. 2tuny, kterejch to vetsina ma.
o 29.03.2010, 17:47 | Šestikule
cr4sh3r: max přípustná auta v tom nehraje roli, ale jestli se ptáš na max přívěs za auta, tak to mám 1.650 kg
o 29.03.2010, 17:48 | cr4sh3r
Timbo: Ono šestikule se bude divit až do něj někdo nabourá a pak zjistěj že nemá patřičné řidičské oprávnění.
o 29.03.2010, 17:49 | cr4sh3r
Šestikule: Ale hraje v tom roli. Bere se max. přípustná celé soupravy, tudíž i tažného vozidla.
o 29.03.2010, 17:53 | Šestikule
Timbo: Omega co si pamatuji má pohotovostní taky někde kolem těch 1.600-1.700kg, takže stejnou hmotnost za to můžeš hodit. Plaťák má tak 450-500 kg, takže ti na auto těch 1.100-1.200 zůstává. Jako není to samo moc, ale něco se na tom odvézt dá, táhl jsem na tom i Oktávku a hmotnostně to vyšlo.
o 29.03.2010, 17:53 | Kounect
Já nevim co tu řešíte, už tu je link se zdrojem na výcuc z mdcr kde si myslím že ví o čem mluví.

Takže ještě jednou :

Věc: Stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav



S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.

Skupina B :
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.


Skupina B+E :
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.

Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).



JUDr. Pavla Horká
ředitelka
Odbor dopravně správní a BESIP

v z. JUDr. Jan Kněžínek, v.r.
zástupce ředitelky
o 29.03.2010, 17:55 | Šestikule
cr4sh3r: jo sorry, samo hraje v tom roli
o 29.03.2010, 18:01 | Timbo
6kule: jak ti muze zbyt tolik kdyz: MAX PRIPUSTNA HMOTNOST přívěsu nesmí převýšit pohotovostní hmotnost tažného vozidla.
o 29.03.2010, 18:50 | Šestikule
Timbo: však jsem psal, že jsem měl většinou max přípustnou přívěsu větší než pohotovostní auta. Stavěli mě, co si pamatuji, s plaťákem 4x, jednou jsem byl prázdnej, takže nic, no a 3x je zajímalo, jestli aktuální součet není přes 3.500kg a jestli mám tažné vozidlo těžší než náklad. Vždy jsem měl od auta na plaťáku techničák, takže sečetli hmotnost přívěsu + hmotnost naloženýho auta a bylo. Ano, není to přesně dle toho zákona, ale měl jsem asi vždy štěstí na policajty s rozumem, které nezajímalo to, že plaťák může mít až 2 tuny s nákladem, ale to, kolik skutečně vezu.
o 29.03.2010, 19:29 | jerzy05
jako sestikule, s platakem jsem se najezdil uz nekolik km a nikdy zadnej problem....
o 29.03.2010, 19:31 | cr4sh3r
Otázkou je spíš co se stane, až když do vás vletí auto a ten řidič třeba nepřežije? Až to budou řešit lidi kteří vědí jak jsou zákony napsaný a ne jen přiblblý policajti... To pak asi bude šrumec...
o 29.03.2010, 19:49 | michall
Řešili jsme to na VW-C a padlo tam, že na vozík s max. hmotností víc než 750kg musím mít Ečko. Zároveň neplatí omezení na max. hmotnost do 3,5t a platí,že přívěs nesmí být těžší než tažné vozidlo. Debata se nesla přesně ve zdejším duchu - 10 lidí = 10 názorů. Takže já, když mám jen Bčko a auto, které může táhnout na kouli 2t, nemohu jet s plaťákem, i když je prázdný - bere se max. hmotnost, nikoli okamžitá, což je podle mě trochu nelogické, ale ...
o 29.03.2010, 20:10 | Timbo
tak budte radi panove co takhle riskujete ze vas nikdy nevychitali v nemecku. asi by se vam panenky protocily. nehlede na to ze byste museli odstavit vozidlo a sehnat nekoho kdo by s tim mohl odjet.
o 29.03.2010, 21:41 | Šestikule
tj, ven bych si to nelajznul
o 30.03.2010, 01:28 | Fox_cali
B+E je jasny, i ja jsem to na policejni kontrole prezil jen s beckem ale to je jen benevolence daneho policisty ale znam nekolik pripadu tady v cesku kdy se musel odstavit vozik a cau
o 30.03.2010, 18:21 | jerzy05
timbo: no do nemecka bych s tim nejel, ale v cechach je to v klidu, to mam potvrzeny, ze se bat nemusim....teda ja ecko stejne mam, tak mi to muze byt jedno :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3067 sekund.