
Navštíveno 870x

mam takovej problem, u mého auta Seat Leon 1.9 TDi 81 KW mi kolem 2500 ot./min přestává foukat turbo, prostě to pak jede bez turba. Vždy když na jakykoliv rychlostní stupen vytocim motor ozve se takové šelestění na okamžik než přeřadim pak je klid, když turbo nefunguje vubec tak i kdyz motor vytocim nic slyšet neni, po vypnutí motoru turbo opět funguje jak má, ale ten divnej zvuk při vytocení je tam vždy. Váhu vzduchu jsem měnil nedávno .....
ještě jsem zapomněl, že při vytočení auto lehce zaškube a to při jakemkoliv stupni, to neni ale vždy ....
klasická závada.... ventil (myslim N75) kterej podtlakem ovládá naklápění lopatek na turbu .... pokud to neni on tak to máš zatuhlý fyzicky ale to by se projevovalo už dlouho...tohle bude spíš ten ventil....
na VAGu ti to určitě napíše že N75+ nedosáhnuto max. plnícího tlaku....
taky se mi zdá, že turbo zabíra o trochu dele nez bylo zvykem, vzdycky foukalo tak od 1500ot./min, tedka kolem 2000ot./min
protože ten ventil ti přepne na "rychlý" lopatky při sešplápnutí plynu a v době kdy to je u TDi nejvýhodnější což je kdesi od 1200ot ti začne tlačit co to jde aby se ten motoru vůbec pohnul..... ty "pomalý" otáčky jsou tam tak nějak na volnoběh a třeba na udržování nějaký konstatní rychlosti na nic víc..... prostě když tohle zatuhne nebo odejde ventil tak auto vůbec nejede, resp. jede tak jako by ti jelo kdyby to bylo SDi....

29.03.2010, 16:19 |
Timbo | Upraveno: 2010-03-29 16:20:17
no a nebo ventil slape ale ma ty lopatky v turbu zatuhly. rozebrat a vycistit ale je to pekna pakarna. vetsinou se to stava kdyz se dlouho jezdi v malejch otackach a lopatky se nenaklapi a zanasi se to karbonem a pak to prestane makat. a nebo je fakt ten ventil v tahu ale muzou to bejt i jen zpuchrely hadicky co vedou podtlak musis to skouknout.
Prvne proste na VAG a pak podle toho co to napise, postupuj dale.
Muze to byt to zatuhle turbo a nebo ventil N75 jak zde zaznelo, dale muzes mit spuhrelou nejakou podtlakovou hadicku, nebo ti mohla odejit membrana na turbu, ci muzes mit tlakovou hadici nekde prodrenou ci ruplou, nebo vadne cidlo tlaku vzduchu atp.
Je toho fakt hafec, bez vagu se nehnes :)
Nebo hnes ale mas to pokus / omyl :) Cili sezen nekoho s VAGem v okoli a kdo se vyzna v TDi, ma to za chvili zmaknuty :)